Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana płynu hamulcowego.
Autor Wiadomość
gorpaw 
Mitsumaniak

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 69
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 13-06-2014, 09:18   Wymiana płynu hamulcowego.

Witam
Przymierzam sie do wymiany płynu hamulcowego. Ile potrzeba płynu hamulcowego do Lancera 1.6 ?
Wymieniałem kilkanaście lat temu w aucie starszego typu bez ABS - proszę o podpowiedź osób które same dokonywały wymiany płynu hamulcowego.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-06-2014, 11:41   

Pojemność układu to 0.9litra Odpowietrza się układ na krzyż: Prawy tył, Lewy przód, Lewy tył, Prawy przód
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-06-2014, 12:32   

Na zapalonym silniku czy nie?

To 1l w praktyce wystarcza?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-06-2014, 12:43   

Na odpalonym silniku, 1L powinien wystarczyć, najpierw odciągamy strzykawką stary płyn ze zbiorniczka, potem zaleway świezym i przepompowujemy reszte
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-06-2014, 13:10   

Czy nowy poznam po kolorze?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-06-2014, 13:39   

Zapewne, zakładasz węzyk igielitowy na odpowietrznik i widzisz co spuszczasz do butelki, płyn robi sie bardziej klarowny
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-06-2014, 14:00   

Polecasz jakąś średnicę żeby pasował na odpowietrznik?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-06-2014, 14:06   

Jezeli się nie myle to odpowietrznik chyba jest M7 więc węzyk o fi wew. 6 powinien być dobry/wystarczający
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-06-2014, 14:31   

Wymieniłem. Wężyk 6mm wewnątrz jest ok. Ale niestety nie dałem rady poznać po kolorze i wymieniłem coś koło 0,5l. Z początku tylko trochę był mętny potem już klarowny... Najwyżej za rok powtórzę znowu.
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2014, 10:39   

Zamierzam wymienić płyn hamulcowy w najbliższym czasie.

Polecacie jakąś markę/producenta?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-09-2014, 10:42   

A kupiłem ATE DOT4 TYP200 (wymiana co 3 lata).

Potestuję w zimie precyzję działania ABS-u bo są jeszcze płyny co są rzadsze co niby usprawniają szybkość działania systemów.
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2014, 10:48   

Dzieki Krzychu

jakie parametry powinien mieć płyn?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-09-2014, 10:55   

Producent Lancera nie bardzo się w tym temacie rozwodzi. DOT3 lub DOT4. Ten pierwszy to jakaś padka pod względem temperatury wrzenia. Ogólnie jak patrzyłem na trwałość i trochę na temperaturę wrzenia. Ten TYP200 jako jeden z niewielu wymienia się dopiero po 3 latach.

Znalazłem tez te rzadszy SL6, ale on ma trwałość 2 lata i o 20 stopni niższą temperaturę wrzenia więc odpuściłem.

Uważaj też na te płyny 5.1 bo mają fajne parametry ale dużo szybciej absorbują wodę.
 
 
yaru23 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sport Kombi 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lip 2013
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2014, 11:06   

No właśnie trwałość i temperatura wrzenia to kluczowe sprawy.

Pamiętasz jaką ma typ 200?

[ Dodano: 25-09-2014, 11:08 ]
Juz znalazłem 198 stopni na mokro i 280 na sucho

rzeczywiście parametry niezłe bo powinno byc powyżej 200 stopni na sucho
 
 
aduko 
Mitsumaniak


Auto: Lancer CS0 Sport Wagon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2014
Posty: 112
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-03-2015, 14:11   

krzychu napisał/a:
A kupiłem ATE DOT4 TYP200 (wymiana co 3 lata).

Potestuję w zimie precyzję działania ABS-u bo są jeszcze płyny co są rzadsze co niby usprawniają szybkość działania systemów.


Odkopię temat :) Jak wrażenia po zimie? Polecasz ten płyn?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.