Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Podciśnienie w Cari 1.9 DID 115 KM
Autor Wiadomość
babiarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 07-06-2014, 20:05   [Cari 1.9DI-D] Podciśnienie w Cari 1.9 DID 115 KM

Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu kombinuje przy mojej Carismie z podciśnieniem bo coś ją mocno muli.


Dziś zatkałem dwa wężyki od podciśnienia i samochód dostał mocy jak kiedyś, ale przy ok. 110 km/h nastąpił taki nagły ubytek mocy zapaliła się kontrolka od ABS, temperatury i check i po chwli zgasły jednak samochód już tego przyśpieszenia nie miał.
Co to może być ?
Na komputerze cały czas wyskakuje mi błąd z zaworem podciśnienia dostałem drugi też błąd wyskakuje.

Wiem, że mam zanieczyszczony ten ''zawór'' co idzie rura turboboostera czy to może mieć wpływ na moc i na ten błąd?
Ostatnio zmieniony przez glina 27-06-2014, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 08-06-2014, 01:03   

Od podciśnienia masz dwa zaworki: N75 i N16 - sprawdź oba, można je zmierzyć wg manuala. Zapoznaj się z nim. Po drugie odłącz wtyczkę od EGR-a tego przy kolektorze i zobacz czy samochód dostał mocy. Jak już to sprawdzisz i będzie bez zmian to weź drugą osobę i niech jedna patrzy na turbinę a dokładniej na gruszkę czy po odpaleniu auta grucha idzie do góry. Jak idzie to wielce prawdopodobne, że padła Ci turbina. Zobacz czy nie ubywa oleju i czy nie dymi na siwo na ciepłym silniku. Możesz też zdjąć rurę gumową idącą do turbiny i sprawdzić czy wirnik na turbinie nie dostał luzów, minimalny luz musi być ale sam zobaczysz czy to malutki luz czy luz, dzięki któremu wirnik może ocierać o obudowę. Na razie sprawdź to co opisałem, pewnie tu będzie przyczyna, jak nie to paliwo albo powietrze.

Jest jeszcze jeden myk. Jak masz taką tubę na kolektorze okrągłą od podciśnienia - stojąc przodem do auta po lewej stronie od tuby wychodzi taki wężyk, pobaw się nim, zostaw otwarty bez tuby a później przytkaj palcem i zobacz co leci z rury wydechowej:) jak siwy dym przy zatkanym to turbinka do wymiany.
 
 
babiarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 08-06-2014, 01:57   

Oleju nie ubywa, turbina działa tylko powyżej 2500 obrotów samochód dostaje dopiero kopa.
Dziś znów jechałem do miasta tak nie za bardzo samochód się zbierał wyszedłem do sklepu wróciłem odpaliłem i samochód miał pełną moc. Byłem na imprezie i właśnie nim wracałem to znów zachowywał się jak przed wyjściem do sklepu.
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 08-06-2014, 09:44   

To coś masz z podciśnieniem albo odłącz tego EGR-a i zobacz co się dzieje.
 
 
babiarz 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Cze 2014
Posty: 6
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 14-06-2014, 14:29   

Witam ponownie.
Samochód stoi u mechanika.
I diagnoza jaką mi mechanik postawił wydaje mi się dość dziwna, ponieważ mówi że jest chłodnica do wymiany bo gdzieś tam jest pęknięty intercooler. Tylko, że mój samochód ma problem z podciśnieniem a nie z powietrzem, które przeszło już przez turbinę.
Co wy o tym sądzicie ?
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-06-2014, 17:31   

nie koniecznie musi to być podciśnienie jak dobry mechanik to zaufaj ale teraz o dobrych w dobrej cenie to ciężko :( to diesel i tu każda przeróbka to ryzyko chodzić owszem będzie nawet po znacznych kombinacjach zatykaniu wężyków podłączaniu ich na krzyż itp. tak jak w VAG tylko pytanie jak długo? osobiście jestem zwolennikiem wymiany na oryginalne części tam gdzie jest to możliwe, no i przede wszystkim dzisiaj to dobry diagnosta nie tylko z interface-em i laptopem ale też i taki ogarnięty który ci w punktach pomierzy manometrem ciśnienie i podciśnienie, i skoreluje to z odczytami z programu diagnostycznego, bo tak na chybił trafił po objawach dojść co uszkodzone, to można pół osprzętu wymienić a samochód dalej będzie płatał figle. jedno co jest pewne zażądaj starej części intercoolera i pisemnej umowy bo chyba z tego co się orientuje możesz do 14 dni reklamować usługę, a starą cześć potrzebujesz w momencie kiedy okaże się że chcesz reklamować usługę musisz ją oddać i już wtedy od mechanika będzie zależało czy wymieni ją z powrotem na swój koszt czy bardziej będzie mu się opłacało zostawić ci gratis w postaci nowego intercoolera.
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 15-06-2014, 17:25   

Babiarz jest coś takiego jak przeplywomierz ,bynajmniej w s 40 1.9d silnik ten sam co u ciebie była to plastyk. rura z kratkami, w środku jest bardzo delikatny czujnik łepek średn.
ok 3mm on jak jest brudny są takie objawy .Ja to miałem w niektorych sytuacjach pomaga umycie. Delikatny pedzelek szkolny bęzyna ekstrakc. dykta.trzeba b. uważac.
u mnie to pomogło jeżdzilem potem z 2 lata sprzedałem auto i nic się nie działo.Nieszczel.
w interkul. to stały brak mocy a ta przepływka to niekontrolowane wariacje silnika. Cześc!
_________________
mechanior
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.