Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Problem z pilotami (do wymiany)
Autor Wiadomość
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2014, 12:53   [MSS 1.6] Problem z pilotami (do wymiany)

pomału mam na wykończeniu zapasowy pilot... nie zawsze działa, trzeba mocno naciskać i cały jest popękany...

Czy jest w ogóle jakaś możliwość dokupienia ? czy to tylko serwis zostaje.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-06-2014, 13:32   

Jeśli trzeba mocno naciskać, to wystarczy wymienić same gumki w przyciskach podobnie jak się to robi w pilocie od telewizora. Takie gumki stykowe w raz z klejem w sklepie elektronicznym można kupić za około 10zł. Dokupione piloty nie zawsze dają się zaprogramować i często taniej jak kupować i programować takiego używanego pilota to wychodzi dokupienie nowego zestawu sterownika z pilotami. Koszt takiego zestawu to około 50 - 100zł.
 
 
bazkomp
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2014, 14:31   

to jest fabrycznie chyba zakładany i obawiam się że może coś pójść nie tak :-)
sprawdzę te gumki...
tylko nie wiem czy to pomoże bo od jakiegoś czasu nawet widzę, że pilot działa bo dioda się świeci a zamek się nie otwiera...
albo to pilot albo centralka albo jeszcze co innego (bateria w pilocie została wymieniona)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-06-2014, 14:50   

Przy zużytych gumkach też mogą być problemy tak jakby pilot stracił zasięg, miałem tak u siebie w Carismie. Tylko u siebie nie zmieniałem gumek a przylutowałem przyciski http://allegro.pl/microsw...4289139192.html
Na próbę gumki w pilocie możesz pomalować ołówkiem grafitowym, jeśli to wina gumek, to na jakiś czas taki zabieg powinien pomóc.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 09-06-2014, 18:15   

Nie polecam nic malować ołówkiem. Jeszcze więcej syfu narobimy.

Miałem tak samo. Najprostsze rozwiązania są zawsze najlepsze.
1. Potrzebujemy pałeczek do czyszczenia uszu
2. Potrzebujemy Kontakt S ( preparat do czyszczenia styków) do kupienia w sklepach elektrycznych i elektronicznych. Mała buteleczka śmiało wystarczy
http://sklep.avt.pl/kontakt-s-60ml.html ( tu masz w linku jak to wygląda)

Rozbieramy pilota. Psiukamy na pałeczkę i czyścimy płytkę na stykach oraz same gumki (te czarne kropki). Druga pałeczka do czyszczenia uszu i zabieg powtarzamy. Czyścimy dotąd aż pałeczka przestanie zbierać syf.

Metoda sprawdzona i skuteczna w 100%. Polecam także w taki sam sposób potraktować piloty od TV.
W miarę czasu wrzucę ten mały zabieg w instrukcję obsługi lecz obecnie walczę z piszczącą kierownicą.

Pamiętaj że przy składaniu pilota od SS trzymasz 2 przyciski włączone i wtedy zamykasz pokrywkę. Inaczej pilot nie działa (to znaczy dioda będzie się palic ale pilot nie będzie zamykać/otwierać auta)....ile ja się wcześniej namęczyłem by do tego dojść.

Najlepiej pilota składać już w aucie, dzięki temu od razu możesz sprawdzic czy trzymałeś przyciski pilota, choć mi nie zawsze za pierwszym razem udaje się złożyć przy wciśniętych przyciskach.

Ps ja mam taki pilot
http://i1.xarchiwum.pl/19/2452/9498.jpg
Ostatnio zmieniony przez cakp 09-06-2014, 18:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-06-2014, 18:18   

bazkomp, a jakiego masz pilota :?: .
Jak miałeś montowany w ASO to może być standardowo alarm prestige:
http://allegro.pl/obudowa...html?source=mlt
lub taki:
http://allegro.pl/obudowa...html?source=mlt
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-06-2014, 18:32   

cakp, na początku u siebie też czyściłem takim preparatem ale niestety nie pomogło, widocznie powłoka przewodząca musiała się uszkodzić. Grafit jest tylko do sprawdzenia coby na darmo nie reanimować uszkodzonego pilota.
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 09-06-2014, 18:54   

cakp napisał/a:

Pamiętaj że przy składaniu pilota od SS trzymasz 2 przyciski włączone i wtedy zamykasz pokrywkę.

Nawet o tym nie wiedziałem, czyszcząc styki w moim.
Wyczyściłem, zamknąłem i ......działa.
 
 
zet-em 
Forumowicz
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 428
Skąd: Zamość
Wysłany: 14-06-2014, 14:52   

...tylko nie nazbyt gorliwie z tym czyszczeniem (jak wspomniał cakp)
Siedzę w tej branży ponad 30 lat i miałem w rękach wiele klawiatur, gdzie gumki z napylonym grafitem były wyczyszczone do gołej gumy a płytka do gołego laminatu więc całość nadawała się tylko do śmietnika.
Bardzo delikatnie ostrożnie czyścimy wszystko a szczególnie te gumki - są napylone grafitem, które można bardzo łatwo i szybko zmyć spirytusem czy innym specyfikiem.
Gumowe styki czyszczę delikatnie suchą, flanelową szmatką a płytkę przecieram jednorazowo nawilżoną spirytusem szmatką.
Jeśli to nie pomaga to trochę dobrych porad można przeczytać tutaj...

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic249622.html

Pozdrawiam :)
_________________
Auta:
FSO Warszawa 223 - 1982
Renault 5 TS - 1987
FSO Polonez 1500 SLE - 1992
Fiat Uno 1.4 Kat - 2006
Mitsubishi Space Star 1.3 GLX - 2011
 
 
tomwasz 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.8 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 221
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-06-2014, 07:58   

Potwierdzam, że przetarcie spirytusem grafitu i płytki sprawdza się. Dotyczy to też np. przycisków otwierania szyb. Myślałem, że kupiłem auto z uszkodzonym mechanizmem a okazało się, że po 5 minutach wszystko działało :-) I parę zika dzięki temu stargowałem :-)
_________________
Archiwum:
- Galant EA2W '97
 
 
 
cyklista 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,6 Comfort
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 216
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 17-06-2014, 16:37   

Gadacie o gumkach itp..
Ja mam w pilocie mikro przełączniki i tam się nic nie wyczyści, kupić nowe przełączniki za parę grodzy i wymienić.
 
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 25-06-2014, 10:18   

Zgadzam się z "zet-em".
Nie chodzi mi o to by szorować usilnie bo można i przedobrzyć. Po swoich doświadczeniach zauważyłem że poprawnie działa jeśli na waciku nie ma już czarnego nalotu. Na początku czyściłem spirytusem ale zauważyłem po wyschnięciu biały nalot. Rozpuszczalniki i inne pochodne raczej bałbym się używać być może to one powodują rozpuszczanie ścieżek na płytce. Dlatego wolałem użyć preparatów do tego przeznaczonych.
Z tego co patrzę na wątek to były różne piloty. Nawet na mikro.Sam nie wiedziałem.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-06-2014, 10:28   

Cytat:
Z tego co patrzę na wątek to były różne piloty. Sam nie wiedziałem.

Ja np. mam alarm zakładany przez (lub na zlecenie ASO) Prestige 150 z logo Mitsu i w pilocie nie mam nic do czyszczenia bo mam mikro włączniki :P .
http://www.mse.pl/253-447...150-mx-mala.jpg
Najlepiej powstawiajcie fotki swoich pilotów :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Piotrek_Opole 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1,3 benzyna. 2001 r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2013
Posty: 20
Skąd: Opole
Wysłany: 09-07-2014, 21:11   

Mój pilot też działał dość opornie.
Trzeba było mocno wciskać przyciski, czasem kilkukrotnie, aby załapał.
Wymiana baterii, czyszczenie, nic nie dawało rezultatu.
Co się okazało, te czarne gumki pod guzikami miały już wytartą warstwę grafitu, przez co słabo przewodziły.
Przyklejenie "kropelką" nowych gumek (dostępnych w sklepach elektronicznych ) na te stare gumki, rozwiązało problem.
Pilot działa jak nówka.
Takie proste, a cieszy... :D

Pilot taki jak poniżej:
http://i1.xarchiwum.pl/19/2452/9498.jpg
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 10-07-2014, 05:58   

Przyklejenie kropelką nie jest zbyt dobre bo pewnie te nowe gumki niedługo odpadną, lepszym klejem w tej sytuacji jest zwykły silikon który powinien być razem w komplecie z gumkami stykowymi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.