Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5TD] mocno kopci na czarno
Autor Wiadomość
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-06-2014, 19:49   

Hubeeert napisał/a:
PanSascha czytam Twoje wypowiedzi i zastanawiam się jak to się dzieje, że ktoś kto nie ma absolutnie żadnej wiedzy o mechanice wypowiada się tak kategorycznie?
PanSascha napisał/a:
Zawory ustawia się tylko na zimnym !
Kompletna bzdura. Gdzie wyczytałeś te mądrości?
dedunio1 napisał/a:
Proszę o podpowiedzi bo mi się już pomysły skończyły.
Poszukaj nieszczelności w dolocie za turbiną i sprawdź wtryskiwacze paliwa.
dedunio1 napisał/a:
Turbina jakiś czas temu po regeneracji. nie cieknie.
Zdejmij dolot za turbiną i sprawdź ile masz tam oleju, minimalny nalot - OK, dużo = kłopoty.Sprawdź i zmierz luz wzdłużny i poprzeczny na wirniku turbiny.

No i najważniejsze - nie słuchaj "znafców"


Znafców? :doubt:
Nikt tu mu wcale wczesniej nie sugerował sprawdzania rur do intercoolera ani wtrysków.... :roll:
Ja ci nie bronie ustawiać na goracym motorze zaworów.
Przewałkowałem ustawianie zaworów w różnych autach około 20 razy i nigdy nie spotkałem w swej karierze żadnego warsztatu który nie czekał uprzednio aż motor ostygnie.
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
dedunio1 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 14-06-2014, 10:07   

Jakis luz na wirniku turbiny jest dopuszczalny czy ma siedzieć sztywno. I troche głupie pytanie ale jak sprawdzić szczelność przewodów ?
 
 
PanSascha 
Forumowicz


Auto: Wagon na Węgiel GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 77
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-06-2014, 12:16   

dedunio1 napisał/a:
Jakis luz na wirniku turbiny jest dopuszczalny czy ma siedzieć sztywno. I troche głupie pytanie ale jak sprawdzić szczelność przewodów ?


Luzu na wirniku ma nie być :)
Co najwyżej możesz delikatnie poczuć że się przesówa o dziesętne milimetra, jeśli luz jest taki że wirnik można poruszyć na boki chociażby delikatnie to turbina się kwalifikuje do wymiany.

Po odpaleniu motoru i delkatnym gazowaniu z miejsca nieszczelności syczy i wyczuwalny jest ruch powietrza, ale jeśli widzisz że przewody są sprawne to raczej intercooler.
Znany mi jest też numer z paleniem odrobiny wilgotnego siana przy zdjętym filtrze powietrza, z miejsca nieszczelności przy odłączonym went chłodnicy będzie widać dymek :rolleyes: , pomysł z forum elektrody :)
_________________
nie mógł żech się powstrzymać
 
 
xiiooll 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 15-06-2014, 11:38   

Witaj!

Luz poprzeczny w turbinach które mają łożyskowanie ślizgowe prawie zawsze występuje, natomiast nie może być luzu wzdłużnego (przód tył ) ponieważ łopatki będą ocierać o muszle.

Szczelność możesz sprawdzić biorąc ręczny spryskiwacz i wlać do niego wodę z dodatkiem płynu do mycia naczyń. uruchamiasz silnik czekasz aż się trochę nagrzeje i wkręcasz go na obroty rzędu 2-2,5k rpm tak żeby turbo zaczęło ładować, następnie psikasz w miejscach gdzie masz łączenia rur, opaski itp. Jak będzie nieszczelność to wytworzą się bąbelki.
 
 
dedunio1 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 16-06-2014, 19:37   

Turbina niby ok. żadnych luzów nie ma ale zauważyłem, że olej jest też przed turbiną. Za filtrem powietrza wchodzi taka rurka (idzie od silnika, niedaleko korka wlewu oleju) właśnie do rury za filtrem powietrza która idzie do turbiny. I właśnie z tej rurki dostaje mi się olej. Rozumiem, że ta rurka to odma. Czy to że przedostaje się z niej olej do turbiny to zły znak? Jak pozbyc się tego przedostawania się oleju. Wtedy wszystko by pasowało. Wtryski się kończą i auto dużo pali a z odmy turbo zaciąga olej i kopci na czarno. Dodam tylko że od dawna monitoruje poziom oleju i ubywa go bardzo mało. Olej wymieniałem jakoś czas temu a nie musze jeszcze nic dolewać.
 
 
michoł 
Forumowicz


Auto: Pajero Sport 2,5 TD 2002r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 179
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16-06-2014, 21:12   

tak, to odma, zawsze możesz przedłużyć rurkę i puścić ją gdzieś pod auto, tylko może wtedy znaczyć teren, niektórzy montują butelkę gdzieś w komorze i tam leci olej. Oczywiście otwór w dolocie trzeba zaślepić
 
 
dedunio1 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: legnica
Wysłany: 05-07-2014, 20:37   

Zauważyłem, że najmocniej kopci jak iest mocno obiciążony silnik. Np jak jade pod górkę i mam za niskie obroty i mocniej wcisnę gaz (za mną czarno). Albo jak się pomylę i zamiast 3 wbije 5 ;) też za mną czarno. U ojca w LR Disco np tego nie ma. Jak się wbije zawysoki bieg i wcisnie mocno gaz auto powolutku sie rozpędza ale nie kopci w ogóle. Tak samo jak na niskich obrotach pod górkę się jedzie też nie kopci.
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 06-07-2014, 10:31   

Cytat:

Przewałkowałem ustawianie zaworów w różnych autach około 20 razy i nigdy nie spotkałem w swej karierze żadnego warsztatu który nie czekał uprzednio aż motor ostygnie.


To tylko świadczy o tych warsztatach ... :?
Nie mają pojęcia co robią.

Dla Pajero III 2,5 - w instrukcji serwisowej wyraźnie pisze o ustawianiu zaworów na ciepłym silniku. I nie ma mowy o żadnym ustawianiu na zimnym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.