Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:59 |
NIeszczelna chłodnica - przedmuch przez uszczelkę pod głowic |
Autor |
Wiadomość |
irek23rz
Nowy Forumowicz irek23rz
Auto: outlander 1 turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2014 Posty: 20 Skąd: rzeszów
|
Wysłany: 15-06-2014, 22:46 NIeszczelna chłodnica - przedmuch przez uszczelkę pod głowic
|
|
|
Witam wszystkich .Mam problem ze swoim turbiakiem .Ostatnio zauważyłem ze z kapie płyn chłodniczy i nie kręci jeden wentylator. Po dokładniejszym zbadaniu okazało się że gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą to chłodnica rozszczelnia się po długości szwu -tych zagiętych blaszek u góry chłodnicy i płyn leje się strumieniem .Dziury lub innego uszkodzenia nie widać. Dodam ze płyn nie gotuje się . Poradzcie jaka może być przyczyna i jak sprawdzić chłodnicę .Czy może to być objaw padniętej uszczelki pod głowicą ? jak to zdiagnozować. |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 24-06-2014, 19:23
|
|
|
Hipotetycznie może przedmuchiwać do układu chłodzenia i wzrasta wtedy ciśnienie i wywala na uszczelnieniu chłodnicy. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 24-06-2014, 20:23
|
|
|
Warto zrobić test na zawartość spalin w układzie chłodzenia. Taki test można przeprowadzić samemu za pomocą testu akwarystycznego i korka z rurką od wina.
W miejsce korka w chłodnicy wciskamy korek z rurka od wina i nalewamy w nią płyn do sprawdzania zawartości CO2. Jeśli płyn odpowiednio zmieni kolor, to albo uszczelka albo głowica.
Oczywiście test wykonujemy na pracującym silniku. |
|
|
|
 |
|