| [Cari 1.9DI-D] Nieszczelny reflektor, piszcząca kierownica | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | BTTOS   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Cze 2014
 Posty: 78
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2014, 09:00   [Cari 1.9DI-D] Nieszczelny reflektor, piszcząca kierownica |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, drodzy koledzy mam Carismę od 2 miesięcy ale jestem początkującym kierowcą. Jestem z niej mega zadowolony. Aktualnie mam dwa problemy. Pierwszy jest dla mnie jasny, drugi już w ogóle. Po krótce opiszę je i proszę o rady. 
 1. Reflektor z przodu po lewej stronie paruje od wewnątrz. Domyślam się, że jest nieszczelny. Tak więc chodzi mi o to jak zlokalizować ową nieszczelność i jak zabrać się oraz czym do naprawy tej usterki?
 
 2. Tego problemu nadal nie wiem. Od jakiegoś czasu podczas obrotów kierownicą,  strasznie piszczy. Podjechałem na stację diagnostyczną i gościu pokręcił i stwierdził, że jakaś guma musi trzeć. Nic więcej mi nie doradził i nie pomógł. Doradźcie mi proszę coś w tej kwestii.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2014, 09:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | 1. Sprawdź jak wygląda uszczelka dekielka zakrywającego żarówkę. 2. Najprawdopodobniej piszczy guma uszczelniająca przejście drążka kierowniczego z kabiny na zewnątrz przez ścianę grodziową. Można spróbować posmarować tę gumę smarem silikonowym.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BTTOS   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Cze 2014
 Posty: 78
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2014, 09:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | OK, tak więc jak dobrać się do tej gumy i jaki smar kupić w tym celu najlepiej? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eve1988   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 580
 Skąd: Łochów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-06-2014, 10:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | BTTOS napisał/a: |  	  | OK, tak więc jak dobrać się do tej gumy i jaki smar kupić w tym celu najlepiej? | 
 jak sie schylisz to powinna byc widoczna w okolicy pedałów.
 jest tam taki drązek ktory biegnie od kierownicy i wchodzi w sciane grodziową. rusz kierownicą to zobaczysz co tam sie obraca i ją znajdziesz
   na poczatek wez strzykawkę z igla i wstrzyknij tam troche zwyklego oleju aby sprawdzic czy to napewno stad piszczy.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BTTOS   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Cze 2014
 Posty: 78
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 15:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | Koledzy narazie wpuszczanie sprayu nic nie pomogło. Może to jakaś inna przyczyna? Piszczy na zewnątrz, podczas pełnych obrotów, a wewnątrz w okolicach fajerki jest inny dźwięk - jakby guma jakaś, taki bardziej stłumiony. Klosz na razie nie paruje, wtedy to było po odwiedzinach w myjce i obserwuje na razie sytuacje. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 16:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | to może magiel dawać wyraźne sygnały że jego żywot dobiega końca, najlepiej jakbyś nagrał te dźwięki i powiedział kiedy występują czy np podczas kręcenia kierownicą w pełnym zakresie czy tylko pod koniec zakresu, mogą to być szumy kawitacyjne spowodowane powietrzem w układzie jeżeli masz niski poziom płynu dolej do zbiorniczka następnie przekręć maksymalnie w prawo i maksymalnie w lewo kierownicą na włączonym silniku w celu odpowietrzenia odczekaj chwile, i sprawdź poziom ponownie, ewentualnie znowu dolej. 
 [ Dodano: 24-06-2014, 22:22 ]
 Aha jeszcze dodam że reflektor ma dwa odpowietrzenia które mają za zadanie odprowadzenie odparowanej wody są to z tyłu reflektor a takie nypelki ze zgiętą rurką i chyba tam jest gąbka jakaś jak to jest rozwalone to tmtedy woda wlatuje
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eve1988   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 580
 Skąd: Łochów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 21:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | mi przy kreceniu kierownica piszczal lacznik stabilizatora. zdejmij kolo i posluchaj czy to nie z niego dochodzi dzwiek. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BTTOS   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Cze 2014
 Posty: 78
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2014, 15:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nagrać będzie ciężko, a dźwięki występują pod koniec zakresu jak kręcę w prawo. W lewo wydaje mi się, że nie. To są te piski z zewnątrz. Spróbuje bardziej się wsłuchać i uszczegółowić temat. Wewnątrz tak jak pisałem jest taki suchy dźwięk jakby guma tarła, blisko koła kierownicy. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2014, 19:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wiele rzeczy może to powodować, napisz czy dzieje się to tylko kiedy silnik pracuje czy też na zgaszonym. Jeśli też na zgaszonym, to może łożysko amortyzatora lub wspomniany łącznik stabilizatora a jeśli tylko na odpalonym, to może te dźwięki pochodzą z maglownicy albo z pompy od wspomagania. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2014, 21:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | A czy sprawdziles tak banalną rzecz jak poziom płynu od wspomagania w zbiorniczku wyrownawczym? Może od tego warto zacząć |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | glina   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 20 Lis 2010
 Posty: 455
 Skąd: mam to wiedzieć?
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2014, 21:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | słabo naciągniety pasek pompy wspomagania piszczy przy kręceniu kierownicą zwłaszcza w skrajnych pozycjach
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | nytsug   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Outlander + Pajero
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 15 razy
 Dołączył: 10 Lip 2013
 Posty: 453
 Skąd: LUBLIN - okolice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2014, 21:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pasek napięcia alternatora też wypadałoby sprawdzić:) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26-06-2014, 06:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | nytsug napisał/a: |  	  | Pasek napięcia alternatora też wypadałoby sprawdzić:) | 
  Może napięcie paska     |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BTTOS   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Cze 2014
 Posty: 78
 Skąd: Radom
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-06-2014, 18:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Płyn oczywiście uzupełniłem ale to nie pomogło. Udało mi się nagrać te dźwięki, może to jakoś pomoże ustalić co jest nie tak. Zamieszczam je poniżej. Pliki są w formacie .amr Piszczenie wychodzi z układu kierowniczego, a kręcąc w prawo już na sam koniec zakresu występuje taki wyższy pisk jakby z zewnątrz.
 
 PLIK1
 PLIK2
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eve1988   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 580
 Skąd: Łochów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-06-2014, 19:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | dziwny dzwiek. a nie mozesz stanąc przed otwarta maska i niech ktos kreci kierownica i Ty słuchaj skad to dobiega? mi to troche przypomina luz elementow stalych ukladu kierowniczego np. mocowanie pompy.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |