| [Cari 1.8 GDI] Problem z odpalaniem | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | miodek18   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Cze 2014
 Posty: 4
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-06-2014, 11:54   [Cari 1.8 GDI] Problem z odpalaniem |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. 
 Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem mojej carismy 1,8 GDI z 2001 r.
 Mianowicie auto przestało palić. Zapala mi się za 20 albo 30 razem. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik pracuje normalnie a nie chce odpalić. Pompa paliwa w baku wymieniona, pompa ciśnieniowa przy silniku dobra - ciśnienie paliwa na wtryskach dobre bo sprawdzałem.
 Nie wiem co jest grane bo jak odpali to wszystko jest w porządku, czasami jak jadę po drodze to w czasie jazdy zgaśnie i znów za 20 lub 30 razem odpali znowu.
 Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-06-2014, 14:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzałeś czy są jakieś błędy w komputerze? - w tym roczniku można sprawdzić evoscanem, a spinaczem już niemożna 
 dobrze się nie znam, ale obstawiam 2 sprawy:
 - immobilajzer
 - układ zapłonowy - sprawdź czy jest zasilanie
 |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-06-2014, 14:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdzałeś błędy albo robiłeś pełną diagnostykę silnika? Tu masz temat o kablu i programie do diagnostyki tego silnika http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 Same błędy można tez sprawdzić interfejsem ELM327.
 Jeśli chciałbyś próbować wymrugać błędy, to coś takiego u Ciebie nie zadziała.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miodek18   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Cze 2014
 Posty: 4
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-06-2014, 14:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeżeli chodzi o błędy to sprawdzałem i miałem dwa ale po wykasowaniu było to samo. Owszem może coś pomogło ale to tylko na 1 dzień a później było to samo. Kontrolka od CE się nie paliła już niby z kompem wszystko w porządku a nie chciał palić.
 
 Jeżeli chodzi o immobilizer no to jest pod kierownicą taka czerwona puszeczka ale sprawdzałem kostkę i niby dobra.
 Nie wiem czy to przypadek czy nie ale nie raz jak się porusza tą czerwoną puszeczką to raz zapali a drugim razem w tej samej pozycji nie zapali.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-06-2014, 19:26 |   
 |  
               | 
 |  
               | No to masz prawdopodobnie odpowiedź, nie łączy Ci pewnie gdzieś między cewką (to co nadaje i odbiera sygnał) a imobilajzerem, jeżeli Ci się uda to możesz wyciągnąć kostkę i pozaginać konektory, tak żeby ciasno wchodziło, i przy okazji sprawdź czy złącza nie są utlenione - jak są to powinno pomóc na jakiś czas zeskrobanie, a na dłużej zabezpieczenie np. smarem miedzianym, albo technicznym, albo kontaktem... 
 błędy nie są po to żeby je ignorować, jak byś mógł to byś powiedział jakie błędy to były, trzeba rozwiązywać przyczynę, a nie skutek
 
 Przy okazji jak możesz to wrzuć log z postoju ok. półminuty - minutę bez gazowania (rozgrzany silnik) i log z w miarę dynamicznej jazdy
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 05:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Naprawą usterek nie jest samo kasowanie błędów, numery błędów mogą podpowiedzieć co się stało. Podaj jakie były numery tych błędów bo to może pomóc w diagnozie Twojego problemu. Jeśli by był tam błąd immobilisera to miałbyś podpowiedź, że masz problemy z immobiliserem. A jeśli chodzi o sam immobiliser, to często w naszych autach są problemy z niełączącymi złączami. Warto wyjąć wszystkie wtyczki i przeczyścić konektory specjalnym preparatem.
 Czasem też może być brak ciągłości anteny przy stacyjce, warto sprawdzić jej oporność, powinna być około 30 omów.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miodek18   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Cze 2014
 Posty: 4
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 12:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do błędów to nie wiem jakie były bo mi elektryk nie powiedział. Mówił tylko że były dwa. 
 Mam pytanie odnoście tych wtyczek od immobilizera jeżeli chodzi o te wszystkie wtyczki bo nie rozumiem.
 U mnie w carismie jest tylko czerwona puszka gdzie jest aby jedna wtyka. A resztę gdzieś jeszcze są?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rasiak1980   Forumowicz
 
  
 Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
 Kraj/Country: UK
 Pomógł: 30 razy
 Dołączył: 24 Wrz 2008
 Posty: 997
 Skąd: Sopot
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 21:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może zbyt niskie zbyt wysokie ciśnienie na listwie wtryskowej albo czujnik położenia wału korbowego jak pierwsze to wypnij wtyczkę z czujnika ciśnienia jest wkrecony w listowe wtryskową i sprawdz jak działa, ale raczej obstawiam coś z czasami zapłonu i wtrysku i to pewnie po woli padający czujnik położenia wału. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | plecho1   Mitsumaniak
 
 Auto: NX300h
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 583 razy
 Dołączył: 02 Sty 2010
 Posty: 10313
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 21:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jeśli to czujnik wału, to może da się go polutować jak w przypadku Galanta (zimne luty). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eve1988   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 580
 Skąd: Łochów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 21:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | skoro pisales ze jak ruszysz puchą immo to czasami zapala, to moze antena w stacyjce. czasami tak sie dzieje ze gdy immo szwankuje to wlasnie 2 bledy lapie, bledy wtryskiwaczy i immo.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | miodek18   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 23 Cze 2014
 Posty: 4
 Skąd: Kraśnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-07-2014, 11:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. 
 Nie odzywałem się dłuższy czas bo czekałem na części do tej mojej carismy.
 Wymieniłem w niej sterownik wtryskiwaczy pod maską oraz komputer z zestawem startowym (czerwona puszka, stacyjka, pętla immo oraz kluczyk) i nic Jak wulgaryzm nie chciał palić to dalej nie pali. Jak wtryśnie się paliwa przez strzykawkę to ładnie odpali i pali dopóki nie skończy się paliwo ze strzykawki a potem sam zgaśnie z braku paliwa.
 
 Ponoć nie ma dopływu prądu do wtryskiwaczy ale nie wiem co jest tego powodem.
 
 
 8.3 Na forum nie piszemy wulgaryzmów. Wykropkowany wulgaryzm - nadal jest wulgaryzmem.
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez glina 14-07-2014, 15:15, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eve1988   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 38 razy
 Dołączył: 12 Maj 2013
 Posty: 580
 Skąd: Łochów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-07-2014, 15:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | a gdzie to paliwo wtryskujesz? do pompy wc? czy do wtryskiwaczy? jedz do konkretnego mechanika i niech podlaczy pod kompa cari i sprawdzi jakie sa bledy i podziel sie nimi z nami.
 bo juz "polowe" auta wymieniles a moze sie okazac ze to jakas pierdolka.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-07-2014, 17:02 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | miodek18 napisał/a: |  	  | ciśnienie paliwa na wtryskach dobre bo sprawdzałem | 
 
 dobre czyli jakie? 50 bar?
 
 Napięcie na wtryskach sprawdzić to jakieś 3 minuty (jest złączka przejściowa, nie trzeb grzebać pod kolektorem)
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |