włączenie klimy a spadek obrotów |
Autor |
Wiadomość |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 23-06-2014, 20:00 włączenie klimy a spadek obrotów
|
|
|
Od dłuższego czasu szukam rozwiązania niewielkiego ale jednak problemu.
Bez włączonej klimy obroty na luzie idealne.
Jeżeli klima jest włączona to przy załączeniu sprężarki obroty opadają mniej więcej do 600.
Sterownik szybko koryguje do właściwej wartości ale szarpnięcie jest.
Strasznie mnie to wkurza. Tak jakby nie zdążał zwiększyć obrotów na czas.
Kiedyś jak był nowy to przy załączeniu zwiększał na ok 1100.Teraz zwiększa na ok 950
Ciekawi mnie co steruje przepustnicą. Elektronicznie czy też przez te śmieszne rureczki gumowe?
Może macie jakiś pomysł ? |
_________________  |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-06-2014, 20:36
|
|
|
Pasowałoby zajrzeć do przepustnicy, regulacją obrotów zajmuje sie silniczek krokowy, mozna także przeprowadzić adaptacje obrotów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 23-06-2014, 20:59
|
|
|
Zaglądałem i czyściłem jakiś czas temu. Adaptacja oczywiście była i to nawet w serwisie.
Bez klimy - obroty cud, miód malina.
Z klimą objaw jakby za późno dostawał sygnał/reagował na potrzebę zwiększenia obrotów.
I właśnie mnie zastanawia od czego są te małe podciśnienowe wężyki ?! |
_________________  |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-06-2014, 21:09
|
|
|
EGR, pochłaniacz par paliwa, sterowanie regulatorem ciśnienia paliwa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 23-06-2014, 23:00
|
|
|
Dzięki. Wychodzi więc, że nie tędy droga. Szukam dalej |
_________________  |
|
|
|
 |
CB4W_00
Forumowicz
Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Kwi 2011 Posty: 292 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 25-06-2014, 20:29
|
|
|
A z klimatyzacją wszystko wporządku? Możliwe że sprężarka w momencie załączania 'ciężko' rusza. |
|
|
|
 |
Bojar
Forumowicz

Auto: Hyundai Tucson
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lut 2008 Posty: 363 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 26-06-2014, 23:28
|
|
|
Hmmm raczej w porządku. Chodzi i chłodzi jak powinna. |
_________________  |
|
|
|
 |
|