Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
Kierunkowskazy i awaryjne |
Autor |
Wiadomość |
Tomek210
Forumowicz
Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 109 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-09-2007, 15:23 Kierunkowskazy i awaryjne
|
|
|
Zniknęły mi w sigmie awaryjne i kierunkowskazy. Znikały stopniowo - najpierw kierunkowskaz czasem nie mrugnął, potem częściej, czasem jak nie chciał mrugać pomagało włączenie awaryjnych na chwile i zaczynał mrugać... Teraz nie mruga już wcale. Sprawdziłem bezpieczniki, wstawiałem ze 3 przerywacze, podmieniałem przekaźnik koło przerywacza, zaglądałem do włącznika awaryjnych i nic nie pomogło.
Aktualnie jeżdżę w "trybie manualnym" tzn w przerywaczu złączyłem styki na stałe i mrugam dźwignią...
Macie jakieś pomysły?
Ps: Podjechałem do najbliższego elektryka - na placu Mercedesy 124, BMW 5 i 7, Nubira, robił też kiedyś Citroena CX. Spojrzał na Sigmę i powiedział "Ooooo nie... Tego to ja się nie podejmę..." |
_________________ Sigma 24V'96r |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-09-2007, 15:43
|
|
|
To chyba trzeba podjechać do innego elektryka |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2007, 02:56
|
|
|
Witam,
wyglada jak klasyczna śmierć przerywacza, ale skoro podmieniałeś na trzy inne...może nie od sigmy?
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Tomek210
Forumowicz
Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 109 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-09-2007, 01:03
|
|
|
Nie od Sigmy bo nigdzie nie ma. Uniwersalne próbowałem z trzema wyprowadzeniami z różnych sklepów (według ich katalogów pasujące do Sigm). |
_________________ Sigma 24V'96r |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2007, 02:04
|
|
|
hah,
według ich katalogów do Sigm pasują przeróżne rzeczy...niestety tylko w teorii
Możemy kiedyś podmienić na próbę na orginał, wszystko będzie jasne.
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 13:26
|
|
|
trochę odgrzeje temat... chciałbym dowiedzieć się gdzie jest umiejscowiony ten przerywacz i przekaźnik? Mam problem bo nie działają mi awaryjne - z mgaczami jest wszystko OK. Wymieniłem włącznik awaryjnych na inny i dalej nie działają więc teraz trzebaby wymienić przerywacz lub przekaźnik - ale gdzie on? Może ktoś wie dokładnie i jest w stanie to opisać albo moze jakieś zdjęcie - tak najlepiej i najszybciej |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10-08-2009, 20:09
|
|
|
powiem tak , trzeba znaleźć przekażnik i zobaczyć czy wogóle dostaje synał , jak dostaje , to naprawdę wystarczy dowolny rzekaźnik z taka samą funkcją styków... Tam nie ma magii - jest cewka i styki |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 23:53
|
|
|
znleźć na właśnie może nie będę muszał odkrywać już czegoś co ktoś wcześniej odkrył.... |
|
|
|
 |
Tomek210
Forumowicz
Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 109 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-08-2009, 13:01
|
|
|
Przerywacz jest nad lewym kolanem o ile dobrze pamiętam. Trzeba trochę kable porozgarniać żeby go zobaczyć. Obok niego ze dwa okrągłe metalowe przekaźniki z mosiężnymi kropkami na środku. I pasuje niestety tylko od Sigmy. Zamienniki nie będą mrugać. Oryginał jakieś 250-350zł. Ja kupiłem ze szrotu z Allegro za jakieś grosze. Tylko musiałem tłumaczyć przez telefon gdzie go szukać |
_________________ Sigma 24V'96r |
|
|
|
 |
Ara
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 12v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Cze 2014 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-06-2014, 22:38
|
|
|
Witam.
Mam dokładnie taki problem. Kierunki lewo-prawo działają bez zarzutu, natomiast awaryjnych brak. Przekażnik jest uniwersalny "Hella TB 64 DOT" połączony za pomocą wiązki spaghetti na krótko, bez kostki nawet. Dodatkowo jest podłączona do tego przekaźnika jakaś mała dodatkowa żarówka (która nie świeci, a raczej włącza się tylko wtedy, gdy z przekaźnika zdejmie się jeden przewód).
Przycisk napewno działa, gdyż w momencie gdy np. kierunkowskaz jest włączony i odpalam awarię, to kierunkowskaz przestaje migać, coś tam zatem się dzieje...
Wiem że ciężko coś tu diagnozować, ponieważ instalacja w tym egzemplarzu, to katastrofa! Może jednak jest coś o czym nie wiem, a czego jeszcze nie sprawdziłem np. drugi przekaźnik oddzielnie dla awaryjnych???
Z góry dzięki i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|