Maksymalna prędkość i obroty. |
Autor |
Wiadomość |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 25-06-2014, 16:59 Maksymalna prędkość i obroty.
|
|
|
Rzecz działa się na niemieckiej autostradzie:
Sprawdzałem V-max.
Jaki macie w swoich V6 w manualu? Licznikowo doszedłem do 220km/h i 5100 obr/min i ani drgnie dalej. Dziwne, tym bardziej, że do tych 220 raczej ochoczo się rozpędził. Dodatkowo już kiedyś 230/240 było.
Co mogło zmienić stan rzeczy? Brak pełnej wydajności wtrysków, pompki paliwa...? |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
dawinet
Forumowicz

Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 49 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 25-06-2014, 17:18
|
|
|
moze lpg ? |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 25-06-2014, 17:25
|
|
|
Nie mam LPG. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-06-2014, 19:20
|
|
|
Pamiętasz jak to było kiedyś co niby licznikowo pokazywał 230km/h przy jakich obrotach, jakie wtedy miałeś opony, felgi, jakie paliwo było nalane
Kwestia techniczna bardzo szerokie ma spectrum, poczawszy od jakości filtrów konczywszy na mechanice silnika, dolot,wydech, opory toczenia, etc |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 25-06-2014, 20:24
|
|
|
Opony obwodowo były większe (195/65/15 vs. 215/45/17 teraz) czyli wtedy powinien ewentualnie zaniżać, obrotów niestety nie pamiętam, paliwo zawsze to samo (98V z mojej stacji )
To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)? |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-06-2014, 21:53
|
|
|
booohal napisał/a: |
To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)? |
no dobra a na niższych biegach idzie Ci do odcinki ? |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 25-06-2014, 22:06
|
|
|
Oczywiście. |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-06-2014, 22:22
|
|
|
booohal napisał/a: | Opony obwodowo były większe (195/65/15 vs. 215/45/17 teraz) czyli wtedy powinien ewentualnie zaniżać | Ta pierwsza jest większa więc zawyżałby, przy 220km/h względem tej drugiej na tych pierwszych licznik mógłby pokazywac o jakieś 3,5km/h więcej, teraz dochodzą rozmiary opon i związane z tym opory toczenia, wrzuć ponownie 195 i sprawdź, bo może niepotrzebnie panikujesz |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Bartekkita
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Lut 2013 Posty: 1190 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-06-2014, 22:27
|
|
|
A może pasowałoby powtórzyć pomiar w innych warunkach. Nie wiem czy aż taki, ale wpływ mogła mieć również warstwa nawierzchni, większe opory toczenia opon, delikatne nachylenie lub wiatr. Może też ciśnienie powietrza, temperatura zewnętrzna, wysokość n.p.m., opory na łożyskach. Brak osłony silnika też może być zauważalny zależy jak wyglądają zawirowania powietrza. |
_________________ Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???
Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 25-06-2014, 22:46
|
|
|
booohal napisał/a: | To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)? |
O ile ma tyle mocy to tak. W serii silnik ze skrzynią biegów jest tak dostrojony, by bieg piąty był nadbiegiem. Czyli spalał mniej. Pamiętam z wykresów V6, że max. mocy jest przy 5800rpm na czwartym biegu i jak na czwórce dociągnie do odcinki to można się cieszyć. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 26-06-2014, 09:53
|
|
|
robertdg napisał/a: | panikujesz |
Robercie, nie panikuję Tak z ciekawości bardziej pytam bo te prędkości raczej z rzadka mi się zdarzają |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10649 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 26-06-2014, 13:03
|
|
|
booohal napisał/a: | To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)? |
Nie dociągniesz na 5tym do odcinki, opory toczenie i włąsne samochodu rosną wraz z prędkością i silnik na ostatnim biegu nie ma siły dociagnać na prostek, z górki jest łątwiej wiadomo.
Probowane na nowej skodzie octawi z TDI, i np Insigni CDTI |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 26-06-2014, 14:58
|
|
|
Być może. Jak coś się zmieni to zaktualizuję |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 29-06-2014, 20:03
|
|
|
Mój na LPG 180 i ledwo dobija do 190 niestety, wiecej nie chce - z górki się nie liczy, więc mowa o prostej. |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
booohal
Forumowicz ale o co chodzi?

Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 1186 Skąd: ELW / ESI
|
Wysłany: 29-06-2014, 21:17
|
|
|
Pieraś, A sprawdzałeś na benzynie? |
_________________ Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 |
|
|
|
 |
|