Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Maksymalna prędkość i obroty.
Autor Wiadomość
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 25-06-2014, 16:59   Maksymalna prędkość i obroty.

Rzecz działa się na niemieckiej autostradzie:

Sprawdzałem V-max.
Jaki macie w swoich V6 w manualu? Licznikowo doszedłem do 220km/h i 5100 obr/min i ani drgnie dalej. Dziwne, tym bardziej, że do tych 220 raczej ochoczo się rozpędził. Dodatkowo już kiedyś 230/240 było.
Co mogło zmienić stan rzeczy? Brak pełnej wydajności wtrysków, pompki paliwa...?
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
dawinet 
Forumowicz


Auto: GALANT AVANCE 2.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014
Posty: 49
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-06-2014, 17:18   

moze lpg ?
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 25-06-2014, 17:25   

Nie mam LPG.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-06-2014, 19:20   

Pamiętasz jak to było kiedyś co niby licznikowo pokazywał 230km/h przy jakich obrotach, jakie wtedy miałeś opony, felgi, jakie paliwo było nalane :?:
Kwestia techniczna bardzo szerokie ma spectrum, poczawszy od jakości filtrów konczywszy na mechanice silnika, dolot,wydech, opory toczenia, etc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 25-06-2014, 20:24   

Opony obwodowo były większe (195/65/15 vs. 215/45/17 teraz) czyli wtedy powinien ewentualnie zaniżać, obrotów niestety nie pamiętam, paliwo zawsze to samo (98V z mojej stacji ;) )
To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)?
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-06-2014, 21:53   

booohal napisał/a:

To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)?


no dobra a na niższych biegach idzie Ci do odcinki ?
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 25-06-2014, 22:06   

Oczywiście.
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 25-06-2014, 22:22   

booohal napisał/a:
Opony obwodowo były większe (195/65/15 vs. 215/45/17 teraz) czyli wtedy powinien ewentualnie zaniżać
Ta pierwsza jest większa więc zawyżałby, przy 220km/h względem tej drugiej na tych pierwszych licznik mógłby pokazywac o jakieś 3,5km/h więcej, teraz dochodzą rozmiary opon i związane z tym opory toczenia, wrzuć ponownie 195 i sprawdź, bo może niepotrzebnie panikujesz
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Bartekkita 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Lut 2013
Posty: 1190
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-06-2014, 22:27   

A może pasowałoby powtórzyć pomiar w innych warunkach. Nie wiem czy aż taki, ale wpływ mogła mieć również warstwa nawierzchni, większe opory toczenia opon, delikatne nachylenie lub wiatr. Może też ciśnienie powietrza, temperatura zewnętrzna, wysokość n.p.m., opory na łożyskach. Brak osłony silnika też może być zauważalny zależy jak wyglądają zawirowania powietrza.
_________________
Jest:
Citroen C4 Coupe VTS 2.0 177KM - Ryszard, 2017 - ???
Paulinowy - Saab 93 1.8t 01.2014r. - ???

Był:
Misiek - Galant, 1999 kombi, Avance, Nardi Torino. 05.2013 - 01.2018
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 25-06-2014, 22:46   

booohal napisał/a:
To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)?

O ile ma tyle mocy to tak. W serii silnik ze skrzynią biegów jest tak dostrojony, by bieg piąty był nadbiegiem. Czyli spalał mniej. Pamiętam z wykresów V6, że max. mocy jest przy 5800rpm na czwartym biegu i jak na czwórce dociągnie do odcinki to można się cieszyć.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 26-06-2014, 09:53   

robertdg napisał/a:
panikujesz

Robercie, nie panikuję ;) Tak z ciekawości bardziej pytam bo te prędkości raczej z rzadka mi się zdarzają :)
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10649
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 26-06-2014, 13:03   

booohal napisał/a:
To nie jest tak, że silnik powinien próbować ciągnąć do możliwie najwyższych obrotów (odcinki) o ile ma taką możliwość (równa, prosta droga)?

Nie dociągniesz na 5tym do odcinki, opory toczenie i włąsne samochodu rosną wraz z prędkością i silnik na ostatnim biegu nie ma siły dociagnać na prostek, z górki jest łątwiej wiadomo.
Probowane na nowej skodzie octawi z TDI, i np Insigni CDTI
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 26-06-2014, 14:58   

Być może. Jak coś się zmieni to zaktualizuję ;)
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Pieraś 
Mitsumaniak


Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 1203
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-06-2014, 20:03   

Mój na LPG 180 i ledwo dobija do 190 niestety, wiecej nie chce - z górki się nie liczy, więc mowa o prostej.
_________________
Szybki Lopez.
 
 
 
booohal 
Forumowicz
ale o co chodzi?


Auto: EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 1186
Skąd: ELW / ESI
Wysłany: 29-06-2014, 21:17   

Pieraś, A sprawdzałeś na benzynie?
_________________
Rozmowa teoretyka z praktykiem nie ma sensu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.