Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Pęknięty wężyk od chłodnicy
Autor Wiadomość
Drewas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-06-2014, 03:43   [Cari 1.8 GDI] Pęknięty wężyk od chłodnicy

Witam, Jechałem sobie moją Carismą jak by nigdy nic, i nagle przygasła, zdławiła się, no stanęłą po prostu, próbowałem ją odpalić na nowo i nici- kręciła ale nie zapała, zajrzałem pod maskę, i wężyk- pozwole sobie umieścić tutaj czyjąś grafike:

Przy oznaczeniu nr 3 ale nie w strone 7 ale tam pod akumulator był aż rozerwany, a korek z 3 leżał sobie kawałek dalej, płyn był wylany na podstawkę od akumulatora.
I Zasadnicze pytanie, co się stało? temperatura była wporządku, rurka z lekka sparciała, silnik nie wyglądał na przegrzany nie 'buchało' ciepłem jak otworzyłem maskę, maksymalnie standartowo, po około 7-8 km od startu to się przydarzyło, no i jak ktoś miał coś podobnego może mnie poratować informacją, ile koszty naprawy będą kosztowały.

Wiem, że to dość nietypowa pora, ale to się stało przed chwilką więc mam nadzieje, że jakiś 'nocny Marek' pozwoli mi spokojnie iść spać :)

Pozdrawiam- Sebastian.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 26-06-2014, 06:09   

Z Twojego opisu wynika, że raczej nie przegrzałeś silnika. Silnik w Twoim aucie jest dość skomplikowany i aby powiedzieć coś więcej o tej usterce najlepiej najpierw sprawdzić błędy lub podłączyć auto pod komputer.
Jeśli zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika i jeśli twoje auto nie jest młodsze niż 2001, to wymrugaj błędy według instrukcji z tego tematu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Tu masz temat o pełnej diagnostyce tego silnika domowym sposobem http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
A tu jeszcze jeden ciekawy temat odnośnie Twojego auta http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
Lepiej dobrze się zorientuj w powyższych tematach, bo niewielu mechaników potrafi naprawiać te silniki i często ostatecznie właściciele sami je naprawiają z pomocą forum.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 26-06-2014, 07:26   

Jeżeli rozerwało wąż od termostatu - ten co zasila chłodnice u dołu to przyczyn może być kilka:
Był stary i eksploatacja dała mu się we znaki
Brak obiegu/niedrozny układ
Brak obiegu/uszkodzona pompa wody
Nadmierne cisnienie w układzie - mozliwe uszkodzenie korka chłodnicy
Trzeba chociaz sprawdzić droznośc układu i zmienić rurke kontrolując dalej
Brak chęci na odpalenie może być związany z tym, że płyn rozbryzgał sie po komorze silnika i zalal gdzieś instalacje elektrzyczna, może być tak, że odparuje i auto odpali, ale z glikolem to kiepski temat, najlepiej byłoby wszystko wymyć, odtłuścić
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Drewas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-06-2014, 11:07   

Dzięki za opinię, pomogło mnie to co nieco- i uspokoiło, że silnik cacy.
dodam, że ten wężyk w 1 miejscu był mocno zagięty, wręcz sam układał się w taki sposób, że był spłaszczony.
 
 
mechanior 
Forumowicz

Auto: colt 75km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 51
Skąd: lublin
Wysłany: 26-06-2014, 18:56   

Drewas napisz czy uzupełniales niedawno plyn w wyrównawczym ,jeżeli tak to jest bardzo prawdopodobne wytłumaczenie całej sytuacji.
_________________
mechanior
 
 
Drewas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-06-2014, 23:31   

Nie uzupełniałem :)
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 26-06-2014, 23:42   

korek stanowi swojego rodzaju bezpiecznik jeżeli ciśnienie jest zbyt wysokie otwiera się i puszcza nadmiar do tego zbiorniczka nr3 ja bym sprawdził jeszcze na szybko jeżeli odpali czy wentylator chłodnicy i termo włącznik wentylatora chłodnicy są w porządku bo tak samo z siebie to raczej mi nie pasuje, żeby się takie ciśnienie wytworzyło aby przewód rozerwać silnik musiał być przegrzany a gdzieś leży tego przyczyna
 
 
Drewas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 26-06-2014, 23:50   

Nie odpala w tym problem, a macie może jakąś opinię( nie znam się wprawdzie na samochodach jestem młodym kierowcom) czy może to nie strzeliła uszczelka pod głowicą?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-06-2014, 05:38   

A co.z.kontrolką silnika, sprawdzałeś błędy jak radziłem wcześniej? Do sprawdzenia wystarczy kawałek drucika.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 27-06-2014, 09:44   

Drewas napisał/a:
Nie odpala w tym problem, a macie może jakąś opinię( nie znam się wprawdzie na samochodach jestem młodym kierowcom) czy może to nie strzeliła uszczelka pod głowicą?


skoro nie da sie odpalic trudno stwierdzic czy to uszczelka, sprawdz jak wyglada olej na bagnecie i jesli pozostalo troche plynu chlodniczego zobacz czy w nim nie ma oleju.
ja podejrzewam ze uszczelka raczej cala.
co do nie odpalania to tak jak plecho napisał sprawdz bledy, moglo zalac jakis czujnik np temperatury silnika ktory jest w okolicy lub pompe wc i stąd problemy.
_________________

 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 27-06-2014, 19:15   

niektóre silniki mają zabezpieczenie przed przegrzaniem sprawdź olej, sprawdź poziom płynu w chłodnicy odczytaj błędy a później zresetuj komputer i sprawdź czy ruszy
 
 
Drewas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-07-2014, 18:54   

Witam ponownie, problem rozwiązany, wężyk chyba tutaj nie zawinił, chodź być może, pękł pasek rozrządu(tak wiem wiem, kupujesz samochód-wymień rozrząd) ale nadziałem się na brzydko mówiąc frajera, który zapewniał, że 30 tysi to jeszcze przejadę(pękł po 6)
z silnika zrobiła się sieczka z tego co mi wiadomo, kapitalny remont razem z powyginanymi tłokami o ile dobrze to określam.
I moje pytanie brzmi następująco, co się lepiej opłaca, swap silnika bez płacenia robocizny, czy zlecanie komuś remontu? do swapa mam osobę po prostu która mi to zrobi za darmo, a za remont musiał bym zapłacić. i w przypadku swapa, jakich części będę jeszcze potrzebował?(po prostu liczę na to, że jakieś pierdołki w gratisie zagarne)
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 13-07-2014, 19:28   

ale jestes pewny ze to rozrzad padl?
w takim przypadku szukal bym silnika, na szybko zerknalem na allegro to za 500zl mozna juz dostac jakis.
co do osprzetu to wiekszosc zostanie z twojego auta, jedynie z ecu moga, ale nie musza byc jakies problemy.

[ Dodano: 13-07-2014, 19:30 ]
Aaa... jeszcze jedno. nowy silnik to i nowy rozrzad ;)
_________________

 
 
Drewas 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Cze 2014
Posty: 17
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-07-2014, 19:42   

A to akurat wiedziałem, mogłem napisać :D 250 zł kosztuje cały osprzęt razem z paskiem na allegro, jestem pewien, że to rozrząd tylko ten wężyk cały czas mnie nurtuje, dziękuję za pomoc :) też cena silnika 500zł mnie urzekła, słyszałem że cena silnika przy takiej awarii jest warta grzechu nawet do kwoty 1400zł, ale wolałem tutaj zaczerpnąć rady.
Dziękuję
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 13-07-2014, 20:01   

tylko jak bys szukal silnika to najlepiej by bylo z takiego auta w ktorym on jeszcze jest zamontowany, i odpala.
na taki wymontowany to znowu bys musial wierzyc na slowo sprzedawcy.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.