Przesunięty przez: Gene 28-01-2009, 11:09 |
GAZ do outlandera II wersja USA |
Autor |
Wiadomość |
kakor
Nowy Forumowicz
Auto: MO 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 1 Skąd: z tamtąd
|
Wysłany: 22-06-2014, 22:22
|
|
|
Mój 3,0 v6 po 10000 chodzi bez zarzutu, to prosty silnik, montowany też w Pajero. Koszt intalacji 3000, dopytywałem się też o wtrysk bezpośredni Vialle ale 220 KM to za dużo aby założyć instalacje, ale idealna do mniejszych silników np. 16V. |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 22-06-2014, 22:51
|
|
|
Ja zrobiłem już 11 000 km 3.0 litrową V6 i jak na razie bez problemów.Troche na początku wyswietlal się check ,ale gaziarz cos pomajstrował przy mapie i jest ok.Oby tak dalej.Spalanie przy spokojnej jeździe mieszanej około 15-16 ( ale ja nie umiem spokojnie jezdzic) ,a przy agresywniejszej 22-23 litry gazu.Srednio wychodzi 18 co jest do przyjacia. |
|
|
|
 |
grzesman
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2,4 ctv
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: internet
|
Wysłany: 01-07-2014, 14:11
|
|
|
witam
Jaki masz przebieg ile na gazie co skłoniło cię do regulacji zaworów jakieś klekotania?
Mam takie samo autko ale dopiero na gazie przejechałem 10k nie wiem jak do tego podchodzić .Czy też niedługo mnie to czeka. pozdrawiam. |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 01-07-2014, 14:34
|
|
|
grzesman napisał/a: | Jaki masz przebieg ile na gazie co skłoniło cię do regulacji zaworów jakieś klekotania? |
56kkm z czego na gazie 31kkm. Zauważyłem, że muszę nieco dłużej kręcić przy uruchamianiu silnika, dosłownie 2-3 razy nie odpalił za pierwszym razem.
Za kolejnych 30kkm będę reklamą lub antyreklamą Flashlube i funkcji VSR od BRC. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-07-2014, 21:34
|
|
|
grzesman, zawory zużywają się w taki sposób, że tracą luz i zaczynają się nie domykać więc nie będzie czegoś takiego jak "klekotanie" a raczej odwrotnie chodzi tu o "cichego zabójcę" głowicy. Na lpg luz zaworowy warto kontrolować częściej niż zaleca producent i jeśli będzie mniejszy niż norma przewiduje to wtedy regulacja. |
|
|
|
 |
grzesman
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2,4 ctv
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: internet
|
Wysłany: 02-07-2014, 10:21
|
|
|
Jestem tutaj nowy i widzę że forum fajnie działa. Czy oprócz słabego odpalania są jeszcze jakieś zewnętrzne objawy że z zaworami jest coś nie tak .Zwykły mechanik da radę sprawdzić te luzy czy raczej ASO. |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 02-07-2014, 22:07
|
|
|
Może poprzez wykręcenie świec i wkręcenie ciśnieniomierza sprawdzić ciśnienie sprężania( przy nieszczelnych zaworach będzie niższe), ale na to ma również stan pierścienie tłokowych. |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 03-07-2014, 17:55
|
|
|
No tak ale w ten sposób potwierdzi, że już jest na prawdę źle.
Do sprawdzenia luzów trzeba odkręcić kilka łatwo dostępnych śrub, mieć klucz chyba 27 do obracania wałka (ja z braku takiegoż użyłem tzw. francuza) oraz szczelinomierz.
Instrukcja mówi o konieczności wymiany uszczelki pokrywy i taka uszczelka stoi po pięćdziesiąt złotych polskich. Tak po prawdzie na moje, bardzo amatorskie, oko, nie jest to chyba wymóg sto na sto: ja od zmierzenia do wymiany jeździłem kilka tyg na tej samej uszczelce i jakoś brwi od tego nie straciłem.
edit: ... przynajmniej w silniku 2.4 MIVEC, a kolega ma jak widzę 2.5 |
|
|
|
 |
grzesman
Nowy Forumowicz
Auto: outlander 2,4 ctv
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2014 Posty: 5 Skąd: internet
|
Wysłany: 04-07-2014, 21:23
|
|
|
Dzięki za dokładne opisanie całej sytuacji będę musiał po wakacjach też pochylić się nad tematem. Jakie powinny być prawidłowe luzy na zaworach tak pytam żeby w miarę wiedzieć i żeby mechanik nie popsuł bardziej niż jest.
PS. W opisie już zmienione dzięki za uwagę . |
|
|
|
 |
qbota
Forumowicz

Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Sty 2012 Posty: 140 Skąd: Czerniejewo
|
Wysłany: 07-07-2014, 09:46
|
|
|
Standard value:
Intake valve 0.20 ± 0.03 mm (0.008 ± 0.001 inch)
Exhaust valve 0.30 ± 0.03 mm (0.012 ± 0.001 inch) |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 07-07-2014, 12:38
|
|
|
Te same parametry tyczą się silnikow 3,0 v6?? |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 24-07-2014, 11:48
|
|
|
Trochę dziwne w dzisiejszych czasach, brak hydraulicznych kompensatorów luzów zaworowych. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-07-2014, 13:41
|
|
|
Mają zalety, mają i wady. Zwłaszcza przy tak wydłużonych okresach międzyprzeglądowych gdzie jakość oleju i jego zużycie mają bardzo duży wpływ na pracę hydraulicznych regulatorów. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
paweldm
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Gru 2011 Posty: 325 Skąd: GST
|
Wysłany: 17-09-2014, 22:23
|
|
|
Ale dzięki temu rozwiązaniu w samochodach w których miałem instalację lpg (6 aut)nie wiedziałem co to regulacja luzów zaworowych. |
|
|
|
 |
kubabrzesko
Forumowicz
Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2014 Posty: 161 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 27-09-2014, 08:45
|
|
|
Wybaczcie Panowie ze spytam ponownie , ale zaniedlugo oddaje auto do regulacji zaworow.Powiedzicie czy luzy zaworowe do silnika 2,4 są takie same jak do 3,0 ?? Co będzie potrzebne oprócz oczywiście szczelinomierza do tej regulacji ???czy potrzebna jest nowa uszczelka pokrywy zaworow czy można ja na dobrym silikonie polozyc??Z góry dziekuje za odpowiedz |
|
|
|
 |
|