Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
28-01-2009, 11:09
GAZ do outlandera II wersja USA
Autor Wiadomość
kakor 
Nowy Forumowicz

Auto: MO 3,0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 1
Skąd: z tamtąd
Wysłany: 22-06-2014, 22:22   

macia napisał/a:
Panowie, a czy w Outku II 3.0 z USA w automacie gaz daje się jakoś udobruchać, czy raczej unikać? Takie ogłoszenie rzuciło mi się w oczy: http://olx.pl/oferta/sprz...D5-ID66pzW.html
Ktoś coś powie?

Mój 3,0 v6 po 10000 chodzi bez zarzutu, to prosty silnik, montowany też w Pajero. Koszt intalacji 3000, dopytywałem się też o wtrysk bezpośredni Vialle ale 220 KM to za dużo aby założyć instalacje, ale idealna do mniejszych silników np. 16V.
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 22-06-2014, 22:51   

Ja zrobiłem już 11 000 km 3.0 litrową V6 i jak na razie bez problemów.Troche na początku wyswietlal się check ,ale gaziarz cos pomajstrował przy mapie i jest ok.Oby tak dalej.Spalanie przy spokojnej jeździe mieszanej około 15-16 ( ale ja nie umiem spokojnie jezdzic) ,a przy agresywniejszej 22-23 litry gazu.Srednio wychodzi 18 co jest do przyjacia.
 
 
grzesman 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,4 ctv
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: internet
Wysłany: 01-07-2014, 14:11   

witam
Jaki masz przebieg ile na gazie co skłoniło cię do regulacji zaworów jakieś klekotania?
Mam takie samo autko ale dopiero na gazie przejechałem 10k nie wiem jak do tego podchodzić .Czy też niedługo mnie to czeka. pozdrawiam.
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 01-07-2014, 14:34   

grzesman napisał/a:
Jaki masz przebieg ile na gazie co skłoniło cię do regulacji zaworów jakieś klekotania?

56kkm z czego na gazie 31kkm. Zauważyłem, że muszę nieco dłużej kręcić przy uruchamianiu silnika, dosłownie 2-3 razy nie odpalił za pierwszym razem.
Za kolejnych 30kkm będę reklamą lub antyreklamą Flashlube i funkcji VSR od BRC.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 01-07-2014, 21:34   

grzesman, zawory zużywają się w taki sposób, że tracą luz i zaczynają się nie domykać więc nie będzie czegoś takiego jak "klekotanie" a raczej odwrotnie chodzi tu o "cichego zabójcę" głowicy. Na lpg luz zaworowy warto kontrolować częściej niż zaleca producent i jeśli będzie mniejszy niż norma przewiduje to wtedy regulacja.
 
 
grzesman 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,4 ctv
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: internet
Wysłany: 02-07-2014, 10:21   

Jestem tutaj nowy i widzę że forum fajnie działa. Czy oprócz słabego odpalania są jeszcze jakieś zewnętrzne objawy że z zaworami jest coś nie tak .Zwykły mechanik da radę sprawdzić te luzy czy raczej ASO.
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 02-07-2014, 22:07   

Może poprzez wykręcenie świec i wkręcenie ciśnieniomierza sprawdzić ciśnienie sprężania( przy nieszczelnych zaworach będzie niższe), ale na to ma również stan pierścienie tłokowych.
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 03-07-2014, 17:55   

No tak ale w ten sposób potwierdzi, że już jest na prawdę źle.
Do sprawdzenia luzów trzeba odkręcić kilka łatwo dostępnych śrub, mieć klucz chyba 27 do obracania wałka (ja z braku takiegoż użyłem tzw. francuza) oraz szczelinomierz.
Instrukcja mówi o konieczności wymiany uszczelki pokrywy i taka uszczelka stoi po pięćdziesiąt złotych polskich. Tak po prawdzie na moje, bardzo amatorskie, oko, nie jest to chyba wymóg sto na sto: ja od zmierzenia do wymiany jeździłem kilka tyg na tej samej uszczelce i jakoś brwi od tego nie straciłem.

edit: ... przynajmniej w silniku 2.4 MIVEC, a kolega ma jak widzę 2.5 :)
 
 
grzesman 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2,4 ctv
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: internet
Wysłany: 04-07-2014, 21:23   

Dzięki za dokładne opisanie całej sytuacji będę musiał po wakacjach też pochylić się nad tematem. Jakie powinny być prawidłowe luzy na zaworach tak pytam żeby w miarę wiedzieć i żeby mechanik nie popsuł bardziej niż jest.

PS. W opisie już zmienione dzięki za uwagę .
 
 
qbota 
Forumowicz


Auto: OII 2.4 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 140
Skąd: Czerniejewo
Wysłany: 07-07-2014, 09:46   

Standard value:
Intake valve 0.20 ± 0.03 mm (0.008 ± 0.001 inch)
Exhaust valve 0.30 ± 0.03 mm (0.012 ± 0.001 inch)
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 07-07-2014, 12:38   

Te same parametry tyczą się silnikow 3,0 v6??
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 24-07-2014, 11:48   

Trochę dziwne w dzisiejszych czasach, brak hydraulicznych kompensatorów luzów zaworowych.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-07-2014, 13:41   

Mają zalety, mają i wady. Zwłaszcza przy tak wydłużonych okresach międzyprzeglądowych gdzie jakość oleju i jego zużycie mają bardzo duży wpływ na pracę hydraulicznych regulatorów.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 17-09-2014, 22:23   

Ale dzięki temu rozwiązaniu w samochodach w których miałem instalację lpg (6 aut)nie wiedziałem co to regulacja luzów zaworowych.
 
 
kubabrzesko 
Forumowicz

Auto: outlander III 3.0 GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 161
Skąd: Brzesko
Wysłany: 27-09-2014, 08:45   

Wybaczcie Panowie ze spytam ponownie , ale zaniedlugo oddaje auto do regulacji zaworow.Powiedzicie czy luzy zaworowe do silnika 2,4 są takie same jak do 3,0 ?? Co będzie potrzebne oprócz oczywiście szczelinomierza do tej regulacji ???czy potrzebna jest nowa uszczelka pokrywy zaworow czy można ja na dobrym silikonie polozyc??Z góry dziekuje za odpowiedz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.