Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] dymi na czarno/turbo przeladowuje?
Autor Wiadomość
oucik82 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: jkdjks
  Wysłany: 05-07-2014, 22:31   [II 2.0 DID] dymi na czarno/turbo przeladowuje?

witam.Tydzien temu kupilem outlandera 2007 silnik bsy 2.0 did i co sie okazalo ze auto podczas jazdy zaczyna puszczac mi kopcia gdy ostro przyspieszam.Filtr wymienilem,byl strasznie zasyfiony.Poza tym czego nie zqauwazylem przy kupnie ze na biegu jalowym gdy doda sie gazu i pusci silnik wydaje dziwny dzwiek jakby z turbo czy cos tak jakby przeladowalolub doprowadzenie powietrza do turbo.Ile powinno pompowac turbo w tym aucie?Ale podczas jazdy nie ma problemu z moca raczej.Czy mial ktos moze podobny problem?PLease help auto ma przebieg 100 tys.
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-07-2014, 23:28   

Kolego oucik,
przyczyn może być kilka, silnik z przedziału 200-300 tys. może mieć już to i owo zużyte, co powoduje dymienie (np. wtryskiwacze, turbo). W u mnie kiedyś też dymił mocniej, zacząłem stosować inny olej silnikowy i przestał :)

Dobry mechanik po oględzinach na pewno powie ci więcej...

bonito
 
 
oucik82 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: jkdjks
Wysłany: 06-07-2014, 11:24   

tak tylko ze to auto ma przejechane 100 tys
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 06-07-2014, 12:37   

Na początek wlej dodatek Castrola do ON do zbiornika i przegoń go. Jak nie był dobrze jeżdżony to turbina już może być trochę zabita sadzą.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
oucik82 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: jkdjks
Wysłany: 07-07-2014, 21:45   

dzisiaj zauwazulem przeciek i przedmuch na zaworze egr.To jest z pewnosci przyczyna kopcenia ale co z przeladowaniem turbo??
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 07-07-2014, 22:03   

Najpierw uszczelnij, przeładowanie turbo skutkuje zazwyczaj wejściem silnika w tryb awaryjny o czym nie piszesz, więc pewnie jest OK
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
oucik82 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: jkdjks
Wysłany: 08-07-2014, 18:40   

co masz na mysli uszczelnieniem.Czy spotkales sie moze z podobnym przypadkiem?Co w takim razie moze byc nieszczelne ?moze jakas wada konstrukcyjna?

[ Dodano: 08-07-2014, 22:59 ]
a u mnie w tryb awaryjny nie wchodzi
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-07-2014, 23:50   

Piszesz przedmuch na zaworze EGR - czyli dmucha obok? To uszczelnij. Jaki przeciek masz - oleju?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 22-07-2014, 12:34   

Jak przeładowuje turbo (ma nadmiar powietrza), to nie powinien dymic na czarno. Najczęściej dymi po wcisnieciu pedału gazu - wzroscie obciążenia. Układ wtryskowy podaje zwiekszoną dawke paliwa, a turbina nie zdąrzyła się jeszcze "rozkręcić". Mogą też "lać' wtryski, czyli niewłaściwie rozpylać ON, który w dużych kroplach może się nie spalać całkowicie. Takich ewentualności moze byc jeszcze kilka, więc najlepiej udać sie do jakiegoś mechanika. Zwlekając może sie okazać, iz koszty ewentualnych napraw mogą być znacznie większe.
 
 
hash 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 08 2.0 di-d
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 24-07-2014, 12:18   

oucik82 napisał/a:
dzisiaj zauwazulem przeciek i przedmuch na zaworze egr.To jest z pewnosci przyczyna kopcenia ale co z przeladowaniem turbo??


oucik82 Jak zauważyłeś przeciek i przedmuch na zaworze egr? Widać coś czy słychać?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.