Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbyt duża temperatura układu wydechowego?????
Autor Wiadomość
mike-s 
Forumowicz

Auto: PININ 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 44
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 31-05-2014, 19:56   Zbyt duża temperatura układu wydechowego?????

Witam mój PINNIN 2.0 gdi cierpi na zbyt dużą temperaturę układu wydechowego????
To samo stwierdzili w serwisie mitsubishi
brak błędów na komputerze
wymieniony tylny tłumik, dzisiaj sprawdziłem tłumik środkowy oraz katalizator
wszystko jest ok
układ nagrzewa się do tego stopnia iż topi się zabezpieczenie podwozia biteksem(ktoś to zrobił wcześniej) ale co najgorsze czuć spaloną gumą
w serwisie nic nie znaleźli?????
czy ktoś miał coś podobnego lub wie co może być przyczyną??
z góry dziękuję
michał

[ Dodano: 01-06-2014, 19:51 ]
w książce w nowszych pininach są osłony na gumy wieszaków czy faktycznie jest aż taka duża temperatura??
potwierdzcie bo nie wiem czy mogę bezpiecznie jeździć???
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 02-06-2014, 10:54   

mało znany problem widzę.. nie jestem mechanikiem zupełnie - z treści publikowanych w sieci jedynie wyczytałem ( więc mogę jedynie powtórzyć nie twierdzić )

1) katalizator ( ale TY sprawdziłeś że jest OK )
2) jeżeli jest od kolektora w dół równie gorąco - za uboga mieszanka
3) jeżeli od kata w dół - coś zalewa - i się dopala w katalizatorze
a) piszą że trzeba sprawdzić stan świec - jeżeli wszystkie równo okopcone na kawę z mlekiem = to nie to .. bo mógł się zawiesić wtryskiwacz - można na YT zobaczyć jak go sprawdzić czy pracuje przy pomocy śrubokręta na ucho - prosta metoda.

jeżeli zbyt uboga mieszanka - nie można z tym jeździć - grozi powypalanem gniazd zaworowych.

Generalnie zaczynają od analizy spalin
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 02-06-2014, 18:56   

Podłącz woltomierz do zacisku sygnałowego sondy Lambda. Utrzymywanie się napięcia bez oscylacji w okolicach 0,1 V oznacza mieszankę zbyt ubogą, w okolicach 0,8 V - zbyt bogatą. Natomiast, jeśli sygnał permanentnie oscyluje w granicach ok. 0,1 - 0,8 Volta szukaj przyczyny przegrzewania poza składem mieszanki.

- Pozdrawiam :wink:
 
 
mike-s 
Forumowicz

Auto: PININ 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 44
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 03-06-2014, 19:29   

W serwisie nie znaleźli żadnych błędów w komputerze i w sondach(napięcia)???
sprawdzę jeszcze jakość świec. Zamówiłem już osłony na wieszaki gum te metalowe.
dziękuję za podpowiedzi. :D

[ Dodano: 07-06-2014, 18:47 ]
po zdjęciu osłony i cewki zobaczyłem głęboką czarną dziurę i brak możliwości zdjęcia świec???
poświeciłem latarką i nie wiem co trzeba mieć za klucz aby tam wszedł(tak wąsko)??
co z tym zrobić??
proszę o podpowiedź.
odnośnie grzania się zamontowałem jedną osłonę tą za katalizatorm (oczywiście osłony są do przykręcenia a ja mam druty z kólkami na końcach i musiałem przewiercić pręt i założyć zabezpieczenie) firma przysłała mi dwa tylne więc muszę wymienić.
:x

[ Dodano: 17-06-2014, 18:52 ]
czy ktoś wie gdzie można nabyć taki klucz do świec o takich cienkich ściankach i jaki to jest rozmiar?

[ Dodano: 06-07-2014, 16:44 ]
doczytałem że klucz należy oszlifować aby wszedł w gniazdo,tak zrobiłem.
przy pierwszych 3 gniazdach olej przy świecach (czyżby wywalona uszczelka??) czwarta sucha, natomiast w 3 cylindrze fajka zaśniedziała wraz ze spęzynką i świecą od góry (może to jest przyczyna zalewania wydechu i spalania w układzie wydechowym) kolor tej świecy podobny do pozostałych ale może czasami nie działała lub nie działała a teraz już jest ok??? i świeca doszła.
Dla świętego spokoju wymienię podejrzaną cewkę i wszystkie świece.
co myślicie o świecach BOSCHA dużo tajnsze od NGK
no I CO RADZICIE W SPRAWIE OLEJU PRZY ŚWIECACH???
Z góry dziękuje
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 08-07-2014, 09:16   

cewkę sprawdzisz zwykłym miernikiem - przerabiałem ten temat - też się cieszyłem że znalazłem usterkę ;) .. z tymi kanałami tez jest tak, że jak ktoś sobie umyje silnik ( esteta ) to nie może zapominać o wydmuchaniu wody z kanałów świec ...ona nie ma którędy uciekać ..

co do świec są 2 szkoły
1) poprawiająca fabrykę ( zmniejszają ludzie przerwę na swiecy o 1/4 )
2) fabryczna - irydowe o zadanych parametrach - irydowych nie podegniesz bo jak podegniesz - odpryśnie w końcu

a tak z ciekawosci sobie poszperałem - może coś z tego COKOLWIEK się ujawni.
http://civic5g.pl/printvi...798385860d2e398
http://www.mazdaspeed.pl/...pic.php?t=18063
http://www.mondeoklubpols...zie-%C5%9Bwiecy
http://www.bmw-klub.pl/fo...p?f=71&t=191331

4 wątki z różnych marek silników - wskazują na uszczelkę pokryw zaworów .. sprawdzić nie zaszkodzi - bo jak ktoś tam był po taniości to wiem że "bandyci" sklejają wszystko na silikonie... ;(

to już pytanie :
nie wiem czy trzeba tak w samochodach - ale w motocyklu sportowym wymienia się te śruby pokrywy przy każdym ich demontażu .. ale w PL sie z tym nie spotkałem ... o kluczu dynamometrycznym nie wspominając..( choć to już częsciej jest OK - dopuki nie pojedziesz zmienic kół na alu xD... ) w PL mechanik wsio robi na pałę ... masakra..
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
mike-s 
Forumowicz

Auto: PININ 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 44
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 09-07-2014, 10:34   

Dzięki za odpowiedź o ile to uszczelka to ok
co sadzicie o świecach BOSCH irydowe bo komplet 123zł
a NGK po 50 zł szt.
muszę sprawdzić sprężanie w cylindrach bo dalej układ wydechowy się grzeje :-X
aż się boję myśleć o wypalonych zaworach czy gniazdach?
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 09-07-2014, 11:35   

mike-s napisał/a:
Dzięki za odpowiedź o ile to uszczelka to ok
co sadzicie o świecach BOSCH irydowe bo komplet 123zł
a NGK po 50 zł szt.
muszę sprawdzić sprężanie w cylindrach bo dalej układ wydechowy się grzeje :-X
aż się boję myśleć o wypalonych zaworach czy gniazdach?


no wiem .. też czytałem właśnie o wypalonych gniazdach i nawet zaworach - o jakimś "grzybku" tajemniczym - i widziałem fotki z ubytkiem na takim zaworze właśnie nie nawet na gnieździe... .. problem jest taki u nas że kanały smarujące są koszmarnie malusie ..a silnik skłonny do karbonizacji.. co w połączeniu z niedbalstwem skutkuje prawie utratą smarowania .. w niemczech np czyszczą całość EGR'a z wylotem przepustnicą co 50 tys km - ale jak piszą .. 8 godzin murowane ... z jakimkolwiek mechanikiem w PL gadałem - odpowiedź jedna "NIECHCE MISIE"... w sumie z tych powodów wypłukałem silnik Liquid Molly płukanką - i bedę ją zawsze stosował co każdą wymianę... pomimo ew konsekwencji odklejenia nagaru etc..
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
mike-s 
Forumowicz

Auto: PININ 2.0 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2014
Posty: 44
Skąd: OLSZTYN
Wysłany: 10-07-2014, 18:25   

co sadzicie o świecach BOSCH irydowe bo komplet 123zł
a NGK po 50 zł szt.
upieram się co do pytania :D
muszę kupić świece i pytanie które??????????


[ Dodano: 10-07-2014, 18:26 ]
co sadzicie o świecach BOSCH irydowe bo komplet 123zł
a NGK po 50 zł szt.
muszę kupić świece ale jakie??????????

[ Dodano: 17-07-2014, 10:49 ]
zakupiłem chyba takie jak powinny być czyli NGK z 5 w środku
żadna z firm sprzedających nie jest w stanie określić jakie powinny być gdyż raz podają taki typ później inny raz jest różnica pomiędzy 1,8 a 2,0 później nie ma :shock:
tak samo tyczy się układów wydechowych na allegro są czasami używki 1,8 i 2,0 niby te same a manuale pokazują inne?????
chciałem kupić samochód bezobsługowy a ciągle coś się dzieje w poprzednim samuraju było niestety lepiej :shock:

[ Dodano: 19-07-2014, 18:54 ]
świece zakupione NGK te z 5 przyszły z 6
założyłem wymieniłem cewkę i odpukać chyba układ przestał się tak niemiłosiernie grzać
jeszcze chciałbym sprawdzić sprężanie coby być pewnym gniazd i zaworów
dobrze że oprócz ORYGINALNYCH SERWISÓW są fora i ludzi którzy sami muszą zmierzyć się z materią :D
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 22-09-2014, 15:20   

mike-s napisał/a:

[ Dodano: 19-07-2014, 18:54 ]
świece zakupione NGK te z 5 przyszły z 6

I DOBRZE - 5 jest na ciepłe kraje..
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.