 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
CZY WARTO JESZCZE KUPIĆ SPACE WAGON ? |
Autor |
Wiadomość |
Przemekx
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.3 86 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-07-2014, 12:16 CZY WARTO JESZCZE KUPIĆ SPACE WAGON ?
|
|
|
Witam Serdecznie Wszystkich,
jestem fanem marki i oprócz mojego MSS chciałem dokupić drugie auto większe. Myślałem o Grandisie, ale na razie mnie nie stać. Podoba mi się również MSW, ale tego auta zupełnie nie znam. Dysponuję budżetem 16.000 zł i chciałem kupić MSW z Niemiec, silnik 2,0 cool, rocznik 2002 - 2004.
TUTAJ PROSZĘ O RADĘ UŻYTKOWNIKÓW SPACE WAGON:
1. Na co zwracać uwagę przy kupnie tego modelu, czy jest coś charakterystycznego ?
2. Czy ważny jest przebieg przy tym silniku 2,0 (poniżej 100 tyś raczej się nie kupi)
3. Czy te roczniki ,,męczy'' korozja, w jakich miejscach ?
4. Jakiego serwisu auto może wymagać zaraz po kupnie (wymiana rozrządu, zawieszenie, układ wydechowy, konserwacja spodu) ?
5. Przy jakim stanie technicznym auta zdecydowanie należy zrezygnować z kupna oferowanego MSW żeby nie wpaść w wielkie koszty napraw i kłopotów ?
Mitsubishi mam zamiar kupić od prywatnego właściciela, nie z komisów od handlarza.
Każda Wasza rada, sugestia pomoże mi przy wyborze tego właściwego MSW i zabezpieczy mnie przed pomyłką. Z góry bardzo dziękuję. Pozdrawiam.
Przemek. |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 09-07-2014, 15:51
|
|
|
Co prawda nie mam już space wagona, ale kilka lat używałem i co nieco mogę powiedzieć:
silnik 2,0 był montowany chyba do końca 1999 roku, potem wszedł 2,4, zupełnie inny, mniej polecany
2,0 był pancernym silnikiem, przebieg 150 tys to dopiero dobre dotarcie. u mnie przy 270 tys nie brał oleju, był żwawy i to przy LPG
korozja - to już leciwe auta, i są, będą podatne na korozję. ale u siebie nie widziałem jakiejś tragedii. w porównaniu do innych aut, nawet młodszych był znacznie w lepszym stanie. zależy od stanu zakupu i późniejszej dbałości
przez 6 lat i 140 tys nie zawiódł mnie nigdy
obsługa i serwisowanie - spoko, sporo rzeczy dostępnych, sporo używek
I kwota zakupu znacznie niższa niż podawałeś - jeżeli priorytetem jest silnik 2,0 a nie rocznik, to powinieneś się zmieścić poniżej 10 tys. O ile znajdziesz jakiegoś w ładnym stanie
owocnego poszukiwania, bo auto wdzięczne, ale trochę leciwe |
|
|
|
 |
Przemekx
Nowy Forumowicz
Auto: MSS 1.3 86 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-07-2014, 18:50
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
Precyzyjniej mówiąc, szukam 3 generacji MSW, produkcja od 1999 do 2004, a silnik 2,0 był montowany od 2002 r obok 2,4 GDI. Widać, że Niemcy wyzbywają się aut z silnikiem GDI i takiego MSW można już kupić za 5.000 zł.
Ale Mitsubishi z silnikiem 2,0 cool, to już inna bajka cenowa ! Cena MSW rośnie od 9.000 zł do nawet 40.000 zł (w zależności od przebiegu i stanu). Faktycznie ten silnik jest bardzo ceniony i mniej kłopotliwy jak GDI.
Na rynku wtórnym w Niemczech tych samochodów jest ledwo kilkanaście sztuk, a o Polskim rynku to już można zapomnieć.
Byłem zaskoczony, bo niektóre MSW (Niemcy) z silnikiem GDI były luksusowo wyposażone i z panoramicznymi szyberdachami.
Czy to jest auto leciwe ? powiedziałbym raczej kultowe i ponadczasowe.
Trudno je spotkać na drodze. W Poznaniu nie widziałem żadnego, od czasu do czasu trafi się Grandis, ale rzadko. Chyba to Mitsubishi w Polsce w ogóle nie było w sprzedaży.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 09-07-2014, 19:13 ]
W necie widziałem gdzieś w krajach azjatyckich, to tam są organizowane zloty miłośników SPACE WAGON wszystkich generacji oprócz Grandisa - bo to inne już auto.
Dziwna i niezrozumiała dla mnie jest polityka Mitsubishi, nie kontynuował ewolucji modelu Carisma (bardzo udanego), zdegradował Space Stara do malutkiego kompaktu zamiast iść w przeciwnym kierunku jak to robi np Mazda Premasy. Galant chyba wycofany z rynków europejskich, chociaż widziałem w USA bardzo ciekawe design. A najpiękniejszy minivan na rynku europejskim GRANDIS też nie jest już produkowany - a powinien być. Ciekawe to wszystko - no ale Mitsubishi to przecież firma lotnicza. Duża ilość samolotów F-16 ma silniki z fabryk Mitsubishi ! |
|
|
|
 |
szamcio11
Forumowicz
Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 227 Skąd: kraków
|
Wysłany: 09-07-2014, 20:46
|
|
|
Nie śledziłem dalej historii SW po 1999, teraz siedzę w innej marce. Wydawało mi się, że potem był głównie silnik 2.4. Weź pod uwagę, że wersji z silnikiem 20 mogło być mniej co może przełożyć się na dostępność części
Dla mnie kultowy to być raczej ten z lat 93-99 - solidny i niezniszczalny
Jak nie chcesz zmieniać marki, to popatrz jeszcze na outlandera - też fajne auto
Pozdr |
|
|
|
 |
|
|