Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Ścina mi oponkę lewy tył, czym to spowodowane ?
Autor Wiadomość
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2007, 10:37   [CA4A 1.6] Ścina mi oponkę lewy tył, czym to spowodowane ?

Witam!!!
Zauważyłem ostatnio że ścina mi oponkę lewy tył ( opona ścięta jest od wewnętrznej strony) czym to może być spowodowane?Dodam iż autko prowadzi się świetnie, nie ściąga podczas dużych prędkośći ( 180 km\h ) nawet przy hamowaniu.Auto Mitsubishi Colt 1.6 16V 93r 83kW
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-03-2007, 01:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2007, 11:44   

jedz ustawic zbierznosc, prawdopodobnie to kolo masz rozbierzne !
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-03-2007, 12:02   

czasem również uszkodzony amortyzator jest odpowiedzialny za ścinanie opony
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 09-03-2007, 12:18   

Moja rada jedz na diagnostyke /tam gdzie sie robi przeglady/ na trzepaki koszt ok 30zl a bedziesz dokladnie wszystko widzial i wiedzial
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-03-2007, 13:19   

Kuczan napisał/a:
Zauważyłem ostatnio że ścina mi oponkę lewy tył ( opona ścięta jest od wewnętrznej strony)

Najczęściej nadmierne zużycie wewnętrznej strony opony spowodowane jest zbyt dużą rozbieżnością kół na osi.
Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że Colt ma belkę skrętną z tyłu (standard w samochodach klasy B). Jeżeli tak jest, to niestety geometria tylnej osi jest nieustawialna. Można się bawić w jakieś podkładki, ale to nie jest najlepsze rozwiązanie. Trzeba zlokalizować element na którym rozjeżdza się geometria (może to być luz lub zgięty któryś z elementów).
adaho_krak napisał/a:
czasem również uszkodzony amortyzator jest odpowiedzialny za ścinanie opony

Amortyzator raczej powoduje "ząbkowanie" opony, a nie jej równomierne (na obwodzie) ścinanie.
Kuczan, jedź zmierzyć geometrię.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2007, 14:58   

Amortyzator i wachacz ok a może tuleja wachacza jest wybita ?
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-03-2007, 15:38   

Zmierz geometrię i jedź na szarpaki. Inaczej to wróżenie z fusów.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-03-2007, 17:05   

szczeslaw napisał/a:
Nie mam pewności, ale wydaje mi się, że Colt ma belkę skrętną z tyłu (standard w samochodach klasy B).
Colty C5x miały belkę, ale CAO ma z tyłu wahacze.
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2007, 12:49   

Pojechałem na szarpaki i okazało się że zbieżność + geometrie tylnych kół trzeba ustawić, nigdzie nie ma żadnych luzów cała reszta w największym porządeczku :)
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-03-2007, 17:30   

Właśnie sprawdziłem service manuala - zawieszenie tylne jest w pełni regulowane więc nie ma problemu. Tylko zwróc uwagę, żeby ustawili ci w miarę możliwości na wartości nominalne a nie tylko w tolerancji. Tolerancja jest na tyle duża, że opony może ci już nie będzie cięło ale jest to odczuwalne w prowadzeniu.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
kucy27
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 13:28   

to nie koniecznie musi byc zbierznosc ,ja mam podobnie ale diagnosta powiedzial ze puki nie wymienie gum lacznikow i wahacza to nie ustawie zbierznosci i bedzie dalej scinac opone takze czeka mnie wymiana
- tuleji wahaczy i stabilizatora ,lacznikow
nie wiem jak to fachowo sie nazywa

mozna zaobserwowac czy plywa ci tyl i czy stuka na dziurach jak tak to napewno te tuleje maja wine

potem ustawiac zbierznosc i kupic opony nowe :(
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-09-2007, 13:33   

kucy27 napisał/a:
stabilizatora ,lacznikow
Gdzie Ty tam masz stabilizator? Przynajmniej ja nie mam.
 
 
kucy27
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 13:36   

wlasnie pisze nie znam sie :D

ale chodzilo mi o :
- tuleji wahaczy i lacznikow
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 14:19   

Ja wtedy wymieniłem tuleję wachacza ( lewy tył ) i ustawiłem komputerowo zbieżność 4 kół. Nie tnie mi opon i całe tylne zawieszenie jest ok więc jeżdzi się normalnie.
 
 
Pawian
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2008, 11:50   

Hej,

Odgrzewam trochę już stary temat ale tak jak koledze tnie mi opony i wokól tego tematu mam do was kilka pytań.

Auto jest obniżone i to dość mocno (podobno nie metodą chałupnicza) Zarówno z prawej jak i z lewej strony z tylu tnie opony od wewnątrz. Czy da się jakoś to poprawić ustawiając geometrię itp.?

I drugie pytanie tnie z obu stron ale z lewej bardziej - i tutaj nie wiem co to może być?

Pytanie zasadnicze jest takie czy można nad tym popracować tak jak kolega i ustawić geometrię itp., czy to może zwalony jest tuning obniżający i trzeba sprężyny wywalić. Amorki sprawdzone przed zimą podobno są ok.

Będę wdzięczny za jakąś pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.