Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana opon na 225/70 R16 Bridgestone Dueller A/T?
Autor Wiadomość
Gerwazjusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: za_miastem
Wysłany: 09-07-2014, 13:06   Zmiana opon na 225/70 R16 Bridgestone Dueller A/T?

Wybieram się w Beskidy moim Outkiem III (4wd cvt) i zastanawiam się nad zmianą opon. Te fabryczne 215/70 R16 co mam (Dunlop Grandtrek) mają bardzo "uliczny" bieżnik, a będę jeździł na pewno sporo poza asfaltem. Raczej piach, żwir, ziemia, strumyki (mokre kamienie) niż typowe nizinne błoto. I wymyśliłem sobie taką oponę (felgi zostawiałbym fabryczne od 215/70R16).

Bridgestone Dueller A/T 225/70 R16

Wg tabeli zamienników nie powinno być problemu (+1.7% więcej średnicy) ale czy ktoś może mi powiedzieć, czy 225mm zamiast 215mm nie będzie ocierało o nadkola przy zakrętach? I czy ta wersja napędu (cvt) "poradzi sobie" z oponą tego typu?

Z góry dzięki!!!
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-07-2014, 08:13   

Opona się zmieści, a skrzynia da radę. Ale to nie ma sensu. To SUV, a nie terenówka. Mierz siły na zamiary. Bo może się okazać, że przez może trochę lepsze opony będziesz musiał tylko dalej zasuwać po ciągnik :P

Swoją drogą proponuję nie brodzić w wodzie powyżej 15-20cm....
 
 
Gerwazjusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: za_miastem
Wysłany: 10-07-2014, 08:38   

Jasne, że zdaję sobie sprawę z ograniczeń. No ale to co mam teraz na felgach to się na trawie ślizga, tragedia.

A co do brodzenia, to 20cm to ja Octavią przejeżdżałem ;) więc myślę, że przejechać strumyk "do pół łydki" (czyli tak ok. 35cm) płynący wpoprzek drogi to nie jest niemożliwość dla Outlandera, bez przesady.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-07-2014, 08:40   

Gerwazjusz napisał/a:
to nie jest niemożliwość dla Outlandera, bez przesady.


Teoria mówi o 40cm, ale po kilkudziesięciu razach wypadało by np. zrewidować olej w tylnym dyferencjale... A czasem z 35cm zrobi się miejscowo 50cm...
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 10-07-2014, 11:25   

Gerwazjusz napisał/a:
Te fabryczne 215/70 R16 co mam (Dunlop Grandtrek) mają bardzo "uliczny"


Bardzo dobra opona ,

Gerwazjusz napisał/a:
Bridgestone Dueller A/T 225/70 R16


Załóż , podnieś jeszcze 2" do góry na zawieszeniu i ..... będzie kupa śmiechu :wink: :wink:
w terenie .... :wink: :wink:
 
 
Gerwazjusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: za_miastem
Wysłany: 10-07-2014, 12:16   

Prześmiewca ;)

Dueller A/T to opona on/off road do SUVa, i jest duużo lepsza od mojej całorocznej opony w wersji ST20 niestety, a nie AT20 o której zapewne myślisz. ST20 to typowa całoroczna szosowa opona na fabryczne wyposażenie.

Ale wracając do tematu... czy mając w tej samej cenie lepiej założyć 215/70 czy 225/70? Felga standardowa R16.

[ Dodano: 10-07-2014, 12:42 ]
Telefon do Bridgestona rozwiązał mi dylemat... 225/70 nie ma homologacji do Mitsubishi, więc w razie np. kolizji mogę mieć problem z wypłatą ubezpieczenia. To wystarczający powód aby nie kombinować i założyć normalne 215/70. I w drogę!
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 15-07-2014, 08:05   

Gerwazjusz napisał/a:
Raczej piach, żwir, ziemia, strumyki (mokre kamienie) niż typowe nizinne błoto
- polonezem jeździli już 30 lat temu po takim terenie a ten opony specjalnie zmienia :D .

Może zacznij od zmiany samochodu bo CVT w teren to jakaś pomyłka chyba.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-07-2014, 08:09   

borsak1 napisał/a:

zmiany samochodu bo CVT w teren to jakaś pomyłka chyba.


Dlaczego? Ja widzę same plusy:
- nie spalisz sprzęgła
- reduktor nie jest aż tak bardzo potrzebny
- tylko przy CVT jest szansa wyjechać z kołyski przekątnej za pomocą ingerencji ESP

Zobacz sobie: http://www.youtube.com/watch?v=TYPpnxtzg0w
12:50 - menualem moim zdaniem nie ma najmniejszych szans na takie coś spalone sprzęgło albo silnik zgaśnie... A CVT? Daje radę!
 
 
Gerwazjusz 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2014
Posty: 7
Skąd: za_miastem
Wysłany: 15-07-2014, 08:26   

borsak1 napisał/a:
Może zacznij od zmiany samochodu bo CVT w teren to jakaś pomyłka chyba.

Jest obawiam się dokładnie odwrotnie, tak jak mówi przedmówca. CVT do zjechania autem z asfaltu (mówimy o terenie na miarę Outlandera oczywiście) jest o niebo lepszym wyborem niż manual, gdzie szczególnie przy turbodizelku spalenie sprzęgła to żadna sztuka. Bez reduktora pełzanie na manualu zabije napęd baaaardzo szybko.
 
 
borsak1 
Forumowicz
2.2D MiVEC Intense+

Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 542
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 15-07-2014, 13:01   

Jakoś tego nie widzę, po terenie nie zrobiłem miliona kilometrów ale poważnie tego nie widzę.
_________________
szerokości wszystkim i sobie :)
 
 
Grimm 
Forumowicz

Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 483
Skąd: WY
Wysłany: 17-07-2014, 20:57   

Znafffcy :D :D :D CVT nie nadaje się w teren :mrgreen: :mrgreen:
Zmień dilera kolego bo ci syf wciska
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 06-10-2014, 16:09   

CVT tak samo jak w manualu sprzęgło mozna spalić. W CVT napęd przenosi pasek, który pod obciążeniem bardziej się ślizga i tak dalej i w konsekwencji skaraca się żywotność przekładni.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-10-2014, 08:30   

paweldm napisał/a:
CVT tak samo jak w manualu sprzęgło mozna spalić.


Konwerter? Raczej ciężko spalić coś pracujące w oleju...

paweldm napisał/a:
W CVT napęd przenosi pasek, który pod obciążeniem bardziej się ślizga i tak dalej i w konsekwencji skaraca się żywotność przekładni.


Każde ślizgnięcie paska (chociaż pasek to mocne uproszczeni to rodzaj zbrojonego łańcucha) w CVT doprowadzi do trybu awaryjnego. Więc tam nic się nie ślizga...
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 07-10-2014, 10:03   

Krzychu nie chce mi się komentować tego co napisałeś. Chyba nie rozumiesz tego o czym piszesz.
W przekładni cvt jak i hydrokinetycznej istnieje zjawisko poślizgu.
Między innymi skąd się bierze zużycie przekładni?
Przede wszystki post dotyczy opon a nie działania przekładni.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-10-2014, 10:50   

paweldm napisał/a:

Między innymi skąd się bierze zużycie przekładni?


Z tarcia łańcucha o stożki? Do tego jest tam dużo ruchomych części poza łańcuchem... Swoją drogą jakoś na forum jest parę CVT pewnie kilka ma jakieś wyższe przebiegi. Jakoś zużycia nie widać...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.