Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciężarowy > Osobowy - montaż 5tego pasa bezpieczeństwa
Autor Wiadomość
wampyr 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-07-2014, 21:49   Ciężarowy > Osobowy - montaż 5tego pasa bezpieczeństwa

Hej, zaczne od przywitania sie - to moj pierwszy post. Jestem świeżym właścicielem pierwszego w swojej karierze mitsu sportback'a z 1.8 benzyną, przesiadłem sie z beemki e46 3litrowego dizla więc musze sie przyzwyczaić, bo to pierwsza benzyna (nie licząc mikry babci i yaris'a z szkoły jazdy ;) .
Do rzeczy, kupiłem lancera-ciężarówke, krate już wykręciłem i pozostał mi montaż 5tego pasa. Robił to ktoś z was? wie jak to tam jest zamocowane? ewentualnie podeśle jakieś fotki? patrzyłem na to wstępnie, to wygląda jakby trzebabyło wewnątrz szerszej części kanapy to gdzieś upchnąć...i kolejna sprawa orientujecie sie ile w Aso może kosztować taki pas? bo na alle to towar deficytowy 1-2 sztuki widziałem póki co.
jeszcze jedno czy sedan i sportback mają taki sam pas środkowy? mocowanie to samo itp?
Będę wdzięczny za odpowiedzi :)

[ Dodano: 10-07-2014, 22:37 ]
jeszcze uproszcze. może mi ktoś ze swojego sportback'a spisać numer katalogowy z pasa ?
na allegro były jakieś 7H5330 albo 7H5400 i nie wiem czy szukać konkretnie do SB czy obojętne...
 
 
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 11-07-2014, 13:56   

Której dokładnie części pasa Ci brakuje? Całego? Czy tylko części przy kanapie.

Jeśli chodzi i część górną to najczęściej przy zmianie homologacji jest to robione tak, że pas jest chowany pod osłonę. Wystarczy odkręcić zaślepkę w górnej części kanapy, wyjąć pas i przykręcić do podłogi w aucie.

Jeśli chodzi o element dolny to musisz go dokupić. W ASO cena jest zaporowa. Element nowy lecz z demontażu dostaniesz za ok 200zł brutto.

Oczywiście zdjęcie kratki i dołożenia pasa to nie wszystko. Musisz jeszcze przejść pełny przegląd. Żeby taki przegląd przejść musisz mieć fakturę na zmianę homologacji pojazdu czyli dokładnie na to co wykonałeś sam. Taką fakturę wystawi Ci uprawniony warsztat np. ASO. Jak pytałem o cenę w Gdyni to liczą 1/4 roboczogodziny za rzut okiem do auta czy nie ma kratki i czy jest pas.
 
 
wampyr 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-07-2014, 22:19   

Dzięki za info, już byłem bliski kupowaniu pasa z napinaczem i wtyczki ;] wyskrobałem pas, faktycznie był upchnięty pod osłoną, teraz mam problem bo nie widze za bardzo do czego go tam przykręcić... masz jakąś fotke do której śruby to tam jest podczepione ? i pas i wtyczka ;p byłbym wdzięczny za info/fotke. przy okazji przerysowałem sobie lekko lakier wyciągając kanape :-X ale poprawki bede robił jak już przerejestruje, faktycznie lakier w lancerze jest słaby na masce mam z 5-10 odprysków na 1mm ;/

ps. brakuje mi tylko wtyczki, kratke już wykręciłem :)
 
 
mjsystem 
Forumowicz

Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 11637
Skąd: ...
Wysłany: 15-07-2014, 09:38   

Cytat:
Żeby taki przegląd przejść musisz mieć fakturę na zmianę homologacji pojazdu czyli dokładnie na to co wykonałeś sam. Taką fakturę wystawi Ci uprawniony warsztat np. ASO. Jak pytałem o cenę w Gdyni to liczą 1/4 roboczogodziny za rzut okiem do auta czy nie ma kratki i czy jest

Ja mam Sb z homologacją ale pasa środkowego mi nie ucinali/demontowali. Zawsze można powiedzieć, że był orginalnie założony i nie demontowany. Musisz być tylko pewny poprawnego montażu. Zaoszczędzisz na niepotrzebnych wydatkach w warsztacie.
 
 
irq 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Sedan 1,6 Inform 2013
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2014, 16:46   

Ja kiedyś robiłem tę operację w Peżocie 307. Podobnie, miałem pas schowany i wystarczyło go wywlec. Co do demontażu kratki, wykonał to osobiście pracownik stacji diagnostycznej wykonującej badanie i wpis o zmianie przeznaczenia pojazdu. Co śmieszniejsze, przyjechałem na stację ze schowanym pasem i pokazałem jak go wyjąć, żeby diagnosta również to mógł wykonać osobiście. Nie pamiętam ile zapłaciłem, ale nie był to żaden kosmos. Zdemontowaną kratkę teoretycznie można sobie później założyć w razie potrzeby, tutaj jednak diagnosta poradził żeby tak nie robić, ponieważ oznacza to samodzielną niedozwoloną przeróbkę pojazdu. Niby idiotyczne - sam to przyznał - ale ostrzegł, że w razie wypadku z udziałem tego pojazdu prokurator będzie miał mniej kłopotu ze znalezieniem winnego, niezależnie od rzeczywistej winy. Winny będzie właściciel pojazdu nielegalnie przerobionego.
 
 
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 15-07-2014, 20:40   

wampyr napisał/a:
Dzięki za info, już byłem bliski kupowaniu pasa z napinaczem i wtyczki ;] wyskrobałem pas, faktycznie był upchnięty pod osłoną, teraz mam problem bo nie widze za bardzo do czego go tam przykręcić... masz jakąś fotke do której śruby to tam jest podczepione ? i pas i wtyczka ;p byłbym wdzięczny za info/fotke. przy okazji przerysowałem sobie lekko lakier wyciągając kanape :-X ale poprawki bede robił jak już przerejestruje, faktycznie lakier w lancerze jest słaby na masce mam z 5-10 odprysków na 1mm ;/

ps. brakuje mi tylko wtyczki, kratke już wykręciłem :)



środkowy pas jest przykręcony jedną śrubą wraz z gniazdem pasa lewego, myślę, że rysunek Ci wszystko wyjaśni:



gniazdo pasa łatwo kupić za rozsądne pieniądze, napisz na PW to Ci powiem gdzie, nie będę tu robił reklamy,
 
 
wampyr 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer X 1.8 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-07-2014, 21:50   

olosoft, dokładnie o taki rysunek mi chodziło skąd to wziąłeś ? wcześniej miałem bmw i tam strona realoem ma wszystkie złożenia całego samochodu (przydatne jak sie lubi samemu grzebać) jak jest takie cuś dla Mitsu to podaj linka :D
Temat uwazam za zamknięty, mam już pas jutro jade na stacje diagnostyczną po wpis potem rejestracja i bedzie legal ;) dzięki za odpowiedzi !
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-07-2014, 07:15   

Service manuals.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
olosoft 
Mitsumaniak
02431/KMM


Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 223
Skąd: PL
Wysłany: 21-07-2014, 09:45   

wampyr napisał/a:
olosoft, dokładnie o taki rysunek mi chodziło skąd to wziąłeś ? wcześniej miałem bmw i tam strona realoem ma wszystkie złożenia całego samochodu (przydatne jak sie lubi samemu grzebać) jak jest takie cuś dla Mitsu to podaj linka :D
Temat uwazam za zamknięty, mam już pas jutro jade na stacje diagnostyczną po wpis potem rejestracja i bedzie legal ;) dzięki za odpowiedzi !


skąd to Kolega Bizi78 napisał, właśnie stąd

napisz jeszcze jak auto przeszło przegląd i czy czepiali się, że nie masz faktury na zmianę homologacji,
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.