Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] przepustnica w galancie
Autor Wiadomość
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 27-07-2014, 17:29   

Mi tu wszystkie objawy wskazują na problem z silnikiem krokowym, odkręć go i zobacz czy wszystko ok, przy okazji można pomierzyć oporności na cewkach silniczka. Sprawdź może najpierw czy wtyczka na nim jest dobrze dopięta.

Tam się nie ma co poprzestawiać po rozebraniu, jedynie jak go nieumiejętnie wyczyścisz lub złożysz to się może zablokować. Delikatnie ściągaj obudowę żebyś takiej małej sprężynki nie zgubił.
 
 
Grom 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 16v 133 km 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-07-2014, 15:39   

Jeszcze jedno pytanie, czy po zdjeciu przepustnicy trzeba ja pozniej ustawiac tps i sas itp ? Jesli tak to gdzie znajde do tego instrukcje bo w moim manualu ie znalazlem.
 
 
Tomii 
Mitsumaniak

Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 05 Kwi 2010
Posty: 1889
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-07-2014, 15:53   

Grom napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie, czy po zdjeciu przepustnicy trzeba ja pozniej ustawiac tps i sas itp ? Jesli tak to gdzie znajde do tego instrukcje bo w moim manualu ie znalazlem.


Nie trzeba jeśli ich nie odkręcałeś.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 28-07-2014, 17:21   

Sprawdź jeszcze cy aby klapka (motylek) dolega na całym obwodzie do korpusu. Po opisie problem mógł zacząć się od uchylonej delikatnie przepustnicy (wysokie jałowe obroty), później poszło z górki kręcenie regulacjami i tpsem na niesprawnej/źle zmontowanej/dalej brudnej przepustnicy. Mnie przy czyszczeniu kleiło klapkę, wiec postanowiłem ją wyciągnąć i wypucować na glanc (a jak!) po zmontowaniu objawy były podobne do Twoich na początku ale zimą mi to jakoś nie szczególnie przeszkadzało, na wiosnę wykręciłem jeszcze raz przepustnicę wyczyściłem i efektu brak. Wykręciłem krokowca, ale też był ładny i nawet się nie zacinał. Za to pod słońcem klapka prześwitywała (a wcześniej po wlaniu weń zajzajeru do czyszczenia, delikatnie uchodził sobie). Po wyrównaniu problem ustał.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Grom 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 16v 133 km 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-07-2014, 21:10   

Chodzi o to ze po okolo 10 kilometrach dopiero obroty spadly mocno (do okolo 400) na cieplym silniku (akurat podjechalem pod prace), stal 8 godzin i nie chcial pozniej odpalic bez wcisnietego gazu, chyba zle mnie zrozumiales albo ja do konca nie rozumiem co napisales. Mi klapka klejila sie przed czyszczeniem a poczyszczeniu juz nie i wyglada na szczelna. Jestem wlasnie po sprawdzeniu krokowca - wyglada ladnie i czysto, bez przycinek. Jedno mnie zastanawia to opornosc miedzy pierwszym i drugim stykiem nie ma nic, a miedzy trzecim i czwartym jest 33 ohm na cieplym silniku, czy tak powinno byc ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-07-2014, 21:30   

Grom napisał/a:
spadly mocno (do okolo 400) na cieplym silniku
Jak odczytujesz te skale skoro najnizszy próg możliwy do odczytania to 500RPM :?:
Cytat:
Jedno mnie zastanawia to opornosc miedzy pierwszym i drugim stykiem nie ma nic, a miedzy trzecim i czwartym jest 33 ohm na cieplym silniku, czy tak powinno byc ?
Na wszystkich czterech cewkach powinna być jednakowa opornosc rzedu 28-33Ohm przy 20stopniach C
Co do gardziela przepustnicy, nie może być on szczalnie zamknięty bo fabrycznie jest ustawiany na lekkim uchyleniu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Grom 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 16v 133 km 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2014, 06:26   

Obroty byly na pierwszej kresce nad 0, nie wiem jaka jest skala w przedziale 0-1000 rpm w takim razie. A to lekkie uchylenie na gardzielu to ustawia wlasnie silniczek krokowy ? Skoro tylko miedzy trzecim i czwartym jest 33 ohm to by wychodzilo ze silniczek jest do wymiany.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-07-2014, 07:12   

Grom napisał/a:
A to lekkie uchylenie na gardzielu to ustawia wlasnie silniczek krokowy ?
Krokowy nie ma nic do uchylenia gardziela, gardziel na stopce nie opiera się w pozycji całkowicie zamknietej, bo od pozycji pelnego zamkniecia jest odchylany na 5/4obrotu śrubki zderzakowej (fabryczne ustawienie)
Grom napisał/a:
Skoro tylko miedzy trzecim i czwartym jest 33 ohm to by wychodzilo ze silniczek jest do wymiany.
Na to wynika
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Grom 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 16v 133 km 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2014, 14:02   

Rozumiem, ma ktos instrukcje po polsku jak poustawiac tps itd na standardowe ustawienia, bo mechanik krecil srubka od obrotow i od powietrza, teraz chcialbym to ustawic na standard i zrobic jeszcze raz przyuczenie ecu. Znalazlem manuala ale tam jest wszystko po angielsku, ewentualnie na ktorej stronie jest w tym manualu po angielsku to moze to rozszyfruje. Jak to nic nie da to krokowy bede wymienial.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-07-2014, 17:27   

I tak musisz kupić krokowy, wiec kup "dziewicza" przepustnice i ja umyj przed założeniem, koszta bedziesz miał podobne, a łatwiej kupic kompletna przepustnice ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Grom 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 16v 133 km 2003r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Paź 2012
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-08-2014, 21:19   

Zalozona nowa "dziewicza" przepustnica i wszystko wrocilo do normy ;)

Dzieki Łysy88 za pomoc ;)



P.S.

Jak sie dowiem co sie starej stalo to dam znac.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.