Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer 2.0 2003 szarpiący silnik
Autor Wiadomość
Dem_one 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003 2.0 135hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-07-2014, 15:40   Lancer 2.0 2003 szarpiący silnik

Witam.
Szukam rozwiązania problemu szarpiącego silnika w moim lancerze.
Problem występuje po nagrzaniu silnika. Efekt jest taki , jakby tracił iskrę całkowicie i nie mógł przeskoczyć zakresu powyżej 2,5 tysiąca obrotów . Podłączany był komputer i nie wykazuje żadnych błędów , nawet podczas jazdy kiedy usterka występuje. Na ten moment sprawdzone były również kable oraz świece . Sprzęgło założone jest nowe. Filtr powietrza jest nowy ,a układ szczelny. Nie pali się żadna kontrolka. Słyszałem ze podobne objawy może mieć uszkodzony czujnik położenia wału , ale nie chciał bym wymieniać w ciemno.
Proszę o jakiekolwiek sugestie .
Z góry dziękuję i pozdrawiam .
Łukasz.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-07-2014, 17:37   

Zmień diagnostę, nie możliwe, aby w trybie rzeczywistym sprzęt diagnostyczny pokazywał wszystkie parametry w normie.
Przyczyn może być wiele, filtr paliwa, ciśnienie paliwa, coś z elektronika, mozna celować aż w koncu sie trafi.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dem_one 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003 2.0 135hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-07-2014, 00:59   

Z tego co się orientuję to komputer czyta parametry czujników jakie są w aucie.
Jeżeli żaden nie wykazuje błędu to po prostu nic nie pokaże. Problem szarpania występuję tylko na ciepłym silniku , i tylko przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu. Jeżeli rusza się powoli , szarpanie nie występuje. Z ostatnich zabiegów wymieniana była skrzynia biegów razem ze sprzęgłem . Być może jakieś kable zostały naciągnięte przy wyjmowaniu, ale nie mam pojęcia co może mieć taki wpływ. Filtr paliwa w tym modelu jest zintegrowany z pompą i umieszczony w zbiorniku. Ze słyszenia wiem, ze tego się nie wymienia jak filtra powietrza itd.
Nie ma chyba też możliwości wpięcia się i sprawdzenia ciśnienia pompy paliwa(jeśli jest to jak ? ).Nowa pompa w aso 4500zł co mnie lekko zniechęca. Będę wdzięczny za kazdą wskazówkę.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-07-2014, 08:35   

Dem_one napisał/a:
Z tego co się orientuję to komputer czyta parametry czujników jakie są w aucie.
Jeżeli żaden nie wykazuje błędu to po prostu nic nie pokaże.
Prócz tego czyta parametry rzeczywiste (bieżące) owych czujników.
Co do świec zapłnowych i kabli, to byly sprawdzane na okolicznośc przebieć, czy tylko organoleptycznie wymacane :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Dem_one 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003 2.0 135hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-07-2014, 12:01   

Sprawdzanie polegało na wykręceniu świec , mechanik stwierdził że są praktycznie nowe(wymieniał je poprzedni właściciel o czym mi mówił). Kable umieszczone są pod plastikową osłoną i nie wyglądały na zmęczone . Jeśli chodzi o parametry rzeczywiste , to szarpanie ustępuje za szybko i nie sposób tego odczytać(bo trzęsie się całe auto wraz z komputerem ).
Puki co , nie wiem jak wywołać szarpanie w warunkach warsztatowych.
Dodam jeszcze że ze starą trzeszczącą skrzynia i ślizgającym się sprzęgłem szarpania nie było.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 29-07-2014, 14:58   

Dem_one napisał/a:

Dodam jeszcze że ze starą trzeszczącą skrzynia i ślizgającym się sprzęgłem szarpania nie było.

to moze nie w silniku lezy przyczyna szarpania.
moze mechanik cos zle poskladal.
_________________

 
 
Dem_one 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2003 2.0 135hp
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 6
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-07-2014, 15:01   

Może coś źle poskładał , tylko pytanie co ?
Szukam punktu zaczepienia ,co takiego powoduje taki efekt.
Można oczywiście pojechać do innego warsztatu i rozebrać całość , ale to koszt jak wymiany sprzęgła , czyli kolo 400 zł. Gorzej jeżeli usterka jest gdzie indziej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.