Przesunięty przez: londolut 30-07-2014, 21:09 |
[MSS ALL] Podłączenie lokalizatora GPS do gniazda 12V. |
Autor |
Wiadomość |
mofa
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-07-2014, 09:12 [MSS ALL] Podłączenie lokalizatora GPS do gniazda 12V.
|
|
|
Witam,
chcę podłączyć lokalizator GPS na stałe do gniazdka 12V. Niestety nie znam się na autach. Na niektórych filmikach instruktażowych (inne auta) lokalizator podłączany jest pod takie wolne/dodatkowe gniazdo 12V wychodzące gdzieś spod schowka (na przeciwko fotelu pasażera). Idealnie by mi takie rozwiązanie pasowało. Czy w Space Star jest dostępne jakieś takie dodatkowe gniazdo (gdziekolwiek)? Jak można się do niego fizycznie dobrać? Czy lepiej oddać auto do warsztatu (tak na marginesie, ile by zajęło założenie czegoś takiego komuś obeznanemu w temacie?) |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 04-08-2014, 07:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20964 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-07-2014, 09:23
|
|
|
W gniazdku zapalniczki napięcie jest dopiero po zapłonie, czyli odpada .
Najlepiej podpiąć się bezpośrednio pod aku ewentualnie pod stacyjkę:
http://forum.mitsumaniaki...ight=napi%EAcie
Dobrze by było zastosować bezpiecznik, no chyba, że lokalizator takowy posiada.
Pytanie po co ci lokalizator GPS w MSS .
EDIT.
Prośba do moda o przesunięcie do odpowiedniego działu . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30-07-2014, 11:31
|
|
|
Radio powinno mieć 2 źródła zasilania - jedno po stacyjce (zwykle żółty przewód), drugie niezależnie od stacyjki (zwykle czerwony przewód).
Możesz wyjąć radio i sprawdzić jakie i kiedy tam napięcia są i ewentualnie podpiąć się do kostki z radia
Gdzie jeszcze jest na stałe prąd...
Światła pozycyjne też mają cały czas napięcie....
Oświetlenie wnętrza też ma napięcie cały czas....
Ale jak już napisał Rafał byłoby dobrze to jakoś zabezpieczyć bezpiecznikiem, wiedzieć ile prądu ciągnie taki GPS (pewnie niedużo ale jednak) więc byłoby dobrze przynajmniej skonsultować to z kimś, kto ogarnia te tematy prądowe. I pewnie lepiej byłoby, gdyby to była osobna instalacja
Bizi78 napisał/a: | Pytanie po co ci lokalizator GPS w MSS | Pewnie żeby go lokalizować |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
mofa
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-07-2014, 11:56
|
|
|
Dzięki za szybkie odpowiedzi. GPS Tracker ma bezpiecznik. Tak sobie teraz myślę, że najlepszą opcją byłoby oświetlenie wnętrza na podsufitce ale zacząłem się zastanawiać, czy ten lokalizator nie rozładuje mi akumulatora za szybko...
Autem jeździ mój pracownik, nie jestem jakimś tyranem ale wkurza mnie jak mnie ktoś oszukuje więc postanowiłem sobie coś takiego zamontować. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20964 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-07-2014, 13:30
|
|
|
JCH napisał/a: | Pewnie żeby go lokalizować |
No patrz to do tego on służy .
mofa napisał/a: | Autem jeździ mój pracownik, nie jestem jakimś tyranem ale wkurza mnie jak mnie ktoś oszukuje więc postanowiłem sobie coś takiego zamontować. |
Czyli wszystko jasne, myślałem że to ma być dodatkowe zabezpieczenie przed kradzieżą .
Teoretycznie urządzenie powinno mieć podany pobór prądu. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 346 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 02-08-2014, 14:43
|
|
|
Jeżeli nie chcesz mieć zakłóceń w odbiorze to urządzenie musi widzieć niebo bez przeszkód metalowych. Najłatwiej Ci będzie jak wyciągniesz zegary, za nimi masz sporo miejsca. Urządzenie przypinasz plastikowymi paskami do wiązki kabli lub metalowego uchwytu na podszybiu pod kokpitem. Ważne by się trzymał i antena była skierowana w niebo( producent podaje czego nie zasłaniać) Wiązkę kabli puszczasz dołem do kolumny kierownicy. Rozpinasz dolną obudowę kolumny kierownicy i tu masz pełny dostęp do wszystkich kabli. Ważne byś odnalazł i podłączył pod "stały" 12V ( nie gasnący). Co to oznacza? 12V potrafi na chwilę zaniknąć przy przękręceniu kluczyka w pozycję 1 lub chwilowo na 1s przy uruchamianiu silnika. Podłączasz miernik napięcia i przekręcając powoli kluczyk az do uruchomenia silnika patrzysz czy w którymś momencie 12V nie zgasło. Musisz odnależć 12V stałe. Zwykle 12V jest kilka.Pozostałe kable podłączasz już zgodnie z instrukcją. Kup lokalizator który ma własny akumulator i bezpiecznik.
Pamiętaj że przy słabym akumulatorze lokalizator potrafi rozładować go. Trochę to dziwne bo pobór był w miliamperach.
Dokup szybkozłączki. Jeżeli nie miałeś w zestawie. Jeśli kiedys zdemontujesz urządzenie to nie zostawisz po nim sladu. Poniżej masz podgląd.
http://obrazki.elektroda...._1380078004.jpg
Za radiem ciężko ci będzie umocować urządzenie. Byś musiał chyba wsunąć całe dłonie. Nawet jeśli ci się uda to wiązka kabli nie jest aż tak długa i łatwo dostępna do montażu. Do tego nie wiem w jakim pojeżdzie montujesz lecz czasem więcej zabawy jest ze zdjęciem konsoli wraz z radiem niż zegarów. W zegarach masz tylko wkręty, a za zegarami tyle miejsca że spokojnie nawet schowasz butelkę z piwem. Kabel z bezpiecznikiem możesz puścic trochę nizej konsoli kierownicy, jeśli urządzenie przestanie działać nie musisz nic rozbierac by wymienić bezpiecznik. Jak włożysz głowę pod kolumnę kierownicy to sam będziesz wiedział gdzie najlepiej wszystko umocować. Każde auto jest inaczej zabudowane. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20964 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 02-08-2014, 15:54
|
|
|
Wydaje mi się, że pod daszkiem centralnego wyświetlacza też jest sporo miejsca. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 03-08-2014, 21:35
|
|
|
Większość lokalizatorów podłącza się pod 12v po zapłonie, rejestruje wtedy każde przekręcenie kluczyka i nie wysyła niepotrzebnie lokalizacji podczas postoju. Nie rozładowuje akumulatora i nie daje o sobie znaku. Pod stałe napięcie podłącza się jakieś szpiegowskie urządzenia z podsłuchem i monitoringiem, a to już jest nielegalne. Te z wbudowanym akumulatorem mają czujkę i uruchamiają się podczas każdego przemieszczenia. Co do montażu to zegary byłyby ok. Plątanina kabli skutecznie maskuje dodatkowe urządzenia i jest dostęp do napięć. Stałe niezabezpieczone 12v jest przy samej stacyjce. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-08-2014, 21:54
|
|
|
mofa napisał/a: | Dzięki za szybkie odpowiedzi. GPS Tracker ma bezpiecznik. Tak sobie teraz myślę, że najlepszą opcją byłoby oświetlenie wnętrza na podsufitce ale zacząłem się zastanawiać, czy ten lokalizator nie rozładuje mi akumulatora za szybko...
Autem jeździ mój pracownik, nie jestem jakimś tyranem ale wkurza mnie jak mnie ktoś oszukuje więc postanowiłem sobie coś takiego zamontować. |
Bateria w tym urządzonku starcza na około 7 dni przy sporadycznym używaniu. Poinformuj pracownika że będzie z czymś takim jeździł. Przyklej urządzenie w bagażniku i wymieniaj baterie (ja mam dwie w komplecie). |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
mls
Forumowicz

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 100 Skąd: Warszawa Bielany
|
Wysłany: 04-08-2014, 17:45
|
|
|
Wszystko zależy od modelu lokalizatora. U siebie mam zainstalowaną Teltonikę 1100 i znalazła sobie ona miejsce za osłoną pod kierownicą (konkretnie na stalowej łapie tejże osłony, na prawo od małego schowka na okulary). Anteny zarówno GPS jak i GSM wyprowadzone są i przyklejone na wewnętrznej stronie daszka nad zegarami (było tam akurat tyle miejsca). Zasilanie pobierane jest z instalacji w okolicach bezpieczników, dodatkowo urządzenie jest wpięte szybkozłączkami w przewody zegarów (analogowe dane o poziomie paliwa). Pobór prądu jest na tyle niewielki, że spokojnie i dwa tygodnie wytrzyma bez znacznego rozładowania akumulatora. Jedynie należy pamiętać o "wyciszeniu" czujników zbicia szyby, jeśli ktoś je posiada, bo w sytuacjach w których sygnał GSM jest dość słaby (np. na podziemnych parkingach) anteny GSM mogą wzbudzać alarm.
[ Dodano: 04-08-2014, 17:50 ]
DJ Fazi napisał/a: | Poinformuj pracownika że będzie z czymś takim jeździł. |
Po co? Jeśli jest to auto firmowe (a co za tym idzie - nie należące do owego pracownika) nie ma potrzeby informowania go o fakcie lokalizowania pojazdu. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 04-08-2014, 18:05
|
|
|
mls napisał/a: | Po co? Jeśli jest to auto firmowe (a co za tym idzie - nie należące do owego pracownika) nie ma potrzeby informowania go o fakcie lokalizowania pojazdu. |
A po to, aby mofa, go nie zwolnił na drugi dzień po założeniu lokalizatora.
Chyba, że zakłada po to, aby go zwolnić. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
cakp
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 346 Skąd: Mazury
|
Wysłany: 05-08-2014, 20:35
|
|
|
i9i napisał/a: | Większość lokalizatorów podłącza się pod 12v po zapłonie,........"nie wysyła niepotrzebnie lokalizacji podczas postoju. Nie rozładowuje akumulatora i nie daje o sobie znaku". |
Większość......Zależy od polityki firmy która życzy sobie lokalizatory. Pewna firma mając flote pewnego sprzętu chciała wiedzieć czy sprzęt stoi w punkcie A po godzinach pracy czy może u sasiąda na fuszcze lub gdzie indziej. Dlatego firmie zależało na wysyłaniu co 30min lokalizacji postoju. W trakcie ruchu co 5min. Sprzęt działał zawsze w terenie, nie zjeżdzał do bazy, firmie zależało właśnie na takim " niepotrzebnym wysyłaniu lokalizacji podczas postoju". Dlatego było podłączone pod stały 12V. Ale tak jak mówisz kierowcy zgłaszali przypadki rozładowania akumulatora, zgłoszenia były szczątkowe. Nie wiem czy wiarygodne gdyż każdy wiedział o gps w pojeżdzie.
Pobór prądu był w miliamperach więc sami się zastanawialiśmy jak to możliwe przez noc.
[ Dodano: 05-08-2014, 20:41 ]
i9i napisał/a: | Pod stałe napięcie podłącza się jakieś szpiegowskie urządzenia z podsłuchem i monitoringiem, a to już jest nielegalne. . |
Być może i są lokalizatory z wbudowanym mikrofonem, aczkolwiek nie bawiłem się czymś takim. Co do monitoringu to przy przy każdym lokalizatorze masz monitoring położenia. W sumie jakbyś dopiął do tego urządzenia wyświetlacz to sam byś mógł śledzić swoje położenie. Firma poinformowała pracowników o lokalizatorach. Nie wiem jak jest pod kątem prawnym czy musi czy nie musi. |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-08-2014, 22:01
|
|
|
Ten Twój GPS Tracker powinien mieć mikrofon. Specjalnym kodem SMS przełączasz go w tryb "SPY" poczytaj dokładnie instrukcję. |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 05-08-2014, 22:12
|
|
|
cakp napisał/a: | Pewna firma mając flote pewnego sprzętu chciała wiedzieć czy sprzęt stoi w punkcie A po godzinach pracy czy może u sasiąda na fuszcze lub gdzie indziej. |
Sprzęt budowlany to ciut inna bajka, znacznie więcej można na nim skroić właściciela czy zleceniodawcę, nawet w godzinach pracy. Ale ten bez uruchomienia silnika też nie popracuje. Niemniej tak duży aku nawet nie poczuje takiej pierdółki. Sama idea rozbija się o koszt, na sprzęcie nawet kilka tys. zainwestowane może zwrócić się w mgnieniu oka, na osobówce przy niedużym przebiegu może się nie zwrócić wcale, można jedynie mieć spokojne sumienie. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 06-08-2014, 11:34
|
|
|
Miałem coś takiego jak GPS Tracker (chińskie badziewie),testowałem to 7 dni i odesłałem do sprzedawcy. Powód oczywisty, pokazuje co mu się podoba tzn. dokładność GPS do niczego. Co prawda jest tego ustrojstwa z 10 modeli, ale nie podejrzewam, aby choć jeden działał tak jak należy. Zresztą firmy zajmujące się monitoringiem pojazdów z tego typu urządzeń nie korzystają. Są profesjonalne urządzenia, które działają z dużą dokładnością. Przede wszystkim zestaw powinien mieć Znak Homologacji E20 lub dyrektywy Unii Europejskiej (znak CE).
[ Dodano: 06-08-2014, 11:45 ]
mls napisał/a: | mam zainstalowaną Teltonikę 1100 |
To jest przykład firmy (Teltonika), której produkty spełniają powyższe wymagania. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
|