| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Brak mocy, szarpanie (tylko po rozgrzaniu) |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | crystal280184   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsu Galant Kombi 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Kwi 2013
 Posty: 16
 Skąd: Żary
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-07-2014, 21:12   Brak mocy, szarpanie (tylko po rozgrzaniu) |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 Jako że auto jest w tej chwili u mechanika (problem z kolumną kierowniczą), pomyślałem że zajmę się również tym problemem. Tak jak w temacie: Na zimnym silniku jest wszystko ok, natomiast po rozgrzaniu (10-15km), coraz częściej zaczyna szarpać i brakuje mocy. Szarpie zazwyczaj na 2 i 3 biegu przy ujmowaniu gazu, podczas przyspieszania przeważnie na 3 biegu dostaje chwilowej zadyszki (2-3 sek.) i wtedy czuje że zaczyna przyspieszać. Przykład: Jadę spokojnie, zatrzymuje się na skrzyżowaniu, ruszam bardziej dynamicznie, 1 i 2 bieg normalnie, na 3 biegu chwilowa "ściana", po 2-3 sek. przyśpiesza. Jeśli chodzi o szarpanie to zazwyczaj jest to podczas ujmowania gazu lub podczas próby dynamicznego przyśpieszania (zdecydowanie częściej zdarza się to pierwsze).
 
 Samochód mam od 2 lat, nie wymieniałem w tym czasie świec i kabli (nie wiem też kiedy poprzedni właściciel je wymieniał), ale mechanik niedawno sprawdzał i mówił że są ok. Z tego co przeczytałem to raczej problem będzie w czymś innym. Aparat zapłonowy, cewka? Jak to sprawdzić i ewentualnie na co się nastawiać?
 
 Przepraszam jeśli coś źle napisałem ,ale jeśli chodzi o sprawy motoryzacyjne to nie za dużo wiem
   
 Pozdrawiam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Tomasz87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 28 Cze 2010
 Posty: 561
 Skąd: mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-07-2014, 22:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | lepiej sprawdź dobrze zestaw cewki+przewody+fajki+świeczki - z naciskiem na cewki... 
 To nie oferta handlowa, ale:
 jak coś, to mam dobry, używany zestaw kabli + świece + fajki - wymieniłem, bo też nie od razu trafiłem, że to cewka mi szwankowała... kilkadziesiąt tkm, można nim jeszcze przetrzaskać... PW jak coś.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | blazejjjj   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Galant 98 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Cze 2013
 Posty: 25
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-08-2014, 23:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam, podepnę się, bo mam podobnie z tą różnicą, że żeby zaczęło szarpać to muszę przejechać ok 100km i naprawde dobrze rozgrzać auto.
 
 Dokładnie wygląda to tak, że jadę normalnie i po dłuższym odcinku (ok. 100km) auto zaczyna szarpać zaczynając. Zazwyczaj szarpie powyżej 3k obrotów i jak już zacznie przerywać to robi to idealnie równo np. 3.9k obrotów i sobie idealnie przerywa.
 
 Jak wystygnie to jest wszystko ok i mozna jechać kolejne 50-100km
 
 Jakieś pomysły? Ojciec mówi, że cewka właśnie, ale jak to sprawdzić?
 
 Pozdrawiam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Tomasz87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 5 razy
 Dołączył: 28 Cze 2010
 Posty: 561
 Skąd: mazowieckie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-08-2014, 06:56 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | blazejjjj napisał/a: |  	  | Ojciec mówi, że cewka właśnie, ale jak to sprawdzić? | 
 
 fakt, że 100% sprawdzenie nie jest proste: http://autokult.pl/2012/0...wac-jej-usterke
 
 Często jest tak, że problemy z elektryką nasilają się w wilgotne dni...
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | arturj123   Forumowicz
 
  
 Auto: A3 1.8T 200KM
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 13 razy
 Dołączył: 06 Wrz 2009
 Posty: 1299
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-08-2014, 19:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do wymiany świece/fajki fajkocewek (lub całe cewki) + przewody WN LPG czy tylko benzyna?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |