Kontrolka CE |
Autor |
Wiadomość |
bonkesku
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 114 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 30-07-2014, 22:09 Kontrolka CE
|
|
|
Witam, jakieś pół godziny temu gdy wracałem do domu padał deszcz, w pewnym momencie zaczęło mocno lac, jechałem w tym deszczu,po jakiś 200-300m zapalila mi się kontrolka chek engine i nadal świeci.. dodam że wyjechałem lewymi kołami w wodę na ulicy,nie była to jakaś kałuża wielka .. co to może być? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-07-2014, 22:16
|
|
|
Aby mieć pewność co się stało trzeba sprawdzić błędy, u Ciebie jeśli auto starsze niż 2001, powinno dać się je wymrugać.
Jak to zrobić opisane masz tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Numery usterek i opisy powinny być takie same. |
|
|
|
 |
bonkesku
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 114 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 30-07-2014, 22:21
|
|
|
Dzięki. Ogólnie nie wiesz co mogło się stać? nigdy nie było problemów, nie wiem co deszcz mógł zdziałać że się teraz świeci... |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-07-2014, 06:52
|
|
|
Być może to przez deszcz a może to zbieg okoliczności. Przyczyn może być na prawdę wiele więc najlepiej nie gdybać i nic w ciemno nie robić. Podstawą jest tu sprawdzenie błędów i bez tego bym naprawy nie zaczynał bo czasem można wymienić części niepotrzebnie niepotrzebni. |
|
|
|
 |
bonkesku
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 114 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 31-07-2014, 08:23
|
|
|
właśnie też pierwsze co to postawiłem na deszcz bo auto zawsze bez problemu jeździ, sprawdzałem też czy cos się dzieje na wysokich obrotach, również bez zmian... w związku z wymrugamiem błędów mam prośbę, nigdy tego nie robiłem a w mechanice i ekektryce samochodowej jestem dopiero na samym początku zabawy.. w CJ również jest złącze 16 pin? i gdzie ono dokładnie się znajduje? dziś zajrzalem pod kokpit i co widziałem to po prawej stronie jedno czarne złącze przy samym brzegu, jak się nie mylę to miało 16 pin, o te chodzi? jest one skierowane pinami w dol w stronę pedałów
, w poradniku jest napisane że jest przodem do jazdy czyli odwrotnie z tym ze tam jest inne auto.. po lewej stronie w sumie są tylko bezpieczniki i jakieś złącza podłączone i sterowniki jak się nie mylę, 3 takie puszeczki małe.. Prosiłbym o wskazówki.. Gdy już zlokalizuje złącze to wystarczy połączyć ze sobą pin 1i 4 wl zapłon i sprawdzić kontrolke CE co wymruga i to na tyle? |
Ostatnio zmieniony przez bonkesku 31-07-2014, 08:44, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
|
|
|
 |
bonkesku
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 114 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 31-07-2014, 08:50
|
|
|
czyli to te zlacze?
http://naforum.zapodaj.net/3af06a556025.jpg.html
to teraz tylko kabelek odpowiedniej długości wsadzić do pinu 1 i 4 czyli je połączyć i rozumiem ze gotowe?
kontrolka zgasla podczas jazdy, nie zwróciłem dokładnie uwagi kiedy,ale wydaje mi się ze po wrzuceniu 5-go biegu i prędkości około 100km/h mimo to musze sprawdzić błędy.. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 31-07-2014, 15:08
|
|
|
tak to ta kostka laczysz pin 1 z 4 przy wylaczanym zaplonie, potem przekrecasz kluczyk na zaplon.
wtedy powinna migac w pewnych cylkach jesli sa bledy, tak przynajmniej jest w carismie.
np:
jedno dlugie migniecie i jedno krotkie- blad 11
dwa dlugie migniecia i trzy krotkie - blad 23 |
_________________
 |
|
|
|
 |
bonkesku
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 114 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 31-07-2014, 17:55
|
|
|
wyszło 54 i 11 jak się nie mylę, 5x długie przerwa 4 krótkie, jedno długie przerwa krótkie...i tak w kółko.. ma ktoś z was może nr błędów? są takie same jak w linku wyżej? |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 02-08-2014, 10:37
|
|
|
54-immobilaiser , 11- sonda lambda |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-08-2014, 12:40
|
|
|
Więc pewnie sonda do wymiany ale jednak najpierw warto podejrzeć jej pracę w jakimś programie lub chociaż zmierzyć multimetrem, A jeśli chodzi o immobiliser, to warto przejrzeć wszystkie połączenia tego obwodu poczynając od pętli przy stacyjce poprzez sterownik i kończąc na ECU silnika.
Na początek jednak zdejmij klemę z akumulatora aby zresetować komputer i po jakimś czasie znowu sprawdź, jeśli coś jest nie tak, to bład na pewno powróci. |
|
|
|
 |
bonkesku
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 114 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 03-08-2014, 19:33
|
|
|
dzięki, wiem ze pekniety kolektor może mieć wpływ na lambde co za tym idzie może być przez to błąd? co do immo to co może być tam nie tak? auto pali bez problemu.. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 03-08-2014, 19:52
|
|
|
bonkesku napisał/a: | dzięki, wiem ze pekniety kolektor może mieć wpływ na lambde co za tym idzie może być przez to błąd? co do immo to co może być tam nie tak? auto pali bez problemu.. |
pekniety kolektor moze miec wplyw na odczyt spalin przez sonde gdyz to co zasysa silnik i przepala powinno sie zgadzac z tym co "wydycha". a czesc spalin ucieka peknieciem nie docierajac do lambdy.
co do immo to moze chwilowy blad zwiazany z deszczem i wilgotnoscia, odlacz aku aby zresetowac ecu i obserwuj czy znowu checka wywali. |
_________________
 |
|
|
|
 |
bonkesku
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ1A 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2014 Posty: 114 Skąd: Słubice
|
Wysłany: 10-08-2014, 14:44
|
|
|
Witam po resecie ecu brak błędów i teraz pytanie, błędy już się nie pojawią ponownie po jakimś czasie? |
|
|
|
 |
ludinho1
Forumowicz ludinho1
Auto: CJ swap 1.8 dohc + CS3W kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 31 Lip 2010 Posty: 253 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 10-08-2014, 14:48
|
|
|
jeśli przyczyna błędu jest usunięta to błędy nie powracają. w innym przypadku wracają jak bumerang. |
|
|
|
 |
|