Skrzypienie sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23649 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 06-10-2012, 21:24
|
|
|
Szarpie/ślizga się/cięzko przekłada się biegi/brak napędu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
.TM
Mitsumaniak

Auto: Lancer 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 298 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-10-2012, 21:58
|
|
|
od pewnego czasu sporadycznie przy ruszaniu pojawia się dziwne bzyczenie, jakby poślizg zębatki. auto jeździ normalnie, nie szarpie przy ruszaniu, biegi chodzą normalnie. w czym problem? |
|
|
|
 |
Artii
moderator mitsumaniak

Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 892 Skąd: Zawiercie/Zabrze
|
Wysłany: 07-10-2012, 12:32 Re: sprzęgło
|
|
|
.TM napisał/a: | jakie są oznaki zużycia sprzęgła? kiedy wiadomo że trzeba wymienić? |
Jak wciśniesz sprzęgło i będziesz np na 1 biegu to autko będzie ruszało - mimo wciśniętego sprzęgła do oporu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-07-2013, 12:23
|
|
|
Skrzypienie to specjalność Lancera.
Teraz czas na drugie podejście do skrzypiącego sprzęgła.
Analiza 'na ucho' potwierdziła że hałasy wydobywały się każdego możliwego elementu tzn:
1. Skrzypienie wydobywające się spod gumy tego oto siłownika
Naprawa polegała na zesunięciu gumy i napchaniu tam smaru do tłoczków hamulcowych
2. Popiskiwanie pomiędzy 'kulką' ww siłownika a ramieniem sprzęgła. Smarowanie (już kiedyś to robiłem).
3. Skrzypienie pompy pod pedałem sprzęgła.
Tu operacja nasmarowania ww smarem aby był widoczny jak na poniższym zdjęciu
To wymaga zanurkowania pod deskę, częściowego wciśnięcia sprzęgła i napchania w otwór popychacza smaru do zacisków.
4. Skrzypienie w samej komorze sprzęgła.
Tego na razie nie rozwiązałem, podejrzewam że kolejna 'kuleczka' chodzi po latach na sucho. Taka:
Tu chyba nie ma szans się dostać bez demontażu skrzyni, więc trzeba to olać.
Ale i tak jest lepiej niż było, z 4 elementów skrzypiąco-piszczących pozostał jeden. Róznica wyraźnie słyszalna. |
|
|
|
 |
p_k
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 CS_W 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2012 Posty: 156 Skąd: WWA
|
Wysłany: 15-07-2013, 22:12
|
|
|
No to u mnie nr 4 |
|
|
|
 |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-07-2014, 22:08
|
|
|
czy jest jakaś różnica między smarem "do zacisków" a "do tłoczków"
ja chyba dałem smar sylikonowy albo wazelinę techniczną, ale nie pomogło |
|
|
|
 |
pero
Forumowicz
Auto: Lancer Wagon INTENSE 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Maj 2013 Posty: 49 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-08-2014, 20:10
|
|
|
Jakie piękne zdjęcia |
|
|
|
 |
|