 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: glina 22-08-2014, 15:17 |
[Cari 1.9TD] szarpanie silnikiem i falujące obroty |
Autor |
Wiadomość |
dominik0116
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: łódź
|
Wysłany: 01-08-2014, 19:18 [Cari 1.9TD] szarpanie silnikiem i falujące obroty
|
|
|
Witam wszystkich.
Piszę na tym forum ponieważ mam nadzieję że ktoś z grona fanów mitsubishi pomoże mi rozwiązać problem który trwa już ponad pół roku. Otóż mam carisme 1.9 td 90 km 1998 rok, autem tym jeżdżę 3 lata, bez większych usterek. W listopadzie tamtego roku samochód nie chciał odpalić za pierwszym razem, zaskoczył dopiero za 3 razem, zaczęło szarpać silnikiem, kopcić jasno szarym dymem, obroty falowały od 500 do 1000 i auto zgasło. Odpaliłem ponownie i znowu to samo, przy trzecim odpalenie dodałem gazu na około 1900 obrotów, z wydechu wydobywała się chmura jasno szarego dymu, szarpało silnikiem a gdy silnik się zagrzał objawy ustały więc pojechałem w trasę, odczuwalna była utrata mocy, ale w miarę normalnie się jechało bez kopcenia itp, auto na ciepłym silniku odpalało normalnie. Taka sytuacja z samochodem trwa do dzisiaj bo żaden mechanik nie potrafi stwierdzić dlaczego tak się dzieje. A więc objawy to ciężko odpala na zimnym silniku, po odpaleniu kopci chmurami jasno szarego dymu, obroty falują od 500 do 1000 obrotów, szarpie i trzęsie silnikiem, słychać takie jakby tykanie z silnika, po odpaleniu muszę wciskać gaz i utrzymywać obroty w okolicy 1900 żeby auto nie zgasło, wtedy mniej szarpie silnikiem, po około 5 min gdy silnik zaczyna się grzać auto zaczyna zaskakiwać w normalny tryb to znaczy obroty spadają do 500 i nagle podnoszą się do 900, silnik nie szarpie i nie słychać tego tykania, trwa to około 4 sekundy, następnie obroty spadają na 500 szarpie i kopci i znowu zaskakuje na 900 i chodzi normalnie, powtarza się to około 15 razy i silnik zaczyna chodzić normalnie, nie kopci nie szarpie, obroty się stabilizują, a podczas jazdy brakuje mu mocy, na ciepłym silniku odpala normalnie a na zimnym dzieje się to co opisałem wyżej. Bardzo proszę o pomoc w rozwikłaniu tej zagadki. Czy to pompa wtryskowa padła, czy może elektrozawór czy może coś innego. Bardzo liczę na Waszą pomoc, pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez glina 22-08-2014, 15:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 01-08-2014, 19:58
|
|
|
a nie ubywa Ci plynu chlodniczego? troche mi to pachnie padnieta uszczelka glowicy |
_________________
 |
|
|
|
 |
dominik0116
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2014 Posty: 2 Skąd: łódź
|
Wysłany: 01-08-2014, 21:35
|
|
|
płynu chłodniczego nie ubywa |
|
|
|
 |
bugaj102
Forumowicz Małoznawca
Auto: Carisma 1.8 115km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Paź 2014 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-10-2014, 21:31
|
|
|
Mam podobne objawy i myślę, że to przepływomierz. Lub sprawdź przepustnicę |
|
|
|
 |
|
|