[CA4A 1.6] Colt z 93r 16/16V wyskakujacy 5 bieg |
Autor |
Wiadomość |
zembol78 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2007, 20:21 [CA4A 1.6] Colt z 93r 16/16V wyskakujacy 5 bieg
|
|
|
mam problem jak w temacie wyskakuje mi 5 bieg przy predkosci od 90 sie zaczyna
jaka moze byc tego przyczyna
pomozcie |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-03-2007, 00:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 09-03-2007, 10:41
|
|
|
czy tylko 5-tka ci wyskakuje ?A biegi ci nie zgrzytają inne ?Dlaczego akurat przy 90 ci wyskakuje a jak wrzucisz przy 70 to też wyskakuje ? |
|
|
|
 |
zembol78 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2007, 00:33
|
|
|
tylko 5-tka , imme biegi mi nie zgrzytaja, zazwyczj przy 80 zmieniam bieg z 4 na 5-tke ale dzieje sie to wtedy jak zaczynam gazu dodawac czyli przy przyspieszaniu czu to gwaltownym czy delikatnym nie ma roznicy itak wyskoczy i musze trzymac lewarek zmiany biegow co jest dla mnie niewygodne w czasie jazdy
tak przypuszczam ze to synchronizator ale moge sie mylic nie znam tej marki samochodu jeszcze jej nie naprawialem i niechce sie tego narazie podejmowac nie znajac jakiejs przyblizonej przyczyny usterki
od chwili kupna tego auta zaczynaja sie w nim dziac dziwne zeczy na poczatku sie ECU zapalilo mysle ze od tego ze kient zakladajac inst gaz nie zwrucil uwagi na prawidlowy jego montarz a teraz ta wyskakujaca 5-tka
mormalnie szok rece opadaja |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-03-2007, 16:12
|
|
|
nie wiem czy to ma jakies znaczenie, moze sie myle, ale cyz 90 km/h to nie za malo jak na 5? ja 5 wrzucam dopiero gdzies przy 140 jesli jade w dluzsza trase, ale czy za niska predkosc powodowala by wyskakiwanie biegu? |
|
|
|
 |
zembol78 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-03-2007, 16:50
|
|
|
nie ma znaczenia kiedy zmieniam bieg na 5-tke
poprostu gdy na niej joz jade i dodam gazu to wyskoczy nawet orzy wlaczeniu biegu przy 120
90 na 5-tke to nie jest za malo no chyba ze lubisz lubi krecic silnik na obrotach to wtedy malo |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 14-03-2007, 21:14
|
|
|
zembol78, sprawdz na poczatek poziom oleju w skrzyni biegow, czy nie jest za niski |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-03-2007, 01:48
|
|
|
Raczej coś się w skrzyni z synchronizatorem pochrzaniło.
Ewentualnie cięgna przy skrzyni jakoś felernie wyregulowane i 5 nie wchodzi "do końca" |
|
|
|
 |
MakroSerwis
Mitsumaniak

Auto: Galant i inne
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2006 Posty: 37 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 17-03-2007, 09:58
|
|
|
Tak, należy sprawdzić, czy cięgno włącza piątkę do końca. Aby to zrobić, należy cięgno odpiąć i będzie widać, czy dźwigienka dalej się przesuwa, niż normalnie pozwala jej linka. Jeżeli tam jest OK, to wina jest w skrzyni biegów. Nie ma z tym związku synchronizator (ponieważ jego zadaniem jest tylko wyrównanie prędkości obrotowej zazębiających się elementów w skrzyni), lecz prawdopodobnie kulka / sprężyna zatrzasku wodzika. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-03-2007, 19:35
|
|
|
ew. przesowka nie idzie na tyle daleko by kamyki synchronizatora zablokowaly mozliwosc wyskakiwania |
|
|
|
 |
|