Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] kilka problemów : gaśnie,obroty,biegi
Autor Wiadomość
LuxiMan 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 + LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 31
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-08-2014, 21:24   [Cari 1.6] kilka problemów : gaśnie,obroty,biegi

Witam

Od niedawna jestem posiadaczem Carismy 1.6 1999 r. Po jakimś czasie zauważyłem kilka problemów które są dość irytujące.
Pierwsze z nich to:

1.Gaśnie:

Jadąc na zimnym silniku (odrazu po odpaleniu) podczas podjeżdzania ,nawracania ,nagłego hamowania jak wysprzęglam i puszczam noge z gazu to obroty spadają do zera i silnik gaśnie.
Jak samochód chwile pochodzi (nabierze temperatury) to chodzi wtedy dobrze żadnych problemów można wysprzeglać , nagle hamować i nie gaśnie.

2.Falujące obroty:
Na ssaniu trzymają sie idealnie 1,5 tysiąca gdy się nagrzeje skaczą między 700-900 przez co silnik dziwnie pracuje ma tzn. skoki (nie równą pracę). Dość rzadko przy cofaniu i dojeżdzaniu do skrzyżowań i gwałtownym hamowaniu skaczą na 1500 i stoją aż się ruszy potem znowu wracają do normy jest to tylko czasami ,ale jednak jest.

3.Zacinanie się obrotów:

Najczęściej problem ten występuje gdy mam wrzuconą 3-ójkę lub 4-kę i jak to się mówi trzeba szybko wyprzedzić obroty ponad 4,5 tysięcy i chcem zahamować (obroty zostają na 3 tysiące i wyje) nie spadają. Nie dzieje się to tylko wtedy gdy jeżdze jak to się mówi (ekonomicznie) 2 , 2,5 obrotów zmiana biegu nie więcej wtedy przy nawet gwałtownym hamowaniu obroty spadają.

4.Bieg 1-szy:
Ciężko wchodzi i dość wyczuwalny skok (szarpnięcie) po puszczeniu sprzęgła przy zmianie biegów na 1 ,2 i 3 (4 i 5 już normalnie -płynnie)
Tylko jedynka tak ciężko wchodzi dzieję się to przy zmianie z 2-jki na 1-jke oraz zmiany ze wstecznego musze pare razy wahlować dół góra żeby płynnie wskoczyła inaczej jakby ją coś blokowało inne biegi chodzą jak malinka.

Jakby ktoś znał odpowiedzi na moje pytania będe bardzo wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam
LuxiMan
Ostatnio zmieniony przez glina 29-09-2014, 10:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-08-2014, 21:55   

4. Sprawdź stan oleju w skrzyni, ewentualnie dolej oraz sprzęgło do sprawdzenia.
1,2,3. Wyczyść przepustnicę i silniczek krokowy po czym odłącz akumulator w celu zresetowania komputera silnika. Jeśli to nie pomoże, to będziemy myśleć dalej.
Dodatkowo możesz sprawdzić błędy, jest to opisane tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-08-2014, 07:37   

LuxiMan, Odnośnie punktu 4 dodatkowo sprawdź tulejki wybieraka.
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-08-2014, 07:40   

plecho1 napisał/a:
1,2,3. Wyczyść przepustnicę i silniczek krokowy po czym odłącz akumulator w celu zresetowania komputera silnika. Jeśli to nie pomoże, to będziemy myśleć dalej.
Kontynuując, w tym miejscu po demontazu przepustnicy szczególną uwagę bym skierował na krokowca, pomierzył jego cewki (rezystancja uzwojeń przy temperaturze 20 stopni C ma byc rzedu trzydziestukilku omów) jezeli po montazu wszystkiego dalej będzie takie dziwne zachowanie to pomierzyłbym ciagłośc przewodów do ECU i sprawdził sterowanie ECU do krokowca

plecho1 napisał/a:
4. Sprawdź stan oleju w skrzyni, ewentualnie dolej oraz sprzęgło do sprawdzenia.
Do listy dorzuciłbym, jeszcze kontrole stanu tulejek wybieraka
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
LuxiMan 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 + LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 31
Skąd: Białystok
Wysłany: 09-08-2014, 16:07   

Panowie bardzo się ciesze że już mam tyle odpowiedzi i mniej więcej wiem gdzie mogą być dane problemy do sprawdzenia i wyeliminowania. Nie dodałem tylko że jestem zupełnym laikiem w sprawach mechanicznych :)

plecho1
jak sprawdzić olej w skrzyni biegów w którym miejscu się on znajduje (tylko się nie śmiejcie ,ale na prawdę nie wiem)?
sprzęgło raczej sam nie sprawdze bo trzeba co nie co odkręcać i się grzebać co nie? brak odpowiednich narzędzi.
z błędami czytałem ten opis więc z tym raczej też nie da rady.

kamir1
tulejki wybieraka tak samo nie mam pojęcią gdzie mogą być i jak sprawdzić czy są jeszcze dobre (widać coś na nich)?

robertdg
A wiec tak przepustnice została czyszczona (kolega mi to robił - szmata po wyczyszczeniu była cała czarna) krokowiec też wyjęty i czyszczony trochę to pomogło bo obroty już nie falują aż tak mocno z 1000 do 400 i prawie gasł - teraz już trzyma między 900 a 1000 tylko że właśnie nie trzyma stale tylko faluje minimalnie pomiędzy 1000 ,a 850 przez co silnik jak to się mówi troszkę nie ładnie pracuje brak tej płynnośći ,ale i tak już jest o wiele lepiej niż było,a może tak w carismach jest że obroty lekko falują i nie stoją np. na 1000 obrotach beż zadnej fali :)
Cewki nie sprawdzane nie znamy się aż tak żeby to zrobić.
"Do listy dorzuciłbym, jeszcze kontrole stanu tulejek wybieraka"
Z tymi tulejkami wybieraka czy mają one wpływ na przekładnie biegów bo już widze drugi komentarz w celu ich sprawdzenia i czy to na prawdę może pomóc?

Samochód dalej gaśnie przy wysprzęgleniu na zimmym silniku po tym zabiegu.

Ps.Zapomniałem dodać samochód jest z gazem może to ma jakieś znaczenie.
 
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 09-08-2014, 16:46   

LuxiMan, _TU_ masz wszystko opisane o tulejkach.
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 09-08-2014, 17:09   

1. Olej sprawdza sie odkrecajac korek wlewu oleju do skrzyni mozna wlozyc palec do srodka i jesli wyczuje sie olej to znaczy ze jest ok. Jesli nie to dolac oleju az sie zacznie wylewac tym otworem.
2. Obroty eh... temat rzeka. Wiele rzeczy ma na nie wplyw. Do tego co koledzy wyzej napisali dodac jeszcze mozna przeplywomierz, luz zaworowy, szczelnosc dolotu, a do tego masz jeszcze lpg.
Na poczatek odlacz aku na chwile aby zresetowac kompa i pojezdzij na benzynie aby sprawdzic czy te rzeczy sie dzieje na pb i lpg czy tylko na lpg.

Stan ukladu zaplonowego łatwo sprawdzic po zmroku lekko zraszajac cewki i kable wn woda. Jesli beda po nich skakac iskry to znaczy ze sa do wymiany.


A tak na koniec, mialem taki sam problem z plynna zmiana biegow, wygladalo to tak jakbym nie umial jezdzic. Problem znikl po regulacji instalacji gazowej ale niedlugo powrocil, dopiero po wyczyszczeniu przeplywomierza od pol roku mam spokoj z plynna zmiana biegow.
_________________

 
 
LuxiMan 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 + LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 31
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-08-2014, 18:44   

kamir

Z tulejkami wybieraka do sprawdzenia podjade do mechanika (znajomego) i się spytam ile by kosztowało to zrobić? Bo sam raczej nie będe się za to brał brak kanału i odpowiedniej wiedzy.
Koszt tak jak widziałem około 150 zł za komplet tych tulejek wybieraka na alledrogo.

eve1988

Spróboje znaleźć ten wlew oleju do skrzyni bo nie mam pojęcia gdzie on może być i sprawdze twoją metodą :) .

Z tym aku boje się jego odłączać bo czytałem gdzieś ,że poźniej podobno komputer szaleje i trzeba zastosować jakaś specjalną technikę uczenia 15 minut żeby silnik chodził na minimalnym obciążeniu ,a później wszystko włączyć (klima ,radio ,nawiewy) itd. to prawda?

Układ zapłonowy również sprawdzę jak tak,ale czy może przez to gasnąć autko po wysprzęglaniu gdy jest zimny?

Z tym na koniec dzięki że napisałeś o tym "płynna zmiana biegów" ja dokładnie czuje się tak samo jakbym nie umiał jeździć. W takim razie poszukam tego przepływomierza i wyczyszcze czym to najlepiej zrobić?
 
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 10-08-2014, 20:03   

1.Korek jest na boku skrzyni, od strony chlodnicy taki plastikowy motylek. Reka ciezko go odkrecic lepiej kombinerkami.
2. Nie ma czego sie bac przy odlaczaniu aku, ja nie stosuje tej metody nauki obrotow. Po prostu podłaczam go z powrotem i jade w trase jakies 15-20 km i wszystko sobie sam ustawia, ta nauka obrotow bardziej tyczy sie GDI, tylko szyby bedzie trzeba nauczyc sie otwierac i zamykac.
3. Może gasnąc przez kiepski stan ukladu zaplonowego. Swiece, kable i fajkocewki do sprawdzenia.
4. U mnie bylo tak ze jak puszczalem sprzeglo to czuc bylo silne szarpniecie tak jak bym za szybko sprzeglo puszczal na tych biegach co wspomniales.
Przez przypadek zajrzalem do przeplywki a tam bylo czarno, czujnik IAT zmienil kolor na czarny a siatka była tak zaklejona syfem ze otwory w niej byly zmniejszone o 1/4. Piszesz ze przepustnica byla brudna, to pewnie przeplywka jest w podobnym stanie.
Po czyszczeniu obroty szybciej spadaja po puszczeniu gazu, lepiej sie zbiera i nie szarpie.
Znajdziesz go na na tej grubej rurze co idzie od przepustnicy do filtra powietrza. prostokatne cos przykrecone 4 srubkami do obudowy filtra. ja go czyscilem zmywaczem do hamulcy.
_________________

 
 
LuxiMan 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 + LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 31
Skąd: Białystok
Wysłany: 13-08-2014, 18:35   

eve1988

Ok z tym korkiem na boku skrzyni jakoś sobie poradzę :) metoda jest taka jak pisałeś (wkładamy palec jak będziemy czuć olej to znaczy że jest ok).

Przepsutnica i silniczek krokowy był czyszczony jakiś czas czy te odłączenie i podłączenie aku klemami da tu jeszcze jakąś pozytywną różnice? Bo boję się żeby nie było gorzej :)

Aaa właśnie jest jakaś prosta metoda sprawdzenia silniczka krokowego czy jest sprawny w 100%?

Ze swiecami ,kablami jakoś sobie poradze ,ale fajkocewki jak sprawdzić czy są w dobrym stanie?

Co do szarpienięcia tak dokładnie jest to wyczuwalne tylko na tych biegach co pisałem. Już wiem gdzie jest.T eraz tylko pytanie czy trzeba go wyjmowac i wtedy czyścić? Zmywaczem do hamulców o ludzie takich rzeczy to nie mam myślałem że wystarczy wyczyszczenie sprężarką (przedmuchanie).
 
 
 
GutFenix 
Nowy Forumowicz
M.G.

Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 13-08-2014, 19:54   

witam, co do obrotów, to może być popsute ecu...
ja właśnie wymieniłem. udało mi się dopaść o takich samych numerach więc nie trzeba było tykać immo i stacyjki.
miałem troche inny problem, kompletny brak ssania (zdarzyło mu się raz na ruski rok tak jak i nauka obrotów; wtedy wchodzi na ~3 tys. i schodzi do właściwych)
czyszczenie krokowego itd jak najbardziej dobrze zrobić, ale to ecu musi tym sterować a w Cari z tego co się naczytałem na forum jest to słaby punkt i robi różne wariacje
 
 
mateelv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-08-2014, 20:08   

LuxiMan napisał/a:


Z tym aku boje się jego odłączać bo czytałem gdzieś ,że poźniej podobno komputer szaleje i trzeba zastosować jakaś specjalną technikę uczenia 15 minut żeby silnik chodził na minimalnym obciążeniu ,a później wszystko włączyć (klima ,radio ,nawiewy) itd. to prawda?

A ja stosuję wspomnianą przez Ciebie naukę obrotów (mam 1.6), bo po odłączeniu akumulatora mi świrują. Za każdym razem poświęcam to 20 minut i wszystko później gra jak należy.

eve1988 napisał/a:
U mnie bylo tak ze jak puszczalem sprzeglo to czuc bylo silne szarpniecie tak jak bym za szybko sprzeglo puszczal na tych biegach co wspomniales.
Przez przypadek zajrzalem do przeplywki a tam bylo czarno, czujnik IAT zmienil kolor na czarny a siatka była tak zaklejona syfem ze otwory w niej byly zmniejszone o 1/4. Piszesz ze przepustnica byla brudna, to pewnie przeplywka jest w podobnym stanie.
Po czyszczeniu obroty szybciej spadaja po puszczeniu gazu, lepiej sie zbiera i nie szarpie.
Znajdziesz go na na tej grubej rurze co idzie od przepustnicy do filtra powietrza. prostokatne cos przykrecone 4 srubkami do obudowy filtra. ja go czyscilem zmywaczem do hamulcy.

Aaaa, zrobię to, bo mam podobnie!
_________________
Moja Cari ;)
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 13-08-2014, 20:23   

Ze skrzynia to tak jak pisalem, jesli bedzie sie odrazu wylewal lub wyczujesz go palcem to jest ok.
Jak nie to dolac az sie wylewac zacznie.

A gdy kolega czyscil przepustnice i krokowca odpinal aku?
Powinno sie odpiac po czyszczeniu aby nauczyl sie jezdzic na czystej przepustnicy.
Jak odlaczysz akumulator to nic sie nie stanie, zdejmujesz kleme "+" na 15-20 sekund i podpinasz z powrotem. Odpalasz auto najlepiej na benzynie (jesli nie wiesz kiedy i czy poprawnie wyregulowana instalacja lpg) niech sobie pochodzi z 5-10 minut na wolnych obrotach a pozniej w droge na jakies 10-15 km i sam sobie wszystko ustawi.

Jak sprawdzic krokowiec w 100%... pomierzyc cewki szczegolow ci nie powiem, bo jeszcze nie mialem z nim problemow to nie zglembialem tematu. Ale inni uzytkownicy powinni pomoc :)

Fajkocewki. Podobnie jak przewody, jesli widac iskry na nich, lub jakies nadpalenia szczegolnie tam gdzie łaczy sie ze swieca.

Sprezarka to mozesz sobie dmuchac i dmuchac :)
Zmywacz do hamulcy dostaniesz w kazdym sklepie motoryzacyjnym za ok 10 zl puszka 500ml, jest to srodek w sprayu.
Przeplywomiez trzeba wyjac, jest to proste zdejmujesz ta gruba rure odkrecasz 4 srubki mocujace odpinasz wtyczke i jest twoj. A tak w ogole masz link :)
https://www.youtube.com/w...1&v=XYAwGq-A7ko
Sam proces baaardzo podobnie wyglada to w carismie.
U mnie za wolno obroty spadały i dlatego bylo czyc szarpniecie, teraz po puszczeniu gazu spadaja w mgnieniu oka.

A jeszcze jedno pytanie. Zawory regulowałes kiedys w aucie?
_________________

 
 
mateelv 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Mar 2012
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-08-2014, 20:36   

@eve - a czy przy czyszczeniu samego przepływomierza odłączałeś aku?
_________________
Moja Cari ;)
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 13-08-2014, 20:58   

Tak odlaczalem, zawsze jak cos robie przy aucie i ma to zwiazek z elektryka odlaczam.
EDIT. Chyba ze wymienam zarowki to nie :)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.