Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Pożar wiązki elektrycznej
Autor Wiadomość
snajper44 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8 gdi sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 09-07-2014, 19:24   [Cari 1.8 GDI] Pożar wiązki elektrycznej

Witam wszystkich użytkowników!
Tydzień temu zapaliła mi się wiązka przewodów elektrycznych biegnąca pod maską w okolicy akumulatora. Na szczęście pożar w porę ugasiłem i nic się nie zajęło. Na odcinku około 10-ciu cm stopiła się izolacja prawie na wszystkich przewodach i wszystko się posklejało w jedną kluchę igielitu i miedzi. Poleciało kilka bezpieczników. Nie wiem co z resztą elektroniki. Niestety nie mogę nigdzie kupić takiej samej wiązki, a zrobienie wstawki jest nie możliwe bo w tym miejscu było kilka fabrycznych łączeń i rozgałęzień, a kolory kilku przewodów wychodzących z "kluchy" są takie same. Może ktoś z szanownych użytkowników Carismy ma lub wie gdzie mógłbym kupić taką wiązkę lub chociaż jej fragment? Potrzebny by był odcinek z puszką bezpiecznikową do miejsca gdzie wiązka się rozgałęzia i wchodzi do lewego błotnika. Auto z 2000 roku po liftingu, silnik 1,8 GDI 16V z aluminiowym kolektorem. Miał może ktoś taki przypadek? Za pomoc z góry dziękuję !

Witam ponownie.

Ponieważ nikt nie może mi pomóc mam inne pytanie. Czy ktoś może mi powiedzieć do czego służą te trzy przekaźniki zamontowane pod maską od strony kierowcy za zbiornikiem płynu hamulcowego ? Podłączone są do dwóch wtyczek wychodzących z wiązki głównej (właśnie tej odchodzącej od puszki bezpiecznikowej). Rozmawiałem z z kilkunastoma właścicielami Carismy z różnych roczników, ale żadne auto nie ma tych przekaźników...




Ostatnio zmieniony przez glina 10-07-2014, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-07-2014, 18:55   

Mozna się posiłkować wiązką dla wersji bez DRL (bo taka ocja jest u Ciebie) ale trzeba mieć schematy i porównywać wszystko (bo skoro u Ciebie zjarała się puszka bezpieczników to jakąs podstawę do odtworzenia wzorca mieć musisz), czasochłonne ale do wykonania, przy odrobinie cierpliwosci i skrupulatnosci może i dałoby sie odtworzyc spalona wiazkę, ale istotne by nie próbowac rozdzielac przewodów na sile
Schematy mozna pobrac http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448
Znajduja sie tam niezbędne rozpiski, najlepiej wrzuć zdjęcie uszkodzonej wiazki.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
snajper44 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8 gdi sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13-07-2014, 21:03   

Puszka się nie zjarała. Stopiła się wiązka w okolicy akumulatora. Zdjęcia wiązki nie ma sensu wstawiać bo to jedna klucha stopionej izolacji i miedzi. Część kabli jest przepalona. Kilka przewodów już wyciąłem bo zacząłem łączyć te, których kolory się nie powtarzają. Utknąłem na kablach których kolory się powtarzają. Jest np. tak, że z jednej strony "kluchy" wchodzi 6 kabli o takim samym kolorze, a wychodzą 4! Potem te 4 łączą się z jednym. Jeden kabel (biały) w ogóle z drugiej strony "kluchy" nie wychodzi. Prawdopodobnie łączył się w uszkodzonym miejscy z kablem o innym kolorze. Rozebrałem dość długi odcinek wiązki i takich fabrycznych połączeń dalej jest jeszcze kilka. Dzięki za linki, ale czarno to widzę...
A jakby tak podmienić całą wiązkę bez tego dodatkowego oświetlenia?
P.s A co to jest to oświetlenie DRL ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-07-2014, 21:46   

snajper44 napisał/a:
P.s A co to jest to oświetlenie DRL ?
W poprzednim watku po skrócie wyjasnione http://forum.mitsumaniaki...1320060#1320060
snajper44 napisał/a:
A jakby tak podmienić całą wiązkę bez tego dodatkowego oświetlenia?
Musisz celować, szukac, wazna jest opcja wyposazenia, w okolicach to możesz zapytać np tutaj czy maja jakieś fanty do Carismy http://www.andimex.pl
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
snajper44 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8 gdi sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13-07-2014, 22:22   

Wielkie dzięki ! Faktycznie światła mijania włączały się po przekręceniu stacyjki, ale spryskiwaczy nie mam. Namierzyłem w necie takie przekaźniki razem z mocowaniem, ale właściciel wiązkę pociął i sprzedał na miedź...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 13-07-2014, 22:39   

snajper44 napisał/a:
Namierzyłem w necie takie przekaźniki razem z mocowaniem, ale właściciel wiązkę pociął i sprzedał na miedź...
Niestety to nie sa fanty które sie łatwo sprzedaja
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
snajper44 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8 gdi sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 12-08-2014, 01:19   

UFFFFFF...
Po wielkich bólach i mękach odtworzyłem wiązkę. Dzięki robertdg za wskazówki i linki. Wszystko działa (prawie)...
Nie działa klimatyzacja. Nie załącza się. Czynnik chłodzący nabity, szczelność układu sprawdzona. Sprężarka zwarta na krótko pracuje. Pomyłkę przy łączeniu kabli raczej wykluczam. Podejrzewam raczej sterownik, ale wszystko przekopałem i nie mogę go zlokalizować. Gdzieś przeczytałem, że klima manualna nie posiada sterownika. Czy to prawda?
Jeżeli nie to bardzo proszę o pomoc w jego lokalizacji. Za schowkiem, ani pod dmuchawa go nie ma...
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-08-2014, 10:23   

A bezpiecznik i przekaźniki sprawdzałeś :?: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
snajper44 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1,8 gdi sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 12-08-2014, 18:58   

Oczywiście. Od tego zacząłem... Dziś wyczaiłem, że za pokrętłem nawiewu jest płytka z elektroniką do której podpięte są wtyczki. Myślę, że to może być sterownik.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.