Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ssania, falujące obroty itp
Autor Wiadomość
GutFenix 
Nowy Forumowicz
M.G.

Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 13-08-2014, 20:07   Brak ssania, falujące obroty itp

Witam, pisze oddzielnego posta ponieważ co któryś post tyczy się problemów jak z tematu czy podobnych.

Opiszę tu swoje auto i problemy:
moje auto to Cari 1.6 16V 90KM '97
kupiłem w styczniu 2012 r. przy podpisywaniu umowy usłyszałem, że przed ruszeniem trzeba z "2 minuty" auto rozgrzać pedałem przyspieszenia. ciesząc się jak głupi na 1 auto w swoim życiu nie zwróciłem na ten "banał" jak się mi wydawało większej uwagi, gdy auto miało już być moje, znajomy znawca aut nic się nie dopatrzył, wszystko super działało itd.

a tu później okazuje się, że zima to nie tylko "2 minuty", najgorzej jak zamrożone szyby itd.

a teraz do rzeczy:

auto załanczało się po czym gasło, trzeba było rozgrzewać,
podłanaczałem pod komputer to błąd immo był, czujniki, temperatury, przepływomierz poza zakresem, czujnik położenia wału
jakoś przejeździłem pare miechów, ce zapalił się, pojechałem podłączyć a tam tylko immo i lamba, tamte błędy zniknęły...
od tego momentu wymieniałem standardowo rozrząd, olej, końcówki drążków itd, założyłem lpg a z obrotami się męćżyłem.
później czyściłem krokowy, przepustnice, przepływomierz - bez efektu. wkońcu doczytałem się gdzieś na forum o ecu... tylko, że kompletu nie mogłem znaleźć; jak już u znajomego z klubu się trafił to do Cari II i przy montażu inna wtyka do immo i problem skąd to wziąć.
w dniu wczorajszym dopadłem ecu o tych samych numerach co mój, paredziesiąt minut temu zamontowałem i działa! wielka ulga po 2,5 roku

polecam szczerze szukać ecu, serwis ecu bardzo trudno znaleźć, jak już za dużą kasę, warto pewne elementy niezależnie od tego czyścić ale gdy mechanicy czy elektrycy rozkładają ręce warto zainteresować się czy to komputer jednak nie nawalił

pozdrawiam i życzę powodzenia :)
 
 
gieras1988 
Forumowicz


Auto: Carisma 99r, 1,6 16V+sekwencja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 38
Skąd: Starachowice
Wysłany: 13-08-2014, 20:18   

Dobrze, że u Ciebie to pomogło
Ja jakiś czas temu kupiłem ecu, te same numery itd ... i nic.
jak nie podbijał obrotów tak po podmianie ecu dalej nie podbija :/
także posiadam 2 ecu, jeden w aucie drugi w szafie...
jak co to oddam 20zł poniżej ceny za którą go nabyłem :)
ECU MD 347228
_________________

 
 
GutFenix 
Nowy Forumowicz
M.G.

Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 13-08-2014, 22:52   

to nie wygląda wesoło...
albo kupiłeś też uszkodzone albo gdzieś indziej jeszcze leży przyczyna, jakiś czujnik, coś w elektryce...
musiałbyś dopaść ecu 100 % z tymi numerami i wtedy zobaczyć, może ktoś na forum ma i pożyczyłby dla sprawdzenia...
 
 
gieras1988 
Forumowicz


Auto: Carisma 99r, 1,6 16V+sekwencja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 38
Skąd: Starachowice
Wysłany: 14-08-2014, 15:40   

identyczne numery w tym i tym ecu
ostatnia rzecz o której myślę to czujnik temperatury, ten dający sygnał właśnie do ecu
ale szkoda mi w niego inwestować bo znowu może okazać się, że kupię coś niepotrzebnie :?
_________________

 
 
GutFenix 
Nowy Forumowicz
M.G.

Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 14-08-2014, 15:48   

o ile mi wiadomo taki czujnik niezbyt drogi jest...
ewentualnie można podłączyć pod komputer i sprawdzić jaka temp. pokazuje i czy wiatrak i w jakim momencie się załancza...
 
 
gieras1988 
Forumowicz


Auto: Carisma 99r, 1,6 16V+sekwencja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 38
Skąd: Starachowice
Wysłany: 14-08-2014, 15:57   

w zasadzie to gorzej jest na zimny, w zimę to tragedia
ale jak jest już ciepły silnik to też nie podbija obrotów, tzn przy wł. klimie ma może z 300 obrotów, przy hamowaniu zazwyczaj gaśnie choć nie zawsze
_________________

 
 
GutFenix 
Nowy Forumowicz
M.G.

Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 14-08-2014, 22:59   

znam dobrze te problemy.
a dziś myślałem, że zwariuje. wczoraj zamontowałem ecu.
dnia wczorajszego działało super, dziś przed południem też a jak przyszedłem po po stare numery wróciły... ja tego nie rozumiem. nagle następne ecu padło? :shock:
 
 
gieras1988 
Forumowicz


Auto: Carisma 99r, 1,6 16V+sekwencja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013
Posty: 38
Skąd: Starachowice
Wysłany: 15-08-2014, 09:39   

wczoraj jeszcze trochę poczytałem i zbieram się najpierw do zaworu ERG, na początek zdejmę tą rurkę i zaślepę, jak nic nie da to włożę kawałek puszki pod cały ten zawór.
Jak obie operacje nic nie dadzą to prawdopodobnie podmienię czujnik temp do ECU
_________________

 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 15-08-2014, 10:19   

Ja zauwarzylem ze na forum pojawia sie ten problem nie tylko w cari ale takze w innych modelach z silnikami 1.6 i 1.3.
A uzytkownicy nie potrafia sobie z nimi poradzic, wymieniaja ecu, czujnik temperatury itp. i dalej to samo.
To tak jak syndrom 4 minut w GDI ktorego tez nikt nie rozwiazal do konca.
_________________

 
 
GutFenix 
Nowy Forumowicz
M.G.

Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 15-08-2014, 11:20   

ten problem to istna masakra... mam nadzieje, że więcej na coś takiego nie trafie...

[ Dodano: 15-08-2014, 12:55 ]
z grupy na facebooku dowiedziałem się, że krokowy jest walnięty i rozwala ecu...
czyli obydwie częsci do wymiany...
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 15-08-2014, 14:25   

Jeśli chodzi o syndrom 4 minuty to ja właśnie miałem ten problem po nieudolnym czyszczeniu przepustnicy, a rozwiązałem go poprzez równoczesną wymianę kompletnej przepustnicy i ECU.
Jeśli chodzi o problem GutFenixa to również spróbowałbym z tym krokowcem bo z tego co piszesz to ewidentnie pada Ci ECU. U wielu użytkowników z silnikiem 1.6 było to samo,ale sama wymiana ECU pomagała... Powodzenia!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.