 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Brak ssania, falujące obroty itp |
Autor |
Wiadomość |
GutFenix
Nowy Forumowicz M.G.
Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012 Posty: 27 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 13-08-2014, 20:07 Brak ssania, falujące obroty itp
|
|
|
Witam, pisze oddzielnego posta ponieważ co któryś post tyczy się problemów jak z tematu czy podobnych.
Opiszę tu swoje auto i problemy:
moje auto to Cari 1.6 16V 90KM '97
kupiłem w styczniu 2012 r. przy podpisywaniu umowy usłyszałem, że przed ruszeniem trzeba z "2 minuty" auto rozgrzać pedałem przyspieszenia. ciesząc się jak głupi na 1 auto w swoim życiu nie zwróciłem na ten "banał" jak się mi wydawało większej uwagi, gdy auto miało już być moje, znajomy znawca aut nic się nie dopatrzył, wszystko super działało itd.
a tu później okazuje się, że zima to nie tylko "2 minuty", najgorzej jak zamrożone szyby itd.
a teraz do rzeczy:
auto załanczało się po czym gasło, trzeba było rozgrzewać,
podłanaczałem pod komputer to błąd immo był, czujniki, temperatury, przepływomierz poza zakresem, czujnik położenia wału
jakoś przejeździłem pare miechów, ce zapalił się, pojechałem podłączyć a tam tylko immo i lamba, tamte błędy zniknęły...
od tego momentu wymieniałem standardowo rozrząd, olej, końcówki drążków itd, założyłem lpg a z obrotami się męćżyłem.
później czyściłem krokowy, przepustnice, przepływomierz - bez efektu. wkońcu doczytałem się gdzieś na forum o ecu... tylko, że kompletu nie mogłem znaleźć; jak już u znajomego z klubu się trafił to do Cari II i przy montażu inna wtyka do immo i problem skąd to wziąć.
w dniu wczorajszym dopadłem ecu o tych samych numerach co mój, paredziesiąt minut temu zamontowałem i działa! wielka ulga po 2,5 roku
polecam szczerze szukać ecu, serwis ecu bardzo trudno znaleźć, jak już za dużą kasę, warto pewne elementy niezależnie od tego czyścić ale gdy mechanicy czy elektrycy rozkładają ręce warto zainteresować się czy to komputer jednak nie nawalił
pozdrawiam i życzę powodzenia |
|
|
|
 |
gieras1988
Forumowicz

Auto: Carisma 99r, 1,6 16V+sekwencja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 38 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 13-08-2014, 20:18
|
|
|
Dobrze, że u Ciebie to pomogło
Ja jakiś czas temu kupiłem ecu, te same numery itd ... i nic.
jak nie podbijał obrotów tak po podmianie ecu dalej nie podbija :/
także posiadam 2 ecu, jeden w aucie drugi w szafie...
jak co to oddam 20zł poniżej ceny za którą go nabyłem
ECU MD 347228 |
_________________
 |
|
|
|
 |
GutFenix
Nowy Forumowicz M.G.
Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012 Posty: 27 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 13-08-2014, 22:52
|
|
|
to nie wygląda wesoło...
albo kupiłeś też uszkodzone albo gdzieś indziej jeszcze leży przyczyna, jakiś czujnik, coś w elektryce...
musiałbyś dopaść ecu 100 % z tymi numerami i wtedy zobaczyć, może ktoś na forum ma i pożyczyłby dla sprawdzenia... |
|
|
|
 |
gieras1988
Forumowicz

Auto: Carisma 99r, 1,6 16V+sekwencja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 38 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 14-08-2014, 15:40
|
|
|
identyczne numery w tym i tym ecu
ostatnia rzecz o której myślę to czujnik temperatury, ten dający sygnał właśnie do ecu
ale szkoda mi w niego inwestować bo znowu może okazać się, że kupię coś niepotrzebnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
GutFenix
Nowy Forumowicz M.G.
Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012 Posty: 27 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 14-08-2014, 15:48
|
|
|
o ile mi wiadomo taki czujnik niezbyt drogi jest...
ewentualnie można podłączyć pod komputer i sprawdzić jaka temp. pokazuje i czy wiatrak i w jakim momencie się załancza... |
|
|
|
 |
gieras1988
Forumowicz

Auto: Carisma 99r, 1,6 16V+sekwencja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 38 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 14-08-2014, 15:57
|
|
|
w zasadzie to gorzej jest na zimny, w zimę to tragedia
ale jak jest już ciepły silnik to też nie podbija obrotów, tzn przy wł. klimie ma może z 300 obrotów, przy hamowaniu zazwyczaj gaśnie choć nie zawsze |
_________________
 |
|
|
|
 |
GutFenix
Nowy Forumowicz M.G.
Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012 Posty: 27 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 14-08-2014, 22:59
|
|
|
znam dobrze te problemy.
a dziś myślałem, że zwariuje. wczoraj zamontowałem ecu.
dnia wczorajszego działało super, dziś przed południem też a jak przyszedłem po po stare numery wróciły... ja tego nie rozumiem. nagle następne ecu padło? |
|
|
|
 |
gieras1988
Forumowicz

Auto: Carisma 99r, 1,6 16V+sekwencja
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 38 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: 15-08-2014, 09:39
|
|
|
wczoraj jeszcze trochę poczytałem i zbieram się najpierw do zaworu ERG, na początek zdejmę tą rurkę i zaślepę, jak nic nie da to włożę kawałek puszki pod cały ten zawór.
Jak obie operacje nic nie dadzą to prawdopodobnie podmienię czujnik temp do ECU |
_________________
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 15-08-2014, 10:19
|
|
|
Ja zauwarzylem ze na forum pojawia sie ten problem nie tylko w cari ale takze w innych modelach z silnikami 1.6 i 1.3.
A uzytkownicy nie potrafia sobie z nimi poradzic, wymieniaja ecu, czujnik temperatury itp. i dalej to samo.
To tak jak syndrom 4 minut w GDI ktorego tez nikt nie rozwiazal do konca. |
_________________
 |
|
|
|
 |
GutFenix
Nowy Forumowicz M.G.
Auto: Carisma II '01 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2012 Posty: 27 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 15-08-2014, 11:20
|
|
|
ten problem to istna masakra... mam nadzieje, że więcej na coś takiego nie trafie...
[ Dodano: 15-08-2014, 12:55 ]
z grupy na facebooku dowiedziałem się, że krokowy jest walnięty i rozwala ecu...
czyli obydwie częsci do wymiany... |
|
|
|
 |
Dudi84
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012 Posty: 143 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: 15-08-2014, 14:25
|
|
|
Jeśli chodzi o syndrom 4 minuty to ja właśnie miałem ten problem po nieudolnym czyszczeniu przepustnicy, a rozwiązałem go poprzez równoczesną wymianę kompletnej przepustnicy i ECU.
Jeśli chodzi o problem GutFenixa to również spróbowałbym z tym krokowcem bo z tego co piszesz to ewidentnie pada Ci ECU. U wielu użytkowników z silnikiem 1.6 było to samo,ale sama wymiana ECU pomagała... Powodzenia! |
|
|
|
 |
|
|