[Cari 1.8 GDI] [Rozwiązany] Problem z elektryką auta, komple |
Autor |
Wiadomość |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-08-2014, 19:33 [Cari 1.8 GDI] [Rozwiązany] Problem z elektryką auta, komple
|
|
|
Hej,
Ostatnio mam problem ze swoją Carismą, mianowicie:
Miałem rozładowany akumulator, swoją drogą nie wiem z jakiego powodu auto z dnia na dzień co raz ciężej odpalało. Aż w końcu auto nie odpaliło rano. Wyciągnąłem akumulator, podładowałem, wsadziłem z powrotem do auta i kompletna "cisza", że tak wyrażę się...
Podłączyłem klemy do naładowanego akumulatora....lecz nie działa kompletnie żadna elektryka w aucie, od radia, po światła, zewnętrzne jaki i te w kabinie, nie mówiąc już o jakiejkolwiek reakcji na przekręcenie stacyjki kluczykiem.
Sprawdziłem sytuacje na kompletnie innym akumulatorze, sytuacja ta sama co powyżej.
Dokonałem szybkiego sprawdzenia bezpieczników pod maską oraz pod kierownicą po lewej stronie w skrzyneczce metodą ciągłości obwodu miernikiem - wszystkie wykazywały ciągłość w obwodzie.
Pytanie do Was, czy ktoś ma pomysł co mogło stać się ?
Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez MichuGdy 18-08-2014, 09:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 15-08-2014, 19:38
|
|
|
A klemy czyste? Jesli tak to wez kawalek grubego przewodu i podepnij do "-" akumulatora i do jekiejs sruby przy silniku i karoserii, jesli prad wroci to masz problem z masa w aucie jesli nie to bedziemy myslec dalej. |
_________________
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-08-2014, 19:48
|
|
|
Zapomniałem dodać taki test, co kolega u góry zasugerował, za co dziękuję został przeprowadzony. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 15-08-2014, 19:53
|
|
|
I dziala? |
_________________
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-08-2014, 20:44
|
|
|
Nie, w dalszym ciągu w samochodzie całkowity brak prądu. Z kablami odchodzącymi od akumulatora wszystko jest w porządku. Masa prawidłowa.
Zrobiłem również test sprawdziłem pobór prądu z akumulatora (w amperach) i wynosi on 0 (zero). |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-08-2014, 21:18
|
|
|
Czyli gdzieś jest przerwa po między akumulatorem a instalacją auta na przewodzie plusowym. Być może spalił się lub nie łączy jakiś główny bezpiecznik. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-08-2014, 21:24
|
|
|
Tez podejrzewałem bezpiecznik sprawdziłem wiec wszystkie, jak to opisalem w pierwszym poscie... moze jakies zwarcie gdzies jest ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-08-2014, 21:33
|
|
|
Nie zwarcie tylko przerwa w obwodzie, przy zwarciu paliło by Ci bezpieczniki bądź przewody. Należy iść po przewodzie plusowym od akumulatora do skrzynki bezpiecznikowej i dalej po kolej sprawdzać czy jest napięcie. Może wypaliły się styki bezpiecznika, może jakieś kolejne połączenie nie łączy.
Na początku może jednak sprawdź czy problem dotyczy masy czy plusa, Dotknij jedną końcówką miernika do plusa akumulatora a drugą gdzieś do silnika i następnie gdzieś do punktu masowego na karoserii. Jeśli w przypadku oby pomiarów napięcie na mierniku będzie około 12,5V to będzie oznaczało, że jest problem z opisanym przeze mnie wyżej plusem. Jeśli napięcie będzie 0, to któraś masa nie łączy. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 15-08-2014, 22:56
|
|
|
Na początku sprawdziłbym głowny bezpiecznik pradowy po kablu pradowym do puszki bezpieczników (tuż przy niej jest skręcany bezpiecznik) oraz kabel masowy po klemie do karoserii |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16-08-2014, 11:49
|
|
|
Glowny bezpiecznik pradowy, czy tutaj jest mowa o tym 100A ? ktory jest w skrzynce bezpiecznikow pod maska ? |
|
|
|
 |
dexter1992
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 16V Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Lip 2014 Posty: 171 Skąd: Siucice
|
Wysłany: 16-08-2014, 14:56
|
|
|
Tak. Posprawdzaj je czy jest przejście. Zresztą widać czy będzie spalony Są 2 albo 3. |
|
|
|
 |
MichuGdy
Mitsumaniak

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2002 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 389 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-08-2014, 09:40
|
|
|
Przewód masowy okazał się być złamany w okolicy klemy. nie było to widoczne, gdyż złamanie było pod koszulką termokurczliwą.
Wymiana rozwiązała problem. |
|
|
|
 |
|