Instalacja gazowa - LPG - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
heniomaupa
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2009 Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 09-07-2014, 13:41
|
|
|
eve1988 napisał/a: | zastanow sie czy napewno chcesz V generacje, ja swoja cari kupilem z vialle, jezdzilo sie na tym fajnie do poki pompa gazu mi nie padla |
A po jakim czasie padła ta pompa, bo nie zakładam, że jakakolwiek instalacja będzie niezawodna a regenerację mógłbym mieć w lepszej cenie |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 09-07-2014, 13:52
|
|
|
Pewnie taniej było zmienić na IV generację jak naprawiać Vialle. |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10745 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-07-2014, 14:11
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Pewnie taniej było zmienić na IV generację jak naprawiać Vialle. |
U mnie po 200kkm zaczęły sie kłopociki. Dolałem oleju i pompa smiga. Ale jezdzone przez 4 lata na niemieckim LPG 175kkm.
teraz Vialle ma troche inne rozwiązanie, inne pompy, standardowe zbiorniki. BYło gdzieś na forum o tym.
Instalacja Vialle do wtrysku bezpośredneigo (np TFSI) oparta jest na wtryskach PB i to inna technologia. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
heniomaupa
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 2009 Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 10 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-07-2014, 10:30
|
|
|
Montuje Vialle, i w dalszym ciągu potrzebuję pomocy.
- czy moglibyście polecić jakiś warsztat w którym mógłbym sprawdzić/wyregulować luzy zaworowe przed montażem (Katowice i okolice)
- chcę także wymienić olej przed montażem istalacji, obecnie mam castrol magnatec 5w-40 c3
(lancer 2009, 1.8 143 KM) zmieniać na olej z innymi parametrami ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-07-2014, 11:55
|
|
|
Olej taki jak zaleca producent auta a jeśli chodzi o Castrola, to ja bym wybrał jednak olej innego producenta. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
|
|
|
 |
Drone
Nowy Forumowicz Agresja: 0
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2012 Posty: 21 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-07-2014, 18:19
|
|
|
Napisałem juz w innym temacie na temat wymiany szklanek, ale dopiero teraz zauważyłem właściwy wątek
Poszukuję warsztatu który ze mnie nie zedrze. Juz widziałem info o szklankach w ASO Chrysler, ale potrzebuję wymiary tych szklanek które muszę wymienić
Właściwie to pasuje mi namiar w Warszawie i Wrocławiu.
Może byc tez jakaś okolica dalsza Warszawy. Np Lublin, Radom, Ciechanów, itp.
Byleby ktoś sprawdzony. Bo jak podjadę dalej i będzie zonk, to zostanę bez auta.
Ktoś wskaże właściwy adres?
Na LPG przejechałem jak do tej pory 20tyś km, ale auto ma przebieg już 74tyś i powoli wypadałoby sprawdzić te popychacze... |
_________________ nadpis |
|
|
|
 |
Lukaso
Mitsumaniak
Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 10-08-2014, 16:10 Spalanie LPG w dłuższej trasie
|
|
|
Informacyjnie dla zainteresowanych parę faktów ze zużycia LPG. Przed trasą podjechałem do zakładu dla upewnienia się, że odczyty na kompie OK i znowu okazało się, że muszą podnieść śrubą na reduktorze ciśnienie z ok 1.05 na 1.2 (już drugi raz to robili na 10 tys od montażu - reduktor AC01). Generalnie instalacja bezobsługowa zestaw STAG-a 300 Premium ale z wtryskami Hana Gold zamiast tych z kitu AC. Nie odczuwam różnicy w osiągach tylko spalanie tak mniej więcej + 20% od wskazania komputera.
Objazd Europy z ograniczeniem do 120 w połowie trasy i bez ograniczeń po Niemieckich (ale tam też w 1/2 są ograniczenia + zwolnienia do 80. W PL 700 km Szczecin - Gdańsk wzdłuż wybrzeża.
Całość trasy 4550 km (w tym miasta i dojazdy do różnych miejsc) spalił dokładnie 468.3 litra LPG (korzystam i polecam aplikację Fuelio) zatem średnia 10.3 litra z non-stop klimą. Średni koszt na kilometr wyszedł 30 gr LPG uwzględniając wyższe ceny za granicą chociaż akurat w Belgi cena prawie identyczna jak w PL.
W Niemczech przy końcowej średniej realnej 120 km/h spalił 10.90 l/kkm. W krajach gdzie maks to 110 / 120 średnie autostradowe ok 9.5 l/kkm. Maks jaki zaliczyłem to 15l na 100 ale w tym było Safari z samochodu gdzie cały czas 1 przez kilka godzin.
Co do cen LPG to oczywiście te autostradowe czy to w DE czy w GB są przynajmniej o 15-20% wyższe niż w normalnych stacjach aczkolwiek zdarzają się takie 1 km od zjazdu gdzie już jest normalnie. Polecam zatem sobie sprawdzić przed podróżą i rozplanować (Ja korzystałem ze strony MyLPG.eu). Tylko w Belgi byłem zaskoczony bo wszędzie na każdej stacji autostradowej cena była identyczna 0.637 EUR i nie odbiegała znacznie od przeciętnej.
PS. Miałem wykupione assistance w PZMOT ale nie było nic do roboty. Jedynie co to wystraszyłem się jak stojąc na stacji coś mi ciekło spod przednich kół ale założyłem że to od klimy |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 10-08-2014, 20:54
|
|
|
Nie wiem czemu gazownicy dalej uparcie montują te reduktory. Jest z nimi sporo problemów z pływającym ciśnieniem jak również po pewnym przebiegu potrafią się zacinać z czym nic nie można zrobić. Podobno najlepiej jest nie ustawiać innego ciśnienia jak ustawił producent to wtedy zachowują się dość stabilnie. |
|
|
|
 |
rezydent13
Nowy Forumowicz
Auto: golf 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 27 Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: 28-08-2014, 21:05 [CY3A 1.8] lancer po 2009r 1.8 143km+ montaż LPG
|
|
|
Witam. czy mogą się wypowiedzieć osoby które zainstalowały na własny koszt instalacje gazową (nie kupiły auto z salonu juz z zamontowanym lpg przez serwis). Podobno te same silniki tj 1.8 143km były róznie wypuszczane na rynek . Jedna były dedykowane pod lpg tj wzmaniane zawory itp inne nie . czy ktoś montując lpg zastanawiał się ??? I czy moze juz powiedziec jak auto jezdzi na instalacji gazowej i jaki juz okres jezdzi na tym lpg ?(i jakiej marki ma instalacje?) czy miał juz jakies problemy no i ile pali autko ?? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 28-08-2014, 21:10
|
|
|
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37991 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Lukaso
Mitsumaniak
Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 29-08-2014, 19:18
|
|
|
Rocznik 2008 niby silnik nie przystosowany, założone w zakładzie który jest podwykonawcą dla salonu. Zestaw Staga 300 premium ale z podmienionymi wtryskami na Hana Gold. Nie odczuwam przejścia na LPG, spalanie średnie 10.5. Jedyny problem że 2 razy podciągali mi ciśnienie na reduktorze bo nie trzymało zakładanego 1.2
Obawiam się tylko tych luzów zaworowych i wymiany szklanek. Przejechane 15 tys na LPG za niedługo 90 tys więc na pewno sprawdzę te luzy i zobaczymy czy się opłacało czy nie |
|
|
|
 |
rezydent13
Nowy Forumowicz
Auto: golf 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 27 Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: 30-08-2014, 15:32
|
|
|
wtryski hana gold to elemnty silnika czy instalacji gazowej ? a moze orientowałes sie jaki jest koszt wymiany tyh mocniejszych zaworów i głoicy do lancer pod lpg ??? |
|
|
|
 |
Lukaso
Mitsumaniak
Auto: był Lancer 1.8 LPG SB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 84 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 03-09-2014, 20:20
|
|
|
rezydent13 napisał/a: | wtryski hana gold to elemnty silnika czy instalacji gazowej ? a moze orientowałes sie jaki jest koszt wymiany tyh mocniejszych zaworów i głoicy do lancer pod lpg ??? |
Element instalacji gazowej = wtryskiwacze, jedne z ważniejszych w tych samochodach, lepiej żeby były szybkie. Poczytaj wątek jest dotyczący LPG. |
|
|
|
 |
rezydent13
Nowy Forumowicz
Auto: golf 4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lip 2014 Posty: 27 Skąd: WŁOCŁAWEK
|
Wysłany: 03-09-2014, 20:53 lancer IX sportback 1.6 117 vs 1.8 143 bezpośredni wtrysk ??
|
|
|
Witam byłem przekonany ze do lancera z 2009 ww parametrów można zainstalować lpg głównym problemem było tylko czy wersja była dedykowan pod lpg bądz nie . dziś mnie uswiadamiał sprzedawca lancera ze są one na bezposrednim wtrysku . wiec o co chodzi ?? |
|
|
|
 |
|