Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS ALL] Problem z biegami..czy to przez sprzęgło czy tulej
Autor Wiadomość
BENNY777 
Forumowicz

Auto: BENNY777
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: SWARZĘDZ
Wysłany: 04-03-2014, 14:37   

Też miałem problem z wchodzeniem 1 wszyscy pisali o tulejkach. Postanowiłem spróbować sam naprawić i się udało bez problemu. Pierwsze co to z kanału poluzowałem śrubę od wybieraka 13 i "ręcznie" wrzuciłem 1.Dokręciłem nakrętkę 13 skręcając delikatnie wybierak. Co ważne jest aby dobrze i mocno dokręcić nakrętkę i sprawdzić czy wsteczny i 5 wchodzą dobrze. Za 1 razem za słabo dokręciłem nakręte i problem się pojawił ale teraz odpukać w niemalowane wszystko ok.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21020
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-03-2014, 14:58   

RaVciO napisał/a:
Czy skrzynia w 1.6 jest sterowana linkami?

Linki są bodajże w GDi oraz DiD.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-03-2014, 21:01   

BENNY777 napisał/a:
Też miałem problem z wchodzeniem 1 wszyscy pisali o tulejkach. Postanowiłem spróbować sam naprawić i się udało bez problemu. Pierwsze co to z kanału poluzowałem śrubę od wybieraka 13 i "ręcznie" wrzuciłem 1.Dokręciłem nakrętkę 13 skręcając delikatnie wybierak. Co ważne jest aby dobrze i mocno dokręcić nakrętkę i sprawdzić czy wsteczny i 5 wchodzą dobrze. Za 1 razem za słabo dokręciłem nakręte i problem się pojawił ale teraz odpukać w niemalowane wszystko ok.


Niestety nie dysponuję kanałem...

Zestaw, do którego podałem linka jest ok?
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 415
Skąd: WPI
Wysłany: 05-03-2014, 08:55   

RaVciO napisał/a:
Wiem, że już kiedyś pytałem, ale właśnie zdecydowałem się na zakup i chcę się upewnić, czy ten zestaw http://allegro.pl/mitsubi...3999130026.html będzie ok do mojego 1.6 po lifcie?

Czy skrzynia w 1.6 jest sterowana linkami? (na aukcji jest napisane ZESTAW NIE POSIADA ZASTOSOWANIA W SKRZYNIACH STEROWANE LINKAMI )


Ten zestaw powinien być OK - 1.6 ma skrzynię renault, tak jak 1.3, a FL nic w tej kwestii nie zmienił.

pablo
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21020
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-03-2014, 10:36   

RaVciO, u mnie w ASO w 2008r. wymieniali tylko elementy na obu końcach drążka zmiany biegów (łączący wybierak i skrzynię).
Od wymiany minęło 5.5 roku i wszystko śmiga jak należy :D .
Jak coś to mogę ci na maila podesłać schemat z wymienionymi elementami wraz z kosztem elementów ASO.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 05-03-2014, 14:23   

Wyślij. Może się przyda :-)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21020
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-03-2014, 14:30   

Poszło na maila, mam nadzieję, że wysłałem do ciebie :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
henrykMSS 
Mitsumaniak

Auto: mitsubish space star 1,9 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 71
Skąd: białystok
Wysłany: 10-03-2014, 18:23   

Pytanie odnośnie problemów ze zmianą biegów.Kłopot jest z wejściem jedynki?Czy myli się jedynka ze wstecznym?Jeśli się myli to jest inny problem nie tulejki.
 
 
macos 
Forumowicz


Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 121
Skąd: DJA
Wysłany: 10-03-2014, 19:05   

henrykMSS napisał/a:
Czy myli się jedynka ze wstecznym?

A jest to w ogóle możliwe w Twojej skrzyni,masz chyba DID-a
_________________
Piotr
 
 
henrykMSS 
Mitsumaniak

Auto: mitsubish space star 1,9 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 71
Skąd: białystok
Wysłany: 17-03-2014, 19:09   

U mnie tak nie jest ale jeśli jest to taka sama skrzynia biegów jak w CARSIMA 1,6 to może tak być, miałem właśnie w poprzedniej Carismie i wszyscy mi mówili też o tulejkach.Aż sam wymacałem,że to jest problem pod mieszkiem,wymieniłem (z problemami)ale potem wszystko chodziło jak trzeba
 
 
macos 
Forumowicz


Auto: Space Star 1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 121
Skąd: DJA
Wysłany: 17-03-2014, 21:47   

henrykMSS napisał/a:
to jest problem pod mieszkiem,wymieniłem

Możesz sprecyzować co takiego wymieniłeś,może komuś się przyda.
_________________
Piotr
 
 
henrykMSS 
Mitsumaniak

Auto: mitsubish space star 1,9 102KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 71
Skąd: białystok
Wysłany: 19-03-2014, 18:57   

macos napisał/a:
henrykMSS napisał/a:
to jest problem pod mieszkiem,wymieniłem

Możesz sprecyzować co takiego wymieniłeś,może komuś się przyda.



http://japancars.ru/index...id=1&blk_id=200

nie wiem czy mi się udało wkleić ten link poprawnie,an tym obrazku jest element z numerem 24563 na dole tej tulejki jest gumowy pierścień i on u mnie się przetarł.Drążek przy wkładaniu jedynki szedł za bardzo w lewo,na pozycje wstecznego i przez to można było zrobić BUM temu co stał za nami.Po wymianie wszystko wróciło do normy
 
 
high-flier 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2014
Posty: 1
Skąd: polska
Wysłany: 22-07-2014, 14:40   

BENNY777 napisał/a:
Też miałem problem z wchodzeniem 1 wszyscy pisali o tulejkach. Postanowiłem spróbować sam naprawić i się udało bez problemu. Pierwsze co to z kanału poluzowałem śrubę od wybieraka 13 i "ręcznie" wrzuciłem 1.Dokręciłem nakrętkę 13 skręcając delikatnie wybierak. Co ważne jest aby dobrze i mocno dokręcić nakrętkę i sprawdzić czy wsteczny i 5 wchodzą dobrze. Za 1 razem za słabo dokręciłem nakręte i problem się pojawił ale teraz odpukać w niemalowane wszystko ok.


Dokładnie to samo wymyśliłem i również się sprawdziło u mnie. A było to tak:
Też miałem problem z wrzucaniem jedynki, trzeba było dość mocno w lewo wręcz uderzyć drążkiem, by potem dało się wrzucić jedynkę do przodu. Jako, że wcześniej ktoś inny w rodzinie jeździł autem, to się tym nie zajmowałem i tak sobie było przez dobrych kilka lat (przy czym dodam, że ojciec był w serwisie mitsu z tym problemem, ponoć wymienili wtedy tulejki, ale problem szybko powrócił). Ale teraz mnie przyszło jeździć Miśkiem, więc przyszedł mi podobny pomysł do głowy co koledze BENNY777.
Miałem akurat auto na kanale, więc profilaktycznie rozebrałem tunel środkowy wewnątrz by oglądnąć wszystko dokładnie od góry (7 śrub, 5min roboty, choć tak naprawdę można tylko wyjąć osłonę drążka zmiany biegów i przyświecić latarką). I właśnie doszedłem do wniosku, że tuleje pracują całkiem poprawnie, a wystarczy lekko poprawić położenie drążka wybieraka, by w ten sposób "przesunąć" drążek zmiany biegów o dosłownie 1-2milimetry w prawo.
Zatem wrzucamy jedynkę, schodzimy pod auto, luzujemy śrubę obejmy zaciskowej drążka wybieraka. Wracamy do auta i poprawiamy pozycję lewarka zmiany biegów przy wrzuconej jedynce tak, by element, który wcześniej się opierał o biały plastik z lewej strony teraz był o dosłownie milimetr od niego (zaraz nad tulejkami, ten element, co idzie do góry, gdy podciągamy pierścień do wrzucenia wstecznego), czyli mówiąc wprost korygujemy pozycję lewarka na wrzuconej jedynce przesuwając minimalnie w prawo. Schodzimy pod auto, skręcamy śrubę obejmy zaciskowej wybieraka (i tu znów nawiążę do wypowiedzi kolegi BENNY777 - faktycznie nie można zrobić tego za lekko, bo puści i problem wróci) najlepiej kluczem dynamometrycznym (jeśli taki posiadamy) momentem 24Nm. Wracamy do auta i sprawdzamy, powinna gładko wchodzić jedynka, również gładko piątka (tym razem ten element powinien prawie dotykać białego plastiku z prawej strony) i NAJWAŻNIEJSZE: przy wrzucaniu wstecznego element ten idzie do góry i musi ewidentnie wchodzić NAD ten biały plastik (wtedy mamy pewność, że bez podniesienia pierścienia nie wrzucimy wstecznego). Ja dwukrotnie wędrowałem pod auto, luzowałem śrubę i poprawiałem. W sumie może 15-20min roboty, a już drugi tydzień jedynka chodzi idealnie :D
Trochę się rozpisałem, ale może takie szczegółowe rozwinięcie metody kolegi BENNY777 się komuś przyda w przyszłości :)
 
 
Marzena 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 19 Sie 2014
Posty: 5
Skąd: Toruń
Wysłany: 20-08-2014, 18:19   

Witam. Mam MSS 2002 r. Silnik 1.3. Na pierwszym biegu czasami slychac dzwiek biegu wstecznego.Olej w skrzyni jest. Moze ktos mial taka usterke? Z gory dzieki za odpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.