[Cari 1.6] dziwna praca silnika przy włączonej klimie |
Autor |
Wiadomość |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-08-2014, 08:45 [Cari 1.6] dziwna praca silnika przy włączonej klimie
|
|
|
Hej wczoraj zauważyłem dziwny problem z silnikiem. Przy włączonej klimie co jakiś czas, powiedzmy ze w równych odstępach czasowych coś jakby zaczyna blokowac paski wielorowkowe. Widać że silnik jest bardzo obciążony i słychać dziwny dźwięk. Do tegoczuć zapach spalenizny jakby od paska. W tym układzie są tylko rolki, sprężarka od klimy i alternator. Nie włączając klimatyzacji problemu nie ma
Co o tym myślicie? Sprężarka pada? Może olej w niej trzeba by zmienić albo co. Słyszałem ze zarówno sprężarka jak i alternator potrafią w miejscu stanąć i paski pozrywać. |
Ostatnio zmieniony przez glina 09-09-2014, 15:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-08-2014, 09:47
|
|
|
W pierwszej kolejności do sprawdzenia spręzarka, wygląda na to, że cięzko pracuje, zaciera się w środku io stąd powoduje blokade pasków przy starcie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-08-2014, 09:52
|
|
|
Jeden szczegół jeszcze dodam, to nie dzieje się po włączeniu klimy tylko po jakiś czasie |
Ostatnio zmieniony przez mwitek 24-08-2014, 10:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-08-2014, 09:55
|
|
|
Zawsze możesz jeszcze sprawdzić czy naciąg pasków jest odpowiedni, ale może być też tak, że zaciera sie kompresor klimy, albo tłoczy za wysokie ciśnienie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-08-2014, 09:58
|
|
|
Jeśli tak by było to w grę wchodzi jakiś serwis czy tylko wymiana? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-08-2014, 10:17
|
|
|
Wszystko zalezne od kosztów, uzywki chodzą średnio po 100zł |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-08-2014, 17:33
|
|
|
Napisz proszę w takim razie jak sprawdzić czy to sprężarka? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-08-2014, 18:32
|
|
|
Najlepiej udac się do serwisu klimatyzacji i sprawdzić na maszynie, ale wstepnie zacznij od kontroli napięcia paska osprzętu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-08-2014, 07:41
|
|
|
Dzięki, jeszcze jedna rzecz zapytam, czy alternator może być winny? I ewentualnie czy sam dam rade zdjąć paski i je potem założyć tak żeby pokręcić rolkami i zobaczyć czy wszystkie dobrze chodzą? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-08-2014, 07:44
|
|
|
Alternator mozna sprawdzić, ale skoro objaw występuje po właczeniu klimatyzacji to raczej odpada.
Jezeli masz trochę zdolności manualnych i dobry zestaw kluczy to dasz rade zdemontować i założyć paski |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-08-2014, 11:54
|
|
|
Dziś zauważyłem kolejne objawy pod tytułem dziwne stukanie. Pojechałem do mechanika i okazało się ze koło pasowe wału się zepsuło.jak to powiedział mechanika się rozwulkanizowało. No w każdym razie widziałem na własne oczy ze się przesuwa tez bliżej silnika raz dalej. I to pewnie też było przyczyną tych poprzednich dziwnych dźwięków, bo pod obciążeniem sprężarki dostawało bardziej po dupie. Zobaczymy co będzie po naprawie. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-08-2014, 19:19
|
|
|
To zmienia postać rzeczy, przy okazji wymiany niech mechanik zwróci uwagę czy koło nie uszkodziło paska zębatego rozrządu |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mwitek
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 90KM 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 112 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-08-2014, 20:29
|
|
|
Dzięki podpowiem mechanikowi niech zerknie. W każdym razie zakupiłem już drugie co prawda używkę ale podobno sprawna. No w każdym razie wygląda dobrze i dają gwarancję rozruchową więc sprawdzi się.
http://allegro.pl/mitsubi...4473581466.html
Nie wygląda na mocno czyszczone ze rdzy itp tak mi się wydaje przynajmniej
a i tak sobie myślę, czy koło mogło uszkodzić pasek rozrządu skoro jest on pod obudową oddzielony od koła
[ Dodano: 29-08-2014, 07:38 ]
P wymianie koła pasowego i rolki napinacza wszystko chodzi jak złoto. |
|
|
|
 |
|