Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2W 2.0] Bicie kierownicy przy 110km/h
Autor Wiadomość
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 28-03-2014, 21:40   

U mnie już od dłuższego czasu telepie autem powyżej 110km/h - nie czuć tego tak bardzo na kierownicy ale bardziej w nogach i na karoserii. Na letnich (16") czy zimowych (15" drgania pojawiają się bliżej 130km/h) kołach nie da się jeździć po autostradzie od 110-120km/h wzwyż tłucze autem niemiłosiernie. Jutro postaram się znaleźć w mojej okolicy warsztat który potrafi się posługiwać czujnikiem zegarowym żeby sprawdzić piasty i tarcze oraz przeważyć koła bo już nie mam pomysłu. Czy luzy w tylnym zawieszeniu mogą powodować takie drgania ? - prawdopodobnie mam do wymiany tuleje z tyłu co pewnie wkrótce zrobię ale wydaje mi się że problem jest z przodem. Telepanie występuje niezależenie od tego czy noga na gazie czy odpuszczam. Chcę wymienić tarcze z przodu ale najpierw muszę zmierzyć piasty zegarem bo szkoda kasy na hamulce jak piasty krzywe. Na autostradzie jechałem najwyżej 160km/h ale odpuściłem bo bałem się, że koła odpadną. Uszkodzony przegub wewnętrzny tłucze tylko podczas przyśpieszania czy jak odpuszczę to już nie ?
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-03-2014, 23:45   

adt81 napisał/a:
U mnie już od dłuższego czasu telepie autem powyżej 110km/h - nie czuć tego tak bardzo na kierownicy ale bardziej w nogach i na karoserii. Na letnich (16") czy zimowych (15" drgania pojawiają się bliżej 130km/h) kołach nie da się jeździć po autostradzie od 110-120km/h wzwyż tłucze autem niemiłosiernie. Jutro postaram się znaleźć w mojej okolicy warsztat który potrafi się posługiwać czujnikiem zegarowym żeby sprawdzić piasty i tarcze oraz przeważyć koła bo już nie mam pomysłu. Czy luzy w tylnym zawieszeniu mogą powodować takie drgania ? - prawdopodobnie mam do wymiany tuleje z tyłu co pewnie wkrótce zrobię ale wydaje mi się że problem jest z przodem. Telepanie występuje niezależenie od tego czy noga na gazie czy odpuszczam. Chcę wymienić tarcze z przodu ale najpierw muszę zmierzyć piasty zegarem bo szkoda kasy na hamulce jak piasty krzywe. Na autostradzie jechałem najwyżej 160km/h ale odpuściłem bo bałem się, że koła odpadną. Uszkodzony przegub wewnętrzny tłucze tylko podczas przyśpieszania czy jak odpuszczę to już nie ?


To nie jest wina układu hamulcowego , tylko problem jest po stronie napędowej(Półoś) , lub w samych kołach . Najlepiej by było zrobić oględziny półosi czy są proste i nie mają bicia i najlepszym sposobem byłoby założenie kół z innego auta w którym jest wszystko ok .
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 29-03-2014, 19:40   

Byłem dzisiaj w nowym warsztacie który od niedawna funkcjonuje w mojej okolicy i okazało się miałem poważne braki w wyważeniu kół i lekko przestawioną zbieżność na lewym przodzie. Nowy sprzęt i mechanik który powolutku i spokojnie przez grubo ponad pół godziny ważył koła i mniej więcej tyle samo sprawdzał i ustawiał zbieżność. W poprzednim warsztacie mechanik obskoczyłby w tym czasie z 5 samochodów - na akord chyba robią. Efekt jest taki, że przy 130km/h nic nie tłucze. Jeszcze muszę się na autostradę wybrać ale wygląda na to, że w końcu ktoś zrobił to dobrze a nie byle szybko i następny. Tak jak poprzednio wyszedł im negatyw na prawym tylnym kole to tutaj jest gitara no i w końcu dało się kierownicę ustawić prosto bo poprzednikom jakoś to nie wychodziło. Niesamowite jest to jak auto potrafi się źle prowadzić przy źle wyważonych kołach - jeszcze zimówki muszę im podrzucić żeby to porządnie zrobili.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-03-2014, 22:03   

adt81 napisał/a:
Efekt jest taki, że przy 130km/h nic nie tłucze.


:wink:
 
 
Turbo 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 8
Skąd: Opole
Wysłany: 30-03-2014, 01:02   

przede wszystkim, jesli zmieniles przod na tyl sprawdz czy felgi sa proste. Sprawdz czy sa dobrze wywazone (1 odwaznik na strone zewnetrzna i wewnetrzna felgi, jesli jest ich wiecej jedz zeby Ci wywazyli jeszcze raz tak jak ma byc), bo sa ASY, którzy nie wyważają tylko nazywaja to DOWAŻANIEM kół, a to nigdy nie bedzie prawidlowe. Przy wywazaniu warto sprawdzic czy opona nie ma walnietego kordu, w tym przypadku moze byc ze to opona ma bicie. Sprawdz tez czy felga siedzi ciasno na piascie. Tyle od spraw wulkanizatorskich, jesli to nie pomoze to musi to byc cos zwiazanego z mechanika, moze laczniki, gumy stabilizatora? Badz koncowki o ktorych napisales? ;) przetrzepaj zawieszenie jesli nie pomoze to co wyzej.
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 13-04-2014, 19:49   

Mały update bo problem powrócił : ostatnio przed wyjazdem do Zakopanego (wczoraj-dzisiaj) chciałem zmienić sobie sprężyny z tyłu i tarcze z przodu. Niestety na wskutek zamieszania w sklepie części dostałem w piątek po południu i udało mi się tylko sprężyny wymienić przed wyjazdem. Musiałem zamontować stare tarcze i klocki - wszystko ładnie oczyściłem (piastę i tarcze od środka) i sporo rdzy wyleciało z tarczy (otwory wentylacyjne) oraz nasmarowałem prowadnice i co się okazało cała praca z wyważeniem na marne bo znowu tłucze powyżej 110km/h. Nie wiem czy to inne ułożenie tarczy czy ta rdza spowodowała, że wyważenie kół już nie ma znaczenia ? Podczas wyważania przecież tylko koła były ściągane więc nie wiem co miałaby do tego tarcza ? Po wyważeniu było super ale jak ruszyłem stare tarcze znowu kicha - mam zamiar w przyszłym tygodniu wymienić te tarcze ale sam już nie wiem czy to pomoże.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-08-2014, 00:15   

Ja mam dokładnie to samo ,u mnie kierownicą bije od 110km/h i trzęsie całą budą ,masaż łydek non stop ,bez względu czy dodaję gazu czy leci na wolnymi czego to ja już nie próbowałem ,felgi,tarcze,pomiar zegarowy piast (nawet jedna zmieniłem) co ciekawe czasami jest tak że np.lecę 140km/h trzęsie kierownicą i budą i nagle cisza parę sekund i znowu trzęsie i tak co parę sekund,ale to tylko czasami bo przeważnie trzęsie non stop od 110km/h ,ehhh... ręce opadają :| w żadnym innym aucie nie było takiego objawu ,a tu człowiek przy wymianie kół czyści piasty i tarcze z rdzy chucha ,dmucha ,pucuje odprawia modły i co jeszcze ... i dalej efektów brak :cry:
_________________
Mój Miś ;-)
 
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 25-08-2014, 09:26   

Ja jestem niemal już pewny że to wina przegubów wewnętrznych - nie dalej jak dwa tygodnie temu musiałem zmienić osłony tych przegubów bo rozerwało i cały smar na wydechu i silniku. Przez cały czas miałem na myśli żeby je zamienić miejscami ale bałem się żeby nie zrobić gorzej jak jest. Koniec końców zostawiłem po staremu i teraz jest faktycznie gorzej - już na drugim biegu i małej prędkości są wyczuwalne drgania - chyba jeszcze raz to wszystko rozbiorę i zamienię miejscami lub się wykosztuję i kupię zamienniki za 250zł/szt.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-08-2014, 14:34   

Co gorsza u mnie nie ma żadnych drgań przy przyspieszaniu ,zaczynają się dopiero około 110-140km/h trzęsie kierownicą i drży cała deska rozdzielcza ,sam już nie wiem co robić wymieniać wew.przeguby ? kurcze oryginałow nie ma a inne nie wiem jak z jakością na allegro widzę takie przegub wew.
_________________
Mój Miś ;-)
 
 
 
adt81 
Mitsumaniak


Auto: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 845
Skąd: Łańcut/Kosina
Wysłany: 25-08-2014, 18:19   

U mnie też drgało dopiero od 110km/h ale od wspomnianej wymiany osłon już wibruje przy przyśpieszaniu więc coś jest na rzeczy. Co do tych zamienników to zdaje się, że już kilku klubowiczów testowało te tańsze poniżej 200zł i okazało się, że nędza. Widziałem takie powyżej 250zł i ponoć są lepsze.
_________________
Jest: Porsche Cayenne Turbo 4.8
Był: Jaguar S-Type R 4.2 V8 SC
Był: Jaguar S-Type 3.0V6 2001r
Był: Mitsubishi Galant 2.5V6 1998r
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-08-2014, 18:53   

No tak tylko które to są te lepsze ? i kto to może potwierdzić ?
_________________
Mój Miś ;-)
 
 
 
nix 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 SE 99'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 172
Skąd: FSW
Wysłany: 25-08-2014, 19:23   

Mam ten sam problem i poczyniłem podobne kroki co większość w temacie ważenie/prostowanie felg, nowe opony, optymalizacja całości. Przy czym na starych oponach letnich bicie pojawiało się powyżej 120km/h, na zimowych (zamiana z drugiego samochodu gdzie drgań nie było) i mniejsze bicie. W tym roku kupno nowych opon (UniRoyal3 RExp.) pełna optymalizacja i.. juz od 110km/h drgawki. Szarpałem też przeguby wew. i tu pytanie czy powinny one być na sztywno czy dopuszczalne są luzy. Odczuwam takowe przy szarpaniu (za równo w płaszczyźnie poziomej jak i pionowej), większy na lewym mniejszy na prawym...
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 25-08-2014, 21:05   

ALEX-77, miałem do dzisiaj dokładnie to samo!!!

Tzn najpierw miałem wibracje już od 80km/h i im szybciej tym bardziej - okazało się, że miałem uszkodzoną półoś. Po wymianie zostały wibracje na kierownicy od 110/120 do 140. Dzisiaj byłem w profesjonalnym zakładzie na wyważeniu kół. Teraz jest super !!
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
ALEX-77 
Forumowicz
Czarny Żarłacz E98


Auto: Avance 2.5 V6 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 488
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25-08-2014, 22:53   

Fragu napisał/a:
ALEX-77, miałem do dzisiaj dokładnie to samo!!!

Tzn najpierw miałem wibracje już od 80km/h i im szybciej tym bardziej - okazało się, że miałem uszkodzoną półoś. Po wymianie zostały wibracje na kierownicy od 110/120 do 140. Dzisiaj byłem w profesjonalnym zakładzie na wyważeniu kół. Teraz jest super !!


No właśnie koła ,u mnie jeszcze jest taka kwestia że: mam pierścienie centrujące na felgach i dzisiaj byłem wyważać koła i opowiadam gościowi o mojej przypadłości , on wrzucił na wyważarkę i koła prawie idealne ,ale po oglądał pierścienie i mówi ze na piastach mają za duży luz ,no i faktycznie są luźne niby wymiar 67,1 a są luźne , w feldze siedzą ciasno ,jutro kupuję nowe pierścienie zobaczymy czy to coś pomoże .
_________________
Mój Miś ;-)
 
 
 
Stówa 
Mitsumaniak
Back From The Dead


Auto: Avance 2.4/Sport Wagon 2.5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Sie 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-09-2014, 16:46   

Siemanko, też mi ostatnio w trasie doskwierało trochę bicie na kierownicy i to całkiem mocne bicie, gdzie przy 160 - 170 km/h trochę zaczynało już trzepać, mam felgi 17". Myślicie, że to może być przyczyna ?
_________________

Hej! Gość! Sprawdź co u:
El Stówa Galant'e!
Combat Soldier - Drugie życie Weterana
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.