Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Cari + DDT2000
Autor Wiadomość
baranadm 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Piaseczno
  Wysłany: 27-08-2014, 15:34   [Cari 1.9DI-D] Cari + DDT2000

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

Od kilku dni zmagam się z problemem podłączenia Miśka do kompa. Mam kabelki oraz program. W Internecie jest dużo baz danych do DDT, jednak w żadnej z nich nie ma modelu Laguna I Phase II (sterownik EDC15C3). Czy któryś z forumowiczów posiada taki plik i mógłby go podrzucić? Sam w miarę możliwości oferuję pomoc przy obsłudze DDT2000 jak i przy diagnostyce.

Pozdro :)

[ Dodano: 28-08-2014, 16:43 ]
Ok poradziłem sobie sam. Podłączyłem się przez sterownik EDC15_C_C_VB0_MA1 (nie jestem pewny trzech ostatnich znaków, piszę z pamięci).

Po podłączeniu wyskoczył mi błąd $1826 - czy ktoś wie, co on oznacza? Skasował się normalnie.

Dodatkowo zauważyłem, że nie mogę odczytać nr VIN - czy komuś się to udało?
Ostatnio zmieniony przez glina 29-09-2014, 10:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fr0ro 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID 2000r 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 20
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 30-08-2014, 17:24   

P 1826 - Obwód grzania świec żarowych/przekaźnik.
U mnie świece były upalone.
 
 
baranadm 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 06-09-2014, 23:12   

Cześć, dzięki za odpowiedź.
Jutro sprawdzę świece w swoim aucie. Rozumiem, że nie da się wymienić tego obwodu i trzeba wymienić całe świece?
Pozdrawiam
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 07-09-2014, 00:48   

Słuchaj ten program DDT2000 to wg mnie gada bzdury, czyta błędy uniwersalne, które nie mają odzwierciedlenia w pracy silnika a wynikają ewidentnie z charakterystyki pracy Diesla. Podłączasz go niby dobrze pod Laguna Phase II ale weź poprawkę na te błędy. Ja po podłączeniu pod ten program swojego DIDa miałem nieprawidłowe odczyty. Pokazywało mi błąd przepływomierza a padnięta była turbina. Wiadomo program nie powie Ci, że padło turbo ale chociaż powinien wskazać błąd np. EGR albo czujnika podciśnienia a tu taki pokazuje. Dodatkowo jeżeli błąd się potwierdzi to uważaj z odkręcaniem tych świec, kilku znajomych w dieslach pourywało je i wizyta w warsztacie od Diesla była niestety konieczna. Jeżeli nic dziwnego nie dzieje się z autem i pali normalnie po podgrzaniu świec to po co drążyć? Świece w DIDach (DCI) podgrzewają się bardzo szybko, ile podgrzewanie trwa u Ciebie?
 
 
baranadm 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 08-09-2014, 01:08   

Podgrzewanie w zimie miałem w normie. Teraz to wiadomo, że moment :D
Czy jest jakaś alternatywa dla DDT? Najbardziej zależy mi na błędach i odczytu parametrów pracy silnika wraz z logowaniem. EvoScan chyba odpada? Obawiam się, że do 500zł niczego innego nie znajdę.

Czy Bosche, KTSy i inne poradzą sobie ze wspomnianymi funkcjami?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 09-09-2014, 01:41   

Niestety pozostaje DDT - słaby jest ten DCI do diagnostyki. Ja na jakimś programie starszym i na "dużym" BOXie odczytałem z niego błędy jednak przypłaciłem to 50zł za diagnostykę i w sumie niczego się nie dowiedziałem. Nie ma to jak stara dobra Cari 1.6 gdzie można było wymrugać sobie errory:)
 
 
baranadm 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 13-09-2014, 14:49   

Ehh francuska technologia :) Powalczę jeszcze z tym DDT bo ciekawi mnie praca turbinki. Niepokoi mnie, że wstaje dosyć wcześnie i ciężko jest rozgrzać silnik w jeździe bez wzbudzania turbo. Myślałem o tym, żeby na zimę zmodyfikować lekko mapę i podnieść minimalne obroty na jakich turbinka wstaje, np. od 1700 RPM. Teraz wstaje od około 1200-1300, co mnie trochę dziwi.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-09-2014, 14:53   

Ciekawe co MUT III by na ten temat powiedział - mapy nie zmodyfikujesz, ale parametry pracy i błędy powinien pokazać.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 13-09-2014, 22:34   

A mi się zawsze wydawało i dalej wydaje, że w DID-ach turbinka pracuje od samego początku. Zauważ pracę gruszki - niech ktoś odpali auto a Ty popatrz na turbo, bez dodawania gazu cięgno gruszki idzie w górę, a więc podciąga łopatki i już pracuje:) Dodatkowo nie wyregulujesz turbiny komputerem tylko nakrętką regulacyjną na turbo - jest ona najprawdopodobniej zaplombowana, odkontrowujesz i przykręcasz tak aby łopatki otwierały się bardziej. Tutaj mój stary filmik obrazujący pracę cięgna gruszki, po zatkaniu przewodu podciśnienia: http://www.youtube.com/watch?v=sctviVMprv0

Moja dobra rada - nie kombinuj z tym, większość DIESLI grzeje się jeszcze dłużej niż DCI. Dodatkowo DCI to silnik ciut zgrabniejszy niż np stary TDI od VW, ma zmienną geometrię, szybki rozruch i wysoki stosunek mocy do spalania:)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-09-2014, 22:19   

nytsug, na zmiennej geometrii tak to działa, a zamulanie DID-a ma swoje minusy, pierwsze widoczne w spalaniu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
baranadm 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 5
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 15-09-2014, 13:04   

Bartek napisał/a:
Ciekawe co MUT III by na ten temat powiedział - mapy nie zmodyfikujesz, ale parametry pracy i błędy powinien pokazać.


próbowałem podłączyć się evoscanem. na mut III udało mi się odczytać błędy i nic więcej, nawet skasowanie nie wchodziło w grę.

nytsug napisał/a:
Dodatkowo nie wyregulujesz turbiny komputerem tylko nakrętką regulacyjną na turbo


zawsze myślałem, że gruszką steruje komputer
 
 
mb95 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2014
Posty: 20
Skąd: Bielsko-Biała/Kraków
Wysłany: 04-08-2016, 15:59   

Panowie, udało mi się podpiąć za pomocą ddt2000 z moim miśkiem podając go jako Laguna 2 (dokładnego sterownika nie pamiętam), ale niestety nie byłem w stanie podpiąć się do modułu srs. Wie ktoś w jaki sposób można się do niego dostać?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.