Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero 2 PROSZĘ O POMOC
Autor Wiadomość
adamtm 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: LUBIN
Wysłany: 03-09-2014, 18:45   Pajero 2 PROSZĘ O POMOC

Witam koledzy. jestem swiezakiem na forum mam kilka pytan najwazniejsze:
1) jak sciagnąć bude bo musze rame polepic bo dziury straszne albo macie jakis lepszy pomysł
2) nie działa mi teraz naped przedni jak włanczam to kontrolki sie swieca ale nie załancza go wogole a działał normalnie
3) czy jakis lepszy pomysł na ta rame ???

Z gory dzieki za pomoc.

[ Dodano: 06-09-2014, 15:24 ]
Czy ktos pomoze ???
_________________
Adaśko
 
 
xiiooll 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 07-09-2014, 09:20   

Witaj !

Opisz dokładnie jakie masz to Pajero długie czy krótkie i z jakim motorem. W zależności od tego jakie masz pajero ściąganie budy będzie się różniło pewnymi drobiazgami. Ja posiadam longa z 2.8 td i u mnie wyglądało to następująco:

-odkręcasz śruby trzymające budę od ramy ( w długim jest 12 śrub z tego co pamiętam)
- Rozkręcasz plastiki osłaniające lewarek zmiany biegów i reduktor. Jak ściągniesz te plastiki i gumy to będziesz widział skrzynie biegów musisz rozłączyć kostkę która idzie do czujników skrzyni.
- odkręcasz przewody paliwowe które idą do filtra paliwa
- odkręcasz masę która idze z akumulatora do ramy a następnie do silnika w okolicach sprężarki klimatyzacji
- spuszczasz płyn chłodniczy wyciągasz chłodnicę wody, jak masz tylną nagrzewnice to musisz jeszcze odkręcić dwa przewody gumowe które idą przy ścianie grodziowej
-odkręcasz przewody hamulcowe kół przednich i jeden który idzie na tył
-musisz odłączyć przewody które idą pod siedzeniami z tyłu. Idą one do tylnych lam w zderzaku
- Jak masz blokade mostu to nie zapomnij o odpięciu przewody ciśnieniowego oraz czujnika załączenia blokady.

Na pewno jeszcze coś będziesz musiał odkręcić. Rób to na spokojnie zaznaczaj i rób zdjęcia gdzie co i jak szło. Jak już będziesz podnosił budę to patrz czy nic się nie ciągnie. Dzień spokojnej roboty i buda w górze :)

Jak będziesz miał jakieś problemy to pisz postaram się pomóc w miarę możliwości .

Pozdrawiam !
 
 
adamtm 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: LUBIN
Wysłany: 25-09-2014, 13:55   

Witam przepraszam ze dopiero teraz sie odzywam ale mam problem z internetem.
Ja mam pajero krótkie 2,5 tdi 1996 rok produkcji.

to z ta buda narazie dam sobie spokój bo za duzo pracy.
a co mam z tymi napedami przednimi zrobic
_________________
Adaśko
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 27-09-2014, 22:25   

adamtm napisał/a:
a co mam z tymi napedami przednimi zrobic
a jak zdiagnozowałeś/stwierdziłeś że nie działa przedni napęd ??
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
adamtm 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: LUBIN
Wysłany: 28-09-2014, 09:45   

jakis czas temu wyciagałem kolege z bagien i napedy normalnie działały keciły wszystkie koła.
a jak ja sie zakopałem na polu i właczyłem napedy to kreciły tylko tylne koła. i tak stwierdziłem ze przód nie działa
_________________
Adaśko
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 28-09-2014, 11:11   

adamtm napisał/a:
napedy normalnie działały keciły wszystkie koła
tylny napęd jeśli nie masz blokady mechanizmu różnicowego to kręci się/ atakuje tylko jedno koło. Podobnie jest z przednim napędem. I to zazwyczaj atakuje te koło któremu jest łatwiej się obracać->> ma mniejsze opory. Samemu nie stwierdzisz, ktoś z boku musi podpatrywać.
adamtm napisał/a:
jak ja sie zakopałem na polu i właczyłem napedy
Reduktor włączyłeś ?? bez reduktora rozkład mocy jest 67% tył i 33% przód, z reduktorem 50:50.
Jeszcze jedno jaką masz skrzynię ES czy SS ?? ->> na zegarach jest oznaczenie :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
adamtm 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: LUBIN
Wysłany: 28-09-2014, 15:01   

kurcze zaraz pojde zobaczyc jaka mam skrzynie.
ale wiem ze jak przełaczyłem wajche od napedów to lampki sie paliły na zielono wszystkie cztery i miałem naped wolny. a reduktor na kołach mam automatyczny nie musze wysiadac z auta zeby przy kole przekrecic mam AUTO FREE HUB

[ Dodano: 28-09-2014, 15:05 ]
i jak podjezdzałem pod gorke z piaskiem to zadne koło z przodu sie nie kreciło tylko z tyłu bo sprawdzałem

[ Dodano: 28-09-2014, 16:11 ]
Kurcze byłem własnie w aucie i nie mam na zegarach zadnego oznaczenia skrzyni
_________________
Adaśko
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 28-09-2014, 16:41   

Masz sprzęgiełka automaty a nie żaden reduktor przy kołach.A jak masz sprzęgiełka to masz ES. I sprzęgiełka pewnie zrypane bo reduktora ES zepsuć się nie da bez talentu wielkiego.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
adamtm 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO II 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 7
Skąd: LUBIN
Wysłany: 28-09-2014, 16:53   

czyli te sprzegiełka to ciezko sie wymienia i jaki o mniejwiecej koszt naprawy. i co dobrego by mozna było kupic ?? jakij firmy albo prosze o jakis link

[ Dodano: 29-09-2014, 14:00 ]
?????

[ Dodano: 29-09-2014, 16:05 ]
Panowie podpowiecie cos ???
_________________
Adaśko
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 29-09-2014, 18:53   

Sprzęgiełka się łatwo wymienia, żadnej filozofii. Można kupić nowe za jakieś 2 tysiące od Gallopera, można kupić za 8 stów porządne manuale a można za pięć nieco pewnie słabsze manuale. W każdym razie manuale pożyją dłużej niż jakiekolwiek automaty a jeździć się da na zapiętych na stałe, choć się wtedy półosie kręcą. Wszystko leży co,za ile, i jak kto chce mieć. Nie polecam automatów używek, chyba że od znajomego któremu w razie czego oddamy je spowrotem jak nie będą działać. Bo większość automatów używek nie działa.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
scooterhe 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero 2.5 td LWB automat 1991
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 1
Skąd: polska
Wysłany: 25-11-2014, 14:51   

Witam sorka e się podłączam pod temat ale mam mały problem z nowym nabytkiem otóż kupiłem jakoś czas temu pajero 1991 2.5 td automat w długiej budzie i od samego początku był brak ładowania myślę alternator wyborem na sprawdzenie alternator ok sprawdzony w warsztacie w miedzi czasie podladowalem obie baterie prostownikie złożyłem do kupy i wszystko gra kontrolki zgasło czyli ładuje i właśnie nie bo gdy sprawdzam miernikiem napięcie jest 0 tak jakbym alternator nie był podłączony wogule i baterie nie są ładowane czy to jakoś częsty objaw?? Z góry dziękuję za jaką kolwiek pomoc
 
 
xiiooll 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Maj 2014
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 27-11-2014, 07:04   

scooterhe,

Proszę pisz tak, żeby można Cię było zrozumieć. Nie wiem jak Ty mierzysz to ładowanie skoro miernik pokazuje Ci 0. Nie ma takiej możliwości, ładowanie sprawdzasz na zapalonym silniku. Jak nie ma ładowania to miernik pokazuje wartość prądu jaki jest na akumulatorze + - 12,4 V, a jak masz poprawne ładowanie to ok 13,9 V Weź inny miernik i sprawdź jeszcze raz.

Pozdrawiam Michał
 
 
n_bart 
Mitsumaniak

Auto: PII 2,8 A/T long po lifcie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 68
Skąd: Wilkowice /k.Bielsko-Biała
Wysłany: 27-11-2014, 08:41   

Cześć. Widzę że masz 2 aku. Może mierzysz ten ktory akurat jest odcięty separatorem.
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 27-11-2014, 09:09   

Tam nie ma żadnego separatora. Zwykłe połączenie równoległe.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.