Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Podciąganie ręcznego nie pomaga - wymiana lin
Autor Wiadomość
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 13-05-2014, 10:56   [Cari 1.8 GDI] Podciąganie ręcznego nie pomaga - wymiana lin

Witajcie
W mojej Cari podciąganie ręcznego przy wajsze już nie pomaga.
Zatem szykuje się wymiana linki czy może czegoś jeszcze?

Pozdrawiam, dzięki za info.
 
 
Kris1980_147 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 16v + sekwencja
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 334
Skąd: Rogoźnik
Wysłany: 13-05-2014, 11:42   

A klocki i tarcze z tyłu w jakim stanie? Przy odpowiednio grubych tarczach i klockach linka spokojnie starcza i jest duża tolerancja regulacji
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-05-2014, 11:42   

Jeśli masz z tyłu tarcze a raczej masz :) To prawdopodobnie jest coś nie tak z samoregulatorami w cylinderkach i raczej wymiana linki nie pomoże. Dla testu możesz pociągnąć za dźwignię od linki przy cylinderku czy tak zablokujesz hamulec.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-05-2014, 16:59   

najprawdopodobniej przy tylnym zacisku masz zapieczoną dźwigienkę od samo regulatora wtedy w tunelu środkowym płytka balansująca jest przekrzywiona i podciąganie nic nie daje.
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 09-09-2014, 14:07   

Dopiero teraz mam czas żeby zająć się Cari.
Myślę że poszła linka, mam już dwie linki.

Podpowie ktoś czy wymiana jest skomplikowana, nie mogę nigdzie znaleźć jak tego zrobić w Carismie II 1,8 GDI.
Dzięki za linka lub po prostu informację co muszę zdemontować aby wymienić linki w Cari.

Pozdrawiam, dzięki osobie która odpisze.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 09-09-2014, 16:08   

u mnie jest podobny problem (słabo trzyma hamulec ręczny) i płytka balansująca jest przekrzywiona i jak zaciągam hamulec to obydwie linki się przesuwają jak parzę od strony zacisku, wie ktoś jak to rozebrać i czy do tego są jakieś zestawy naprawcze czy wystarczy tylko przesmarować?
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 09-09-2014, 17:02   

po pierwsze to znany problem, i to nie jest najprawdopodobniej zerwana linka, tylko zapieczona jedna z dźwigienek samo-regulatora w zacisku, bądź możliwy brak sprężyny która tą dźwigienkę odbija w drugą stronę po spuszczeniu linki po pierwsze niech ktoś wejdzie do samochodu i spuszcza i zaciąga na przemian hamulec, a druga osoba w tym czasie niech z tyłu samochodu obserwuje czy obydwie dźwigienki ruszają się w pełnym zakresie jeżeli któraś z dźwigienek się nie rusza, to wizualnie sprawdzić czy nie brakuje przypadkiem sprężyny odbojowej, jeżeli nie brakuje sprężyny, a dźwigienka nie rusza się jak powinna, to trzeba najlepiej zdemontować zacisk, później odkręcić od niego metalowe ucho mocujące linkę i przepłukać wszystko co wleciało pomiędzy gumową manszetkę, a ośkę dźwigienki najlepiej strzykawka z dużą igłą i benzyna ekstrakcyjna z naftą, na koniec posmarować smarem silikonowym który zapobiega przedostawaniu się wody, zmontować wszystko do kupy i powinno jakiś czas pośmigać, takie są właśnie objawy przekrzywiona płytka balansująca, i bardzo wysoko łapiący ręczny który jest luźny jakby zerwany praktycznie w 2/3 zakresu.
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 10-09-2014, 13:01   

Dzięki rasiak1980 za cenną radę.
U mnie ręczny nie reaguje w ogóle, linki jakby w ogóle nie było.
Gdy zaciągam i opuszczam ręczny (a raczej macham nim do góry i dołu) to nie ma żadnego oporu i linka w ogóle się nie rusza, nie ma mowy o jakimkolwiek poruszeniu cylinderka, który swoją drogą też jest 'zastany'.

Jak zabrać się do wymiany linki w Cari?
Co trzeba w środku zdemontować?
Tunel środkowy łatwo pójdzie?
Jak zobaczę że jest trudno to do mechanika dam, ale wolałbym wiedzieć co do czego nim coś się tam zniszczy/połamie przy wyciąganiu.

Dzięki wielkie za odpis jak się zabrać do wymiany linki.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 10-09-2014, 17:16   

z tego co pamiętam tunel środkowy trzyma się na paru śrubkach pod gumową podkładką tego kwadratowego pojemnika za ręcznym, zdejmij najpierw tunel i sprawdź w jakim położeniu jest płytka balansująca, bo to ważna informacja (i tak przy ewentualnej wymianie musisz ten element zdjąć) później wyczepiasz linki z płytki na dole pod wozem masz dwie obejmy przykręcane żeby pancerz linki nie latał luźno a od strony zacisku musisz po prostu wysunąć linkę z takiego blaszanego ucha może wyglądać że to tworzy "monolit" z końcówką linki od strony zacisku ale popsikaj wd 40 i popukaj delikatnie młotkiem powinno się wysunąć do przodu (oczywiście ręczny poluzowany na biegu i kliny pod kołami) jak się przyjrzysz ucho to jest nacięte, i przez to nacięcie później wysuwasz linkę następnie odhaczasz ją z dźwigienki zacisku wuala zrobione od strony zacisku teraz odhaczasz od strony płytki i masz już linkę praktycznie wyciągniętą
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 20-09-2014, 00:07   

Ręczny działa w 75%.
Linek nie trzeba było wymieniać, były w dobrym stanie.
Cylinderek trzeba by rozbierać, a to grubsza sprawa.
Poruszany, popsikany wd i póki co jest ok.
Jak znowu coś się stanie z ręcznym podjadę do warsztatu i niech ktoś kumaty to ogarnie.

Pozdrawiam,
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-09-2014, 06:52   

Takie rozruszanie pomoże na krótko. Lepiej kupić komplet naprawczy i całość wyczyścić i zregenerować.
 
 
karol2865 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 13
Skąd: Strzegom
Wysłany: 25-10-2014, 07:03   

Witam.Kupiłem nowy zacisk prawy tył bo znudziło mi się pryskanie WD.Po założeniu i odpowietrzeniu okazuje się że ręcznego dalej nie ma.I teraz pytanie co mogłem żle zrobić????
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-10-2014, 21:54   

Zacisk ma samoregulator więc powinien sam się doregulować. Być może trzeba wyregulować linkę przy dźwigni w kabinie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.