| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [Carisma] Problem z klimatyzacją manualną (1.8gdi 2003r) |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | RafalGDI   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI, 2003, 122KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Maj 2012
 Posty: 59
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-09-2014, 11:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | Problem rozwiązany. 
 Przekaźniki, bezpieczniki, sprężarka, osuszacz i inne podzespoły były sprawne.
 Okazało sie, że miałem racje co do przyczyny awarii. Ale nie udało mi się znaleźć rozwiązania. Okazało sie, że kabelek idący od sprężarki (do czegoś tam...) był przerwany.
 
 Przy uczeniu przepustnicy obrotów, (proces ten trwa w sumie parędziesiąt minut) silnik był chłodzony ale reszta podzespołów nie... Kabelek ten przypalił się (podobnie jak węzyk od spryskiwacza i klima nie miała prawa chodzić. Auto oglądało paru "fachowców" i nie znalazło pozornie błachej sprawy.
 
 Dopiero po podjechaniu do ASO Mitsubishi Auto Krak po kilkunastu minutach znaleziono usterkę i naprawiono
  Gorąco polecam ten serwis ze względu na fachowość, super ceny serwisu i nie naciąganie klientów. 
 
 Dlatego wskazówka dla osób, które będa kiedyś uczyć obrotów swoje GDI.
 Po nauczeniu nie jeździjcie od razu, tylko ze szczególną uwagą sprawdzicie wszelakie kabelki, wężki, druciki bo wszystko co jest pod maską przez ten czas się nagrzewa, a w szczególności te spineczki plastikowe, które trzymają wężyki, kabelki itp.
 U mnie po nagrzaniu ze spinek wypieły się właśnie dwie rzeczy: wężyk od spryskiwacza (przedziurawił się potem po dotknięciu komory silnika) i właśnie ten kabelek od sprężarki.
 
 Na szczęście wszystko już pięknie hula
  Dzięki wszystkim za pomoc. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-09-2014, 15:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | przepraszam że tak powiem... tak ciężko Ci było sprawdzić czy się klima załącza czy nie... bo jest takieeee trudne.......  , na przyszłość opisuj dokładnie co się dzieje, a ten przewód bardzo często się psuje. |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | RafalGDI   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI, 2003, 122KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 13 Maj 2012
 Posty: 59
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 09-09-2014, 18:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | to trzeba czytac ze zrozumieniem  opisalem sprawe dokladnie. a czy klima sie zalacza czy nie to skad mialem wiedziec skoro nie chlodzilo, wentylatory krecily sie, obroty szly w gore. co do sprawdzenia to nie mialem miernika, zeby sprawdzic czy jest przeplyw pradu. przypalenie o dziwo na gołe oko nie bylo widoczne. zreszta dwo ch fachowcow nie znalazlo tej usterki
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | MichciuGT   Mitsumaniak
 
 Auto: Galant Kombi 6A13
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 22 razy
 Dołączył: 15 Kwi 2014
 Posty: 1012
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10-09-2014, 14:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Napisałem Ci ładnie parę pytań po których bym stwierdził w czym jest problem... sprężarke czy chodzi możesz sprawdzić po tym że powinien się nagrzewać przewód od sprężarki do skraplacza (chłodnicy klimy) i byłoby wiadomo... a jak nie załączała się to pierwsze 2 rzeczy do sprawdzenia to szczelina i czy cewka od sprężarki dostaje napięcie (wystarczy żarówka i 2 przewody) 
 najważniejsze że to była dosyć prosta sprawa i działa klima
   |  
				| _________________ 2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
   2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
   Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
   Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
 Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | ross   Forumowicz
 
  
 Auto: Carisma 1.8 GDI 97
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 7 razy
 Dołączył: 13 Kwi 2012
 Posty: 313
 Skąd: Sandomierz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-08-2023, 08:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | ZESTAW DO KLIMATYZACJI AUT GAZ R134A+USZCZELNIACZ Kupiłem ten zestaw i nabiłem zgodnie z instrukcją -klima manual zadziałała rurka zimna  , ale po dwóch tygodniach ciśnienie na wolnych obrotach jest prawidłowe i słabo chłodzi i zwiększając obroty silnika ciśnienie spada  - jaka może być przyczyna ? |  
				| _________________ Ross
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |