Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Piszczenie podczas jazdy, przy hamowaniu, czasem cisza.
Autor Wiadomość
Mateusz25 
Forumowicz
Matthew

Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Koszalin
Wysłany: 13-09-2014, 10:44   Piszczenie podczas jazdy, przy hamowaniu, czasem cisza.

Problem pojawił się po wymianie tarcz hamulcowych i klocków ( wszystkich, klocki OYODO, tarcze tył OYODO, tarcze przód nie pamiętam, ale nie jest to totalny syf ). wymianę wykonywałem w lipcu 2013 r.Od tego czasu tak właśnie to wygląda.
Podczas jazdy bez hamowania słychać naprzemienne piszczenie po stronie kierowcy, jadąc z małą prędkością, po przyspieszeniu już nie, a konkretnie na zasadzie piszczy - przestaje i tak na przemian. Przy hamowaniu z kolei słychać wyraźny pisk dobiegający najpierw z przodu zaczynając od strony kierowcy na pasażera i z tyłu, ale tu nie był bym pewny tego tyłu.
Przy wymianie wszystko zostało oczyszczone ( zaciski tylne malowane, przednie - nie, blaszki prowadzące klocki z nierdzewki ) oraz nasmarowane smarem miedziowym. Jakość hamowania poprawiła się ale zaczęło się piszczenie, choć wszystko wykonane zostało w taki sam sposób jak było poprzednio.Tłoczki jak tłoczki są zardzewiałe ale uszczelniacze nie puściły - jest sucho.
Moje podejrzenia:
Łożysko przód po stronie kierowcy, po stronie pasażera została wymieniona piasta wraz z łożyskiem.
Ostatnio też zacząłem czuć podczas powolnego zjeżdżania z pochyłości przodem jakby opór na kołach i jego odpuszczanie jakby delikatne szarpnięcia - tak to precyzyjniej wygląda.
Zdarzają się też momenty podczas jazdy kiedy jest cicho i żadne z powyższych nie ma miejsca.

Co to może być i czy zacząć się tym przejmować.
_________________
Mam nadzieję pokochać tę furę.
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 13-09-2014, 11:49   

Mam podobny problem i też nie potrafię tego zdiagnozować, wygląda to tak:
dzisiaj zaparkowałem auto na stromym wzniosie, zostawiłem auto na biegu i mocno zaciągniętym hamulcu ręcznym. Po przybyciu do auta i jego odpaleniu zauważyłem dziwną sprawę, mimo tego, że auto stało na dużym pochyleniu nie zjeżdżało na dół, mimo spuszczenia z hamulca? ? Pojechałem 2 km. zatrzymałem się na parkingu i po ruszaniu czułem dziwny opór jakby hamulec dalej trzymał, co prawda nie mocno jednak na samym sprzęgle ledwo co się toczył, bez gazu przy ruszaniu się obeszło. Zatrzymałem auto, tarcze przód jak i tył gorące że dotknąć nie szło. I dalej próbuję jakoś to przezwyciężyć gazem słyszę piski dochodzące jak ww. przypadku z okolic kół( hamulce). I tak słyszalne do 10km/h, później spokój. Kolejny postój zaciągnięty ręczny i wielki problem, nie mogę spuścić z ręcznego stoję jak idiota na środku parkingu, jakoś na ręcznym dojechałem do miejsca parkingowego- diagnoza przycisk od spuszczania ręcznego się cofnął w głąb rączki i nie mogłem go spuścic. Jakoś się z tym uporałem, i tu nagle cud..... wszelkie objawy wcześniej opisane znikły, po przejechaniu 20km, hamulce ciepłę od normalnego hamulcowania.
Co mogło być przyczyną? Proszę o pomoc, bo niechciałbym się spotkać ponownie z taką sytuacją.
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 13-09-2014, 19:35   

bialyjayz napisał/a:
Co mogło być przyczyną

Sprawdz czy linka od ręcznego przypadkiem nie zacina się
Mateusz25 napisał/a:
Podczas jazdy bez hamowania słychać naprzemienne piszczenie po stronie kierowcy, jadąc z małą prędkością, po przyspieszeniu już nie,

Osłony tarcz nie ocierają :?: co się dzieje na podnośniku jak kołem kręcisz może od tego zacznij
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-09-2014, 09:40   

bialyjayz, profilaktyczne czyszczenie układu hamulca zasadniczego i postojowego nie zaszkodzi, przy okazji kontrola mechanizmu postojowego (stan linek ręcznego, spręzynek szczęk, etc)
Mateusz25, raczej kwestia mieszanki w klockach plus kwestia montazu - zrób przegląd stanu prowadnic, etc
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
bialyjayz 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lip 2013
Posty: 1376
Skąd: Ścinawa
Wysłany: 14-09-2014, 11:10   

milo napisał/a:
Sprawdz czy linka od ręcznego przypadkiem nie zacina się

robertdg napisał/a:
bialyjayz, profilaktyczne czyszczenie układu hamulca zasadniczego i postojowego nie zaszkodzi, przy okazji kontrola mechanizmu postojowego (stan linek ręcznego, spręzynek szczęk, etc)


jak do tego zabrać ?:)
_________________
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-09-2014, 11:54   Re: Piszczenie podczas jazdy, przy hamowaniu, czasem cisza.

[quote="Mateusz25"]oraz nasmarowane smarem miedziowym. /quote]
Nie zalecane.
Pod wpływem temperatur przy hamowaniu taki smar traci właściwości i się zapieka (w szczególności prowadnice się zapiekają).
Powinieneś coś użyć bez dodatków metalu i stałych cząstek.
Dobrym przykładem jest Mintex CeraTec:
http://www.youtube.com/watch?v=sAGWc_gI-X0
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Mateusz25 
Forumowicz
Matthew

Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Koszalin
Wysłany: 14-09-2014, 12:07   

Prowadnice po czyszczeniu były wręcz błyszczące , daje głowę że było OK.
Osłony tarcz tył - przód robiłem nowe, poprzednie nadawały się na szrot ( kruszyły się w rękach ) Jednak one nie ocierają , sprawdzałem to 2 - 3 razy, nie ma na nich oznak tarcia.
Mam jeszcze jedną ewentualność.
Poprzednie tarcze i klocki były w stanie katastrofalnym - klocki rozwarstwiały się na pół po wyjęciu, tarcze cieńsze niż Manual przewiduje i tłoczki ( niestety nadal są stare ) na zewnątrz
powyżej uszczelki tłoczka były zardzewiałe, lecz nie ciekły, i teraz moje pytanie - być może się wygłupię, no trudno.
Czy po montażu nowych grubszych klocków oraz tarcz możliwe jest niedostateczne cofanie się tłoczków w cylinderkach, tych starych i zatrzymywanie się ich w poprzedniej pozycji w której klocki i tarcze były znacznie cieńsze.
Stąd cały czas tworzy się nacisk na grubsze klocki i tarcze, choć po roku powinno się to ułożyć.
Co do składu mieszanki, być może to też jest przyczyną, choć bardziej słyszalny pisk jest z przodu, ocieranie i piszczenie bez hamowania podczas jazdy też.
Tylne okładziny szczęk w tarczo bębnie są o tyle cienkie iż nie powinny ocierać, sprawdzałem już to, raczej ocieraniem bym tego nie nazwał.Koło kręciło się luźno.
W każdym razie to co się dzieje nie spowalnia auta i jest ono w stanie toczyć się swobodnie bez oporów, jak to się dzieje u kolegi.

Podrzućcie jeszcze jakiś pomysł.
_________________
Mam nadzieję pokochać tę furę.
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-09-2014, 13:01   

Mateusz25, jak cylinderki były skorodowane powyżej uszczelki to po wciśnięciu nie będzie od odbijał... Trzeba wyjąc cylinderek, oczyścić i ocenić jego stan. Najprawdopodobniej niestety będzie do wymiany... Dlatego może piszczeć bo cały czas mocno ociera klocek o tarczę.
_________________
Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta :)
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 14-09-2014, 16:32   

Mateusz25 napisał/a:
Co do składu mieszanki, być może to też jest przyczyną, choć bardziej słyszalny pisk jest z przodu, ocieranie i piszczenie bez hamowania podczas jazdy też.

Piszczenie i inne dzwięki to nic innego jak wpadanie w rezonans -drgania
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Mateusz25 
Forumowicz
Matthew

Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Koszalin
Wysłany: 15-09-2014, 14:37   

komarsnk napisał/a:
Mateusz25, jak cylinderki były skorodowane powyżej uszczelki to po wciśnięciu nie będzie od odbijał... Trzeba wyjąc cylinderek, oczyścić i ocenić jego stan. Najprawdopodobniej niestety będzie do wymiany... Dlatego może piszczeć bo cały czas mocno ociera klocek o tarczę.

Trochę późno się odzywam, ale miałeś chyba na myśli tłoczki nie cylinderki, bo one są raczej niewymienialne.
Właśnie szukam nowych tłoczków za rozsądna cenę ( zestawów reperacyjnych wraz z uszczelniaczami )
W każdym razie dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń, tylko to przychodzi mi do głowy,po takich objawach.

[ Dodano: 15-09-2014, 14:52 ]
milo napisał/a:
Mateusz25 napisał/a:
Co do składu mieszanki, być może to też jest przyczyną, choć bardziej słyszalny pisk jest z przodu, ocieranie i piszczenie bez hamowania podczas jazdy też.

Piszczenie i inne dźwięki to nic innego jak wpadanie w rezonans -drgania

Skoro rezonans i drgania to drgania jakiego z elementów zawieszenia lub układu hamulcowego masz na myśli, patrząc na te objawy.
_________________
Mam nadzieję pokochać tę furę.
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 15-09-2014, 16:35   

Panowie, przy wymianie tarcz/klocków i innych elementów układu hamulcowego w koniecznym jest sprawdzić jak działają tłoczki i stan elementów gumowych...
_________________
Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle
 
 
 
komarsnk 
Mitsumaniak
mocno uzależniony

Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 1908
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-09-2014, 00:05   

Mateusz25 napisał/a:
miałeś chyba na myśli tłoczki nie cylinderki

:violent1: no jasne, że tłoczki :D :D
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 16-09-2014, 15:11   

Cytat:
Panowie, przy wymianie tarcz/klocków i innych elementów układu hamulcowego w koniecznym jest sprawdzić jak działają tłoczki i stan elementów gumowych...

Lepiej sprawdzić niż dwa razy rozbierać
Mateusz25 napisał/a:
Skoro rezonans i drgania to drgania jakiego z elementów zawieszenia lub układu hamulcowego masz na myśli, patrząc na te objawy.

Klocki jeszcze jak są luzne w prowadnicy
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.