 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Piszczenie podczas jazdy, przy hamowaniu, czasem cisza. |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 13-09-2014, 10:44 Piszczenie podczas jazdy, przy hamowaniu, czasem cisza.
|
|
|
Problem pojawił się po wymianie tarcz hamulcowych i klocków ( wszystkich, klocki OYODO, tarcze tył OYODO, tarcze przód nie pamiętam, ale nie jest to totalny syf ). wymianę wykonywałem w lipcu 2013 r.Od tego czasu tak właśnie to wygląda.
Podczas jazdy bez hamowania słychać naprzemienne piszczenie po stronie kierowcy, jadąc z małą prędkością, po przyspieszeniu już nie, a konkretnie na zasadzie piszczy - przestaje i tak na przemian. Przy hamowaniu z kolei słychać wyraźny pisk dobiegający najpierw z przodu zaczynając od strony kierowcy na pasażera i z tyłu, ale tu nie był bym pewny tego tyłu.
Przy wymianie wszystko zostało oczyszczone ( zaciski tylne malowane, przednie - nie, blaszki prowadzące klocki z nierdzewki ) oraz nasmarowane smarem miedziowym. Jakość hamowania poprawiła się ale zaczęło się piszczenie, choć wszystko wykonane zostało w taki sam sposób jak było poprzednio.Tłoczki jak tłoczki są zardzewiałe ale uszczelniacze nie puściły - jest sucho.
Moje podejrzenia:
Łożysko przód po stronie kierowcy, po stronie pasażera została wymieniona piasta wraz z łożyskiem.
Ostatnio też zacząłem czuć podczas powolnego zjeżdżania z pochyłości przodem jakby opór na kołach i jego odpuszczanie jakby delikatne szarpnięcia - tak to precyzyjniej wygląda.
Zdarzają się też momenty podczas jazdy kiedy jest cicho i żadne z powyższych nie ma miejsca.
Co to może być i czy zacząć się tym przejmować. |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 13-09-2014, 11:49
|
|
|
Mam podobny problem i też nie potrafię tego zdiagnozować, wygląda to tak:
dzisiaj zaparkowałem auto na stromym wzniosie, zostawiłem auto na biegu i mocno zaciągniętym hamulcu ręcznym. Po przybyciu do auta i jego odpaleniu zauważyłem dziwną sprawę, mimo tego, że auto stało na dużym pochyleniu nie zjeżdżało na dół, mimo spuszczenia z hamulca? ? Pojechałem 2 km. zatrzymałem się na parkingu i po ruszaniu czułem dziwny opór jakby hamulec dalej trzymał, co prawda nie mocno jednak na samym sprzęgle ledwo co się toczył, bez gazu przy ruszaniu się obeszło. Zatrzymałem auto, tarcze przód jak i tył gorące że dotknąć nie szło. I dalej próbuję jakoś to przezwyciężyć gazem słyszę piski dochodzące jak ww. przypadku z okolic kół( hamulce). I tak słyszalne do 10km/h, później spokój. Kolejny postój zaciągnięty ręczny i wielki problem, nie mogę spuścić z ręcznego stoję jak idiota na środku parkingu, jakoś na ręcznym dojechałem do miejsca parkingowego- diagnoza przycisk od spuszczania ręcznego się cofnął w głąb rączki i nie mogłem go spuścic. Jakoś się z tym uporałem, i tu nagle cud..... wszelkie objawy wcześniej opisane znikły, po przejechaniu 20km, hamulce ciepłę od normalnego hamulcowania.
Co mogło być przyczyną? Proszę o pomoc, bo niechciałbym się spotkać ponownie z taką sytuacją. |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 13-09-2014, 19:35
|
|
|
bialyjayz napisał/a: | Co mogło być przyczyną |
Sprawdz czy linka od ręcznego przypadkiem nie zacina się
Mateusz25 napisał/a: | Podczas jazdy bez hamowania słychać naprzemienne piszczenie po stronie kierowcy, jadąc z małą prędkością, po przyspieszeniu już nie, |
Osłony tarcz nie ocierają co się dzieje na podnośniku jak kołem kręcisz może od tego zacznij |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-09-2014, 09:40
|
|
|
bialyjayz, profilaktyczne czyszczenie układu hamulca zasadniczego i postojowego nie zaszkodzi, przy okazji kontrola mechanizmu postojowego (stan linek ręcznego, spręzynek szczęk, etc)
Mateusz25, raczej kwestia mieszanki w klockach plus kwestia montazu - zrób przegląd stanu prowadnic, etc |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 14-09-2014, 11:10
|
|
|
milo napisał/a: | Sprawdz czy linka od ręcznego przypadkiem nie zacina się |
robertdg napisał/a: | bialyjayz, profilaktyczne czyszczenie układu hamulca zasadniczego i postojowego nie zaszkodzi, przy okazji kontrola mechanizmu postojowego (stan linek ręcznego, spręzynek szczęk, etc) |
jak do tego zabrać ?:) |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 14-09-2014, 11:54 Re: Piszczenie podczas jazdy, przy hamowaniu, czasem cisza.
|
|
|
[quote="Mateusz25"]oraz nasmarowane smarem miedziowym. /quote]
Nie zalecane.
Pod wpływem temperatur przy hamowaniu taki smar traci właściwości i się zapieka (w szczególności prowadnice się zapiekają).
Powinieneś coś użyć bez dodatków metalu i stałych cząstek.
Dobrym przykładem jest Mintex CeraTec:
http://www.youtube.com/watch?v=sAGWc_gI-X0 |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 14-09-2014, 12:07
|
|
|
Prowadnice po czyszczeniu były wręcz błyszczące , daje głowę że było OK.
Osłony tarcz tył - przód robiłem nowe, poprzednie nadawały się na szrot ( kruszyły się w rękach ) Jednak one nie ocierają , sprawdzałem to 2 - 3 razy, nie ma na nich oznak tarcia.
Mam jeszcze jedną ewentualność.
Poprzednie tarcze i klocki były w stanie katastrofalnym - klocki rozwarstwiały się na pół po wyjęciu, tarcze cieńsze niż Manual przewiduje i tłoczki ( niestety nadal są stare ) na zewnątrz
powyżej uszczelki tłoczka były zardzewiałe, lecz nie ciekły, i teraz moje pytanie - być może się wygłupię, no trudno.
Czy po montażu nowych grubszych klocków oraz tarcz możliwe jest niedostateczne cofanie się tłoczków w cylinderkach, tych starych i zatrzymywanie się ich w poprzedniej pozycji w której klocki i tarcze były znacznie cieńsze.
Stąd cały czas tworzy się nacisk na grubsze klocki i tarcze, choć po roku powinno się to ułożyć.
Co do składu mieszanki, być może to też jest przyczyną, choć bardziej słyszalny pisk jest z przodu, ocieranie i piszczenie bez hamowania podczas jazdy też.
Tylne okładziny szczęk w tarczo bębnie są o tyle cienkie iż nie powinny ocierać, sprawdzałem już to, raczej ocieraniem bym tego nie nazwał.Koło kręciło się luźno.
W każdym razie to co się dzieje nie spowalnia auta i jest ono w stanie toczyć się swobodnie bez oporów, jak to się dzieje u kolegi.
Podrzućcie jeszcze jakiś pomysł. |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-09-2014, 13:01
|
|
|
Mateusz25, jak cylinderki były skorodowane powyżej uszczelki to po wciśnięciu nie będzie od odbijał... Trzeba wyjąc cylinderek, oczyścić i ocenić jego stan. Najprawdopodobniej niestety będzie do wymiany... Dlatego może piszczeć bo cały czas mocno ociera klocek o tarczę. |
_________________ Galant EA5A '02 Avance A/T LPG STAG-4+Gurtner Black+Hana Gold
Był: Galant EA5W '97 M/T
Był: Ford Scorpio 2.5 TDVM '92
Był: Ford Sierra 2.0 OHC '91
Był: Opel Ascona 1.6 S Coupe '85 bandyta |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 14-09-2014, 16:32
|
|
|
Mateusz25 napisał/a: | Co do składu mieszanki, być może to też jest przyczyną, choć bardziej słyszalny pisk jest z przodu, ocieranie i piszczenie bez hamowania podczas jazdy też. |
Piszczenie i inne dzwięki to nic innego jak wpadanie w rezonans -drgania |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 15-09-2014, 14:37
|
|
|
komarsnk napisał/a: | Mateusz25, jak cylinderki były skorodowane powyżej uszczelki to po wciśnięciu nie będzie od odbijał... Trzeba wyjąc cylinderek, oczyścić i ocenić jego stan. Najprawdopodobniej niestety będzie do wymiany... Dlatego może piszczeć bo cały czas mocno ociera klocek o tarczę. |
Trochę późno się odzywam, ale miałeś chyba na myśli tłoczki nie cylinderki, bo one są raczej niewymienialne.
Właśnie szukam nowych tłoczków za rozsądna cenę ( zestawów reperacyjnych wraz z uszczelniaczami )
W każdym razie dzięki za potwierdzenie moich przypuszczeń, tylko to przychodzi mi do głowy,po takich objawach.
[ Dodano: 15-09-2014, 14:52 ]
milo napisał/a: | Mateusz25 napisał/a: | Co do składu mieszanki, być może to też jest przyczyną, choć bardziej słyszalny pisk jest z przodu, ocieranie i piszczenie bez hamowania podczas jazdy też. |
Piszczenie i inne dźwięki to nic innego jak wpadanie w rezonans -drgania |
Skoro rezonans i drgania to drgania jakiego z elementów zawieszenia lub układu hamulcowego masz na myśli, patrząc na te objawy. |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
Tomasz87
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 561 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 15-09-2014, 16:35
|
|
|
Panowie, przy wymianie tarcz/klocków i innych elementów układu hamulcowego w koniecznym jest sprawdzić jak działają tłoczki i stan elementów gumowych... |
_________________ Outlander II 2010 CW5W 2.4 + BRC
był: Galant EA2A 1998 + Vialle |
|
|
|
 |
komarsnk
Mitsumaniak mocno uzależniony
Auto: Galant '02 Avance A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 1908 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-09-2014, 00:05
|
|
|
Mateusz25 napisał/a: | miałeś chyba na myśli tłoczki nie cylinderki |
no jasne, że tłoczki |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 16-09-2014, 15:11
|
|
|
Cytat: | Panowie, przy wymianie tarcz/klocków i innych elementów układu hamulcowego w koniecznym jest sprawdzić jak działają tłoczki i stan elementów gumowych...
|
Lepiej sprawdzić niż dwa razy rozbierać
Mateusz25 napisał/a: | Skoro rezonans i drgania to drgania jakiego z elementów zawieszenia lub układu hamulcowego masz na myśli, patrząc na te objawy. |
Klocki jeszcze jak są luzne w prowadnicy |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
|
|