Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do Outka 2.0 DiD
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2014, 15:33   

lexus napisał/a:
w takim razie mitsu strzela sobie w kolano zalecając castrola ?

Tzw umowa olejowa. Kasa Panie, kasa :)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 26-08-2014, 16:02   

rezon napisał/a:
lexus napisał/a:
dlaczego auta VW też jeżdżą na tym syfie?
sorry, ale ja mam wpisany Shell. A przecież wiesz doskonale, że zalecenie oleju zależy od tego, kto podpisał umowę na dostawę na pierwsze zalanie i dał odpowiedni upust za reklamę

Moj byly przejechal 140kkm tylko i wylacznie na SHELL Helix Ultra Extra 5w30 i mial sie wysmienicie. Obecny wlasciciel przy przebiegu 190kkm nadal zalewa go tym oleum. Auto na wirusie 195KM, 440Nm od przebiegu 40kkm.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
toppk 
Forumowicz

Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 95
Skąd: RW
Wysłany: 14-09-2014, 18:42   

Sprawa oleju na każdym forum to temat-rzeka. Ile producentów i gatunków olei, tyle osób kłóci się, że jego olej jest najolejszy ze wszystkich olei.
Mechanicy piszą, jak to silniki VW rozbierali, które jeździły na Mobilu/Lotosie/Castrolu/Motulu, wstawiali zdjęcia wypalonych tłoków, porysowanych wałów i cholera wie czego jeszcze. Tylko nie brali jednego pod uwagę, że rozbierali silniki wymagające remontu, o przebiegach 300+kkm.
Natomiast prawda, jak to zwykle bywa, leży gdzieś po środku, a mianowicie: nie ma takiego oleju, spełniającego normy producenta, aby lany od nowości mógł mieć negatywny wpływ na pracę silnika! Po prostu każdy olej spełniający dane normy przechodzi badania w instytutach, gdzie wydany jest certyfikat jakości, a czy to jest Lotos/Mobil/Orlen, to nie ma najmniejszego znaczenia. Trzymają normę i zachowują się tak samo w mrozach, czy upałach, jak konkurenci.
Ktoś może zarzucić mi teraz ignorancję, że nie tylko norma ma znaczenie, bo jest jeszcze wiele innych norm, et cetera...
Zgadza się, ale te wiele innych norm nie wpływają na przedłużenie życia silnika! NEVER! A zmiana oleju w trakcie użytkowania, na jakiś Full wypas - sportowy - Panie, nie sprawi, że silnik będzie chodził ciszej i przyśpieszał sekundę szybciej do setki. TO BAJKI. Niejednokrotnie się zdarza, że wlewając do naszego silnika olej wyprodukowany w megakosmicznej technologii, de facto szkodzimy silnikowi.
Mógłbym jeszcze tak długo, ale mi się już nie chce :mrgreen:
A wiem, co piszę. Wiem, bo długo pracowałem w pewnej polskiej rafinerii i dużo się dowiedziałem w tym temacie.
Pozdrawiam.
 
 
pardziak 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: 23-06-2016, 13:40   

odgrzeje temat ... panowie w książce serwisowej mam spec 505.01 ... pytanie czy lepiej lać 5w30 czy 5w40 ... jako że zawsze na motulu latam to chciałem kupić x-clean + ... tylko że normy ma 504 i 507 ... rozumiem że to nie zaszkodzi ?>!

czy lepiej wziąć np. castrol edge titanium FST 5W30 LL norma też 504/507 ... c3

co radzicie ?!
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-06-2016, 14:01   

504/507to wyzsza norma i lepsza ,można lać ja lałem ostatnio tego motula ale na ten przegląd zakupiłem mobila 1 z zielonym korkiem ,a ostatnio to robiłem płukankę przed wymianą oleju- środek liqui moly i dolałem preparat liqui moly ceratec do ochrony silnika
_________________

 
 
pardziak 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: 23-06-2016, 14:32   

lexus napisał/a:
504/507to wyzsza norma i lepsza ,można lać ja lałem ostatnio tego motula ale na ten przegląd zakupiłem mobila 1 z zielonym korkiem ,a ostatnio to robiłem płukankę przed wymianą oleju- środek liqui moly i dolałem preparat liqui moly ceratec do ochrony silnika


coś takiego http://allegro.pl/motul-8...6285002524.html ?? czy się nie bawić i brać zwykłego specifica ?!
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-06-2016, 14:46   

twoja cena z wymianą i filtrem to trąci mi selektolem z beczki http://www.iparts.pl/czes...269-638947.html
_________________

 
 
pardziak 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: 23-06-2016, 16:45   

wiesz co nie wiem... wiele razy kupowałem w tej firmie i zawsze było ok ... przychodziło opakowanie zamknięte fabrycznie ...albo odbierałem osobiście w sklepie... patrz że w IC mają nie wiele wyższe ceny za 5L ... chyba 165 pln czy 180 więc patrząc na ich marże to cena wydaje się normalna

nie no filtr trzeba oddzielnie kupić ...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 23-06-2016, 17:30   

zależy ile jeździsz. jak mało to spokojnie xclean wystarczy. i tak zmienisz co rok
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 23-06-2016, 18:14   

a to co ," Wymień olej gratis
Cena oleju zakupionego w naszym sklepie allegro zawiera usługę jego wymiany wraz z filtrem".
_________________

 
 
pardziak 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 100
Skąd: Polska
Wysłany: 23-06-2016, 20:13   

No wymienia ci olej i filtr jak u nich kupisz i olej i filtr to wymiana za 1 pln tak szczerze powiedziawszy jak masz gdzie zutylizować olej to sam go wymienisz wiec ile taka usługa może kosztować? 20 pln w normalnych warunkach no chyba ze odsysaniem pełnym to więcej ale tak ?!
 
 
toddy 
Forumowicz
Pakiet RALLITRONIC

Auto: Outlander II 2.0 DID Intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 54
Skąd: Uć, Aleks, Zgierz
Wysłany: 17-01-2017, 14:54   

Ja swojego Miśka zaleję tym oleum:

http://allegro.pl/valvoli...6017070048.html

Pytanie do tych znających się na rzeczy, czy będzie ok? Mój Outek ma silnik 2.0 DID - auto z 2008 roku,

Nie mam za bardzo doświadczenia z dieslami - do tej pory latałem benzynami dużo litrowymi i tam lałem Valvoline i byłem zadowolony.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5365
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 17-01-2017, 15:34   

toddy, Nie to żebym zmuszał ale spójrz tutaj:
http://allegro.pl/valvoli...6479591373.html

Wydaje mi się że do PD lepszy będzie na nasze warunki 5w40. Ważne żeby spełniał norme 507.00 dla silników z DPF.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
toddy 
Forumowicz
Pakiet RALLITRONIC

Auto: Outlander II 2.0 DID Intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2017
Posty: 54
Skąd: Uć, Aleks, Zgierz
Wysłany: 17-01-2017, 15:43   

Bzyk_R1, No niby tak, ale z tego co widzę to ten olej z twojego linka ma normy VW 502,00/505,00 a ten z mojego spełnia normy 504.00/507.00 czyli wg tego co napisał lexus :

lexus napisał/a:
504/507to wyzsza norma i lepsza ....


Sprawa oleju to zawsze studnia bez dna :) Osobiście dla naszego Klimatu to lałbym jakieś 0W30 na zimę i 5W40 na lato...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 17-01-2017, 23:58   

Bzyk_R1 napisał/a:
Wydaje mi się że do PD lepszy będzie na nasze warunki 5w40. Ważne żeby spełniał norme 507.00 dla silników z DPF.
nie ma 5W40 z normą 507. Znajdziesz 5W30 i niektóre 0W30.
toddy napisał/a:
czy będzie ok?
Będzie OK, podobnie jak wiele innych.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.