 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: glina 02-10-2014, 09:04 |
Zakup carismy |
Autor |
Wiadomość |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-09-2014, 19:46 Zakup carismy
|
|
|
Witam Jestem w trakcie poszukiwania swojego pierwszego auta. I dlatego mam parę pytań Na początku rozglądałem się za całkiem inna marka, ale pewnego razu minąłem zaparkowanego Space Stara na sprzedaż. No i się zaczęło Przejrzałem kilka ogłoszeń w internecie i przez parę ostatnich kilka dni obejrzałem kilka carism. Były to przedlifty, polifty, te wersje "po środku" (z lekko zmienionymi tylnymi lampami). Jak na razie nic wartego wydania pieniędzy, ale dzisiaj oglądałem całkiem znośną sztukę. Z zewnątrz prezentuje się całkiem ładnie, w środku też. Fotele czyste, jedynie z tyłu od strony pasażera trochę pobrudzone, można by wyprać (auto ma 2 foteliki, pewnie dzieciaki pokopały ) i niestety z tyłu obok przełacznika szyby w tapicerce przepalona/przetarta dziura (czego nie znosze i to mnie najbardziej boli...) Do tego blizej tylnej szyby troche podsufitka odchodzi, bo jest powietrze.
Jest to "98 1.8 gdi, 4el szyby, manualna klimatyzacja, komputer, ogólnie znośne wyposażenie ... Właściciel posiada auto 2 lata, rozrządu nie robił, ale twierdzi, że rozrząd dopiero za 83kkm. Bo gdy kupował była karteczka, ze wymiana przy 290, a jest 207... Czyli rozrząd leci odrazu do wymiany. W ogóle oprócz płynów zmienił chyba tylko rozrusznik, swiece i ostatnio przepustnice. Przez 2 lata.. Stacyjka nie odbija, trzeba po rozruchu manualnie ją cofnąć, czyli również do wymiany. Oboty falują (tylko w 1 carismie która oglądałem nie falował... w tej bez silnika gdi ) Ostatnio jak dzwoniłem do właściciela usłyszałem, że auto mogę obejrzeć za pare dni bo zostawia auto u mechanika ponieważ zaczeło falować. Auto ponoć miało wymienioną przepustnice. Dzisiaj gdy ją ogladałem dalej obroty latały. Dla mnie to trochę dziwne, ze odebrał auto od mechanika dalej niesprawne.. Właściciel stwierdził, że auto łapie lewe powietrze i zamówił gume dolotu, na dniach ma ją wymienić. Dodatkowo pedał sprzęgła dosyć cięzko się wciska i coś tam zahałasowało w przednim lewym kole (tak mi sie wydaje).Auto pali ładne, biegi wchodzą dobrze, auto nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków na biegu jałowym jak i podczas pracy pod obciążeniem. Auto prawidłowo przyspiesza, jedzie prosto i nigdzie się nie poci. Dobra, zmierzamy do meritum sprawy Jeśli wymiana tej gumy dolotu nie pomoże będę miał pretekst do zbicia ceny, ale powodem falujacych obrotow z tego co wiem to może być wszystko? Zaczynając od "nauki wolnych" przez czyszczenie przepustnicy, przepływomierz, czujnik położenia walka rozrządu i miliona innych rzeczy? Dodatkowo co może być przyczyna ciezko chodzacego sprzegla? Sprzegło/ docisk do wymiany? Cena do nego - 4500. Wiem, że wróżkami nie jesteście, ale warto? Ile muszę szykować, żeby doprowadzić auto do prawidłowego stanu?
foty :
http://iv.pl/images/76253780816329147129.jpg
http://iv.pl/images/99458011152478828507.jpg
http://iv.pl/images/55654456472528941968.jpg
Ps. Nie wiem czy w dobrym miejscu pisze, ale nie bijcie nowego mitsumaniaka |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 21-09-2014, 20:07
|
|
|
bo ja wiem ? ja miałem GDI i nie narzekałem teraz ojciec ma i również zero problemów. dobry silnik pod warunkiem że w dobrym stanie, no i spalanie rewelacja |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 21-09-2014, 20:08
|
|
|
Już w dobrym |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 822 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20981 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-09-2014, 20:12
|
|
|
rasiak1980 napisał/a: | dobry silnik pod warunkiem że w dobrym stanie |
To jest słowo klucz: w dobrym stanie .
Po drugie trzeba mieć obeznanego mechanika w temacie Gdi .
nasty napisał/a: | Ostatnio jak dzwoniłem do właściciela usłyszałem, że auto mogę obejrzeć za pare dni bo zostawia auto u mechanika ponieważ zaczeło falować. Auto ponoć miało wymienioną przepustnice. Dzisiaj gdy ją ogladałem dalej obroty latały. |
|
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-09-2014, 20:16
|
|
|
nasty napisał/a: | Cena do nego - 4500. |
Typowa, przeciętna cena tego modelu i rocznika. Bez rewelacji.
Cytat: | Ile muszę szykować, żeby doprowadzić auto do prawidłowego stanu? |
Zależy. Zacznij od przejechania się na stację diagnostyczną i sprawdzenie hamulców i zawieszenia na szarpaku. Strzelam w ślepo, że łączniki stabilizatorów będą do wymiany, a co jeszcze, to już diagnosta sprawdzi. Do tego rozrząd, paski wieloklinowe, napinacze pasków, uszczelniacze, wymiana wszystkich płynów eksploatacyjnych. Sprawdziłbym też dla pewności rozrusznik i alternator.
Posprawdzaj dokładnie wszystkie przyciski, czy działają. To niby duperelki, ale jest drzaźniące.
No i uwzględnij, że to silnik GDI - możesz praktycznie zapomnieć o instalacji LPG. I jak napisali koledzy - trzeba mieć mechanika, który o GDI ma pojęcie.
Tu jest link do aukcji
http://olx.pl/oferta/sprz...html#2531493211
Może jeszcze ktoś z Mitsumaniaków zajrzy i oceni. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-09-2014, 20:21
|
|
|
Sam już nie wiem co robić Strasznie podobają mi się te auta, a nic w okolicach nie mogę znaleźć. Mój budżet to 8tys, wyjątkowo 10 moge dać. Chociaż wolałbym kupić coś troche tanszego, ale już mnię meczy przebieranie w tych rumplach (dzisiejszym hitem, było sprawdzenie z ciekowości auta od handlarza, po odpaleniu pol minuty przerywał plując olejem z wydechu zanim zaczął normalnie pracować po czym kopcił na siwo podczas jazdy:D a kilka dni temu ogladajac carisme gdi, której włascicielem był mechanik! usłyszałem, że mu nie przeszkadza falowanie, więc tego nie naprawiał. świetny mechanik ), a jeszcze bardzie jazda autobusem.
@apg2312
Wiadomo, że jak już się zdecyduje na coś to przed podpisaniem umowy trzepanie na stacji |
Ostatnio zmieniony przez nasty 21-09-2014, 20:28, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-09-2014, 20:21
|
|
|
Przy GDI masz spore pole do popisu jezeli chodzi o negocjacje cenowe bo powody falowania obrotów mogą być naprawdę kosztowne, cięzka praca sprzęgła może świadczyć o jego wyeksploatowaniu - ale raczej nawet jeżeli to jest przyczyna to nikt Ci nie powie kiedy bedzie wymagało wymiany. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 21-09-2014, 20:50
|
|
|
A nie lepiej kupic 1.6? Silnik ogarnie każdy mechanik a nawet nie wprawiony amator dlubania przy aucie, a do tego jak na 1.6 calkiem zrywny.
W przypadku gdi malo ktory mechanik sie na tym zna, a wtedy pozostaje pomoc forumowiczow |
_________________
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 21-09-2014, 21:28
|
|
|
za 8000 kupisz już poliftową mój ojciec kupił w sedanie 3 lata temu za 7800 z tym że było zużyte łożysko główne skrzyni i na jałowym chrobotało musiałem całą skrzynie wymienić poszła od mojego starego anglika tak na marginesie to w Anglii w dobrym stanie GDI chodzą po około 500-1000 funtów także części to groszowe sprawy, no i to kolejny atut carismy wspólna płyta podłogowa i wpólne jednostki napędowe ze space starem, i volvo s40 powoduje że w zamiennikach można przebierać i są w miarę tanie |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-09-2014, 19:10
|
|
|
Witam, dzisiaj oglądałem pewna Carisme ze swojego miasta, jednak ostatnio widziałem całkiem ciekawy egzemplarz na olx niedaleko więc zdecydowałem, ze szybko jeszcze chociaż zerkne na nią Szybki telefon, umówiłem się z włascicielem i jade. Poliftowa Cari gdi z 99 roku. Z zewnątrz bez zadnych wgniecen, lakier na poszczegolnych elementach się nie róznił odcieniem, szyby wszystkie te same. Oryginalne alufelgi w dobrym stanie, myśle, że po dobrym wypolerowaniu wygladały by "jak nowe."
Ogólnie w ładnym stanie, jedyna rzecz to 1,5 - 2centymetrowy parch, taki dosyć wysoki pod lakierem, na listwie drzwi. Z wyposazenia to klima, centralny zamek, absy, 4 el szyby i 4 poduszki ( o ile jeszcze tam są ), półskory, 2 podłokietniki, drewniana kierownica i plastikowe drewno na desce Tapicerka zadbana, żadnych plam, żadnych dziur, całkiem fajnie zachowana. Żeby nie było tak kolorowo to teraz jej wady :
strasznie głośno pracuje(serio strasznie głośno, przy 2krpm chodziło jak auto wrc ) , nie znam budowy wydechu carismy, ale właściciel twierdził, że
jakaś "siatka" sie wypaliła i pokazywał część wydechu, która jest gdzieś chyba zaraz za kolektorami ( wysokość mniej więcej foteli z przodu)
pali się kontrolka ręcznego - to chyba żaden problem, pewnie płynu brakowało, albo inna pierdoła.
zawieszenie do gruntownego remontu - tłucze się, hałasuje.
przed obejrzeniem GDI stantdardowe pytanie właściciel przez telefon stwierdził, ze falowanie obrotów występuje tylko po rozruchu. We wszystkich wczesniejszych (poza 1, która po odpaleniu odrazu trzymała równo 1,1k) falowanie objawiało się nierówna praca (wahaniem obrotów) przy 1,1k.
Tutaj po odpaleniu auto wskoczyło na 2k rpm (w sumie teraz nie jestem pewny czy przy tym falowało... bo zaskoczyła mnie praca silnika na tych obrotach, przy tym wydechu chyba nie, albo nieznacznie.)
po paru chwilach, nie wiem, 10sekundach? obroty spadły do 1100 i silnik pracował już równo.
Sprzęgło też chyba lata świetności ma za soba, bo już łapie dopiero na koniec.
Skrzynia biegów pracowała ciężko. Tzn biegi wszystkie wchodziły normalnie, bez zgrzytów, ale gałka zmiany chodziła ciężko. Nawet na luzie, drążek przesuwając się w lewo, czy prawo robił to z oporem.
Podsumowując, auto wizualnie jest w stanie dobrym, prezentuję się ładnie. Jednak mechanicznie już gorzej. Cena? Auto stało za ponad 6000 jeszcze jakiś czas temu, jednak ogłoszenie już jest skasowane. Właściciel powiedział, ze wystawia z nowa ceną - 5000.
Teraz mam parę pytań do Was
Ile musiałbym wydać na remont zawieszenia? Co musiałbym wymienić? Amortyzatory, sworznie, łączniki, co jeszcze?
Jak myślicie, co jest z tym wydechem, co to za tajemnicza "siatka"
Skrzynia do wymiany, może jakiś jej podzespół? Co może świadczyć o ciężkiej pracy drążka zmiany biegów. Tulejki?
Dlaczego auto po odpaleniu pracuje na takich wysokich obrotach? Co może być nie tak?
Niby w aucie jest trochę rzeczy do porobienia, ale myślę, że chyba lepiej kupić trochę tańsze auto i je doprowadzić do dobrego stanu niż kupić w "dobrym stanie", a za pol roku tak czy siak będę wymieniał zawieszenie. Teraz przynajmniej będe wiedział czym jeżdżę i że prędko się nie będę musiał o nie martwić. Co o tym myślicie? Warto za te pieniadze się w to pakować? |
Ostatnio zmieniony przez nasty 29-09-2014, 19:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 29-09-2014, 19:42
|
|
|
1. Tajemnicza siatka- lacznik elastyczny wydechu(niedrogie)
2. Biegi- nasmarowac linki skrzyni biegow, badz wymienic olej(raczej to to)
3. Stukanie zawieszena
Tyl- najczesciej tuleje wahaczy, ( standard w Cari, raczej drogie bo jest ich sporo)
Przod- trzeba sprawdzic na trzepakach( trudno to przewidziec na odleglosc)
4. Obroty- 2tys po odpaleniu na zimnym silniku to norma(automatyczne ssanie) po kilku minutach powinno spasc do ok.900 obrotow. |
_________________
 |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-09-2014, 19:55
|
|
|
Spadły do 1,1tys, i w sumie w kazdej Cari, która ogladałem tak były ustawione wolne.
I spadły po ok, 10s, pewnie silnik całkiem nie dawno pracował i nie był bardzo zimny. Czyli tym się nie przejmować? Btw, ogladałem kiedyś Cari z 2001, też GDI, która mam pewnosć ze stała i silnik był zimny (komis), jednak po odpaleniu trzymała odrazu 1100. Jak to jest?
Jaki jest koszt wymienienia wszystich tulejek, sworzni i łączników na obu osiach? Coś jeszcze jest do wymiany w zawieszeniu oprócz amortyzatorów?
Cena 5tyś, to dobra cena? Może coś się uda jeszcze urwać, wizualnie auto na prawdę jak na te lata prezentuje się ładnie. Łącznik, który nie kosztuje nawet 100zł to też żaden problem, a nasze drogi mają to do siebie, że zawieszenie w końcu i tak bym musiał robić... Najbardziej się chyba bałem tej skrzyni...
Mocno się zastanawiam czy jutro jej nie zabrać do domu
Od środy kilkudniowy urlop, to bym akurat miał czas porobić wszystko |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2309 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 29-09-2014, 20:27
|
|
|
nasty napisał/a: | Jaki jest koszt wymienienia wszystich tulejek, sworzni i łączników na obu osiach? Coś jeszcze jest do wymiany w zawieszeniu oprócz amortyzatorów?
|
Uwzględnij, że Carisma ma z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. I jeśli zużyte tulejki bez większego problemu idzie wybić, to gorzej już być może z wpasowaniem na ciasno nowych - szczególnie, jeśli taka operacja była już kiedyś robiona. No i jeszcze zależy, w jakim w ogóle stanie są wahacze.
Bez sprawdzenia na stacji diagnostycznej nie da się powiedzieć, które elementy kwalifikują się do wymiany - więc to jednak radziłbym zrobić przed zakupem. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
nasty
Nowy Forumowicz
Auto: zaden
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2014 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-09-2014, 20:53
|
|
|
No okej, moge się jutro umówic na stacje, ale chciałbym byc zorientowany jakie będą koszty w zaleznosci od tego co usłysze... Bo sama diagnoza w warsztacie mi dużo nie podpowie |
|
|
|
 |
|
|