 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 03-06-2007, 23:55 |
[CB4W 1.6] Centralny i Alarm do mojego lancerka |
Autor |
Wiadomość |
Xiff
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 156 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 12-03-2007, 21:16 [CB4W 1.6] Centralny i Alarm do mojego lancerka
|
|
|
Hej wam...
Mam u siebie centralny zamek ale dziala tylko z kluczyka, chcialbym dorobic do niego pilota i przy okazji moze jakby sie dalo to jakis alarm. Pomozcie mi popchnac to sprawe, bo zbliza sie moja wolna sobota i chetnie bym ja spedzil z Mietkiem. Aha... na allegro widzialem jakies centralne ale z silownikami a taki mi chyba nie potrzebny, bo skoro mam juz centralny to tylko chyba jakis sterownik na pilota potrzebny... dobrze kombinuje?
Czekam na info.
Xiff. |
_________________ Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.
K. P. |
Ostatnio zmieniony przez akbi 31-05-2007, 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
damianrally [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2007, 22:06
|
|
|
witam no niewiem czy tak do konca dobrze ale na allegro sa tesz centralne zamki wraz z alarmem za nieduzom kase niewiem jak to działa niemoge ci tego polecic nieprubowałem |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2007, 22:15
|
|
|
Spokojnie możesz założyć taki z allegro. Większość z tych alarmów ma linię na której pojawia się 12V po uzbrojeniu (zasilanie czujników wstrząsu i innych takich), podpinasz do tej lini przekaźnik i podłączasz go do istniejącej centralki. Kiedyś dawno kupiłem jakiś prymitywny sterownik, nie było to nic specjalnego ale działa do dzisiaj. Alarm przechodził z miśka do miśka i tak wykożystuje go już w trzecim samochodzie. |
|
|
|
 |
japas [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2007, 22:28
|
|
|
Witam! Ja co prawda zakładałem w Świstaku mojej drugiej połówki ale myślę , że zasada jest bardzo podobna i tak samo można zrobić w Miśku. Sterowanie : 2 piloty i centralkę kupiłem z alledrogo w firmie Allmax s.c. Dałem dużo bo 90 zeta + 8 zł przesyłka ale mają dość eleganckie i dobrze wykonany sprzęt ( made in China ) - trochę bardziej tandetny można kupić już za ok. 50. Kupiłem MAXICAR 286-3901. Ma następujące funkcje : zdalne sterowanie centralnego zamka , wyjście na syrenę oraz blokadę zapłonu i wyjście na kierunki. Mnie nie chciało się podłączać alarmu , żeby zbytnio nie grzebać w elektryce i zająłem się jedynie sterowaniem centralnego. Do zestawu masz dołączony cały schemat połączeń zrozumiały nawet dla laika.Taki zestaw można podłączyć zarówno do centralnego sterowanego "+" jaki i masą. Żeby ułatwić sobie pracę zdjąłem boczek drzwi kierowcy i obejrzałem sobie dokładnie przewody podłączone pod siłownik ( kolory ). Odnalazłem je pod tablicą rozdzielczą i wpiąłem się odpowiednimi przewodami z zakupionej centralki.Prąd do niej doprowadziłem z kostki od radia.Centralkę schowałem od tyłu deski. I to wszystko. Działa od 3 lat bez żadnych kłopotów - o dziwo w dalszym ciągu nie musiałem wymieniać baterii w pilocie !. Praca zajęła mi około 45 min i dwa browarki
Jak masz jakieś pytania to pisz na priva. Życzę miłej pracy |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-03-2007, 08:50
|
|
|
Musiałby się tutaj wypowiedzieć ktoś kto zakładał centralkę na pilota do Colta/Lancera CAO. Nie jestem pewien czy w tych autach nie jest tak, że w drzwiach pasażera jest siłownik elektryczny od centralnego, a w drzwiach kierowcy zamek zamyka się bezpośrednio z kluczyka. Dlatego gdy padnie nam akumulator to możemy otworzyć drzwi kierowcy kluczykiem. W Civicu 1992-2000 tak jest. |
|
|
|
 |
Tomis [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 09:21
|
|
|
Witam
Montowałem jakiś czas temu u siebie jeden z alarmów tanich był to chyba safecar.
Jak narazie spisuje sie dobrze jedyny mankament to ... żeby zadziałał trzeba podejść blisko auta.
jest z tym trochę zabawy poniżej zamieszczam linka do instrukcji którą opracował jeden z Mitsumaniaków.
Alarm |
|
|
|
 |
sla
Forumowicz

Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 27 Mar 2005 Posty: 2882 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2007, 12:00
|
|
|
Tomis napisał/a: |
Jak narazie spisuje sie dobrze jedyny mankament to ... żeby zadziałał trzeba podejść blisko auta.
|
Wbrew pozorom jest to zaleta a nie mankament, ponieważ uniemożliwia przechwycenie kodu. |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 13-03-2007, 17:07
|
|
|
silownik zamka centalnego moze okazac sie problemem, jesli niemasz takiego silownika w swoim autku a jest taka szansa bo ja np tak mam
to zwyczajnego uniwersalnego nie wlożysz,
widze ze masz lancera z 95 to tak jak ja wiec szanse sa 50/50
jesli niemasz silownika to bedzie trzeba po szrotach czy po allegro poszperac,
mnie sie nie udalo, tz udaloby sie gdybym chcial zaplacic zań 80-100 zl .
Osobiscie uwazam ze to troche za duzo ! ale zyczę powodzenia |
_________________ too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz |
|
|
|
 |
Xiff
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.6 1995 Kombi
Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 156 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 13-03-2007, 22:03 Centarlny....
|
|
|
Silownik musze raczej miec bo niezaleznie z ktorej strony otwieram kluczykiem to wszystkie drzwi mi sie otwieraja, wiec logiczne jest ze cos musi tym sterowac
Dzieki za zywa reakcje, pobiegam po allegro i poszukam czegos fajnego. |
_________________ Bo wypadek to dziwna rzecz.
Nigdy go nie ma,
Dopóki się nie wydarzy.
K. P. |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 14-03-2007, 06:52
|
|
|
mowie ci ze mam takiego samego lancera z takim samym centralnym tylko z zamka i silownika niemam, nieznam dokladnej zasady dzialania mojego cent. zamka, bo nieznam, ale gdy chcialem zakladac alarm jak ty teraz bylem u fachowca ktory powiedzial ze zeby to zrobic potrzebuje kasety silownika zamka centr. albo samego silownika wiec dowiedz sie lepiej zebys sie nie wpakowal , pozdro |
_________________ too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 14-03-2007, 10:03
|
|
|
Zacznę tak:
- wyjście na sterowanie centralnym zamkiem ( w miśkach sterowanie masą "-") podłączamy pod oryginalny sterownik centralnego zamka który jest na ścianie czołowej z lewej strony kolumny kierowniczej na takiej białej plastikowej podstawce. Ten największy czerwony to właśnie ster od centralnego. Jak odkręcisz białą podstawkę i odchylisz, to pod złączem tego czerwonego znajdziesz 2 kabelki o kolorze brązowy z żółtym paskiem i srebrnymi kropkami oraz brązowy z czarnym paskiem i srebrnymi kropkami. Który jest od otwierania a który od zamykania zapomniałem ale łatwo to sprawdzić, podając masę na jeden z nich i obserwując reakcje centralnego. Kabli nie przecinamy tylko się do nich dolutowujemy, i to tylko dlatego, że miśki mają różne średnice kabelków.
- Zasilanie modułu jest zazwyczaj podwójne tzn. stałe napięcie "+" 12 v z akumulatora oraz "+" 12 v zza stacyjki. Oba zasilania znajdziesz pod kolumną kierownicy, we wtyczce dochodzącej do stacyjki. Kabel biały ten najgrubszy to stałe + 12v, a biały z czarnym paskiem, czy jakoś odwrotnie, ale jest we wtyczce w tym samym rzędzie obok białego, to + 12 v po włączeniu stacyjki.
- Mignięcie kierunkami podłączamy przy wtyczce pod przełącznikiem kierunkowskazów ( dolna płaska z 4 kabelkami ). Nas interesują zielony z czerwonym paskiem ze srebrnymi kropkami i zielony z niebieskim paskiem ze srebrnymi kropkami. Tam podłączamy mignięcie kierunkami. Kable masowe łączymy do nadwozia ale skutecznie to znaczy że styk ma być dobry.
-Osobiście polecam sterownik ZAMSTER PLUS , kupisz za 88 zł. na www.starmach.pl szukaj w urządzeniach sterujacych. Nie kupuj taniej chińszczyzny np. na Allegro. Zazwyczaj mają one odblokowaną funkcję samo dozbrajania, której nie można zablokować. Skutkuje to możliwością zatrzaśnięcia kluczyków w samochodzie przy pracującym silniku!
PS. Zapomniał bym o czujnikach drzwiowych. Ja ich nie podłączałem. Podłączenie ich jest konieczne tylko w wypadku uaktywnienia funkcji samo dozbrajania, oraz zamykania drzwi po przekręceniu stacyjki. obie te funkcje są psu na budę. W takim wypadku wyjście na czujnik drzwiowy łączysz do masy. Życzę udanej zabawy.
PS. Alarm nie jest potrzebny. Jak ci będą chcieli buchnąć radio, to zwykły alarm nie pomoże. Najlepsze rozwiązanie to ukryte odcięcie np. sterownika pompy paliwa. Złodziej nie kombinuje. Jak czegoś nie może skubnąć szybko to odpuszcza. |
|
|
|
 |
damianrally [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2007, 18:34
|
|
|
hej mam pytanie w moim misku niema wogule centralnego zamka i jestem ciekaw czy taki central zamek bedzie pasowal http://moto.allegro.pl/it...twy_montaz.html
koles z alegro mowił ze tak ale jakos nienastawia mnie to w 100% pewnosci |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 14-03-2007, 20:12
|
|
|
Na podstawie danych z aukcji wiem, że wszystko do montażu jest. Trochę mało (brak) informacji na temat samego sterownika tzn. funkcji, sposobu kodowania sygnału, itp. Poza tym nie wiem czy masz mieszek dżwi-słupek? Potem to tylko zdjęcie tapicerki, trochę nerw, przewlekanie kabli, łączenie, rozbieranie deski, szukanie zasilania, montaż w odwrotnej kolejności. Tu musisz zadać sobie pytanie:; czy warto? 4 furtki bez centralnego to ból, 2 to tylko niewielka różnica. Osobiście też nie jestem przekonany. |
|
|
|
 |
damianrally [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2007, 21:41
|
|
|
dzieki za odpowiedz głuwnie chodzi mi czy ten centralny zamek spasuje mi czy da sie go zamontowac bo w mitsubishi jest troszke nietypowe zamykanie drzwi ten przycisk jest zaras obok klamki a nie jek w innych autach przy szybie |
|
|
|
 |
japas [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2007, 07:08
|
|
|
Nie tylko w Miśkach - w Suzuki też tak jest. Przynajmniej w pojeżdzie mojej |
|
|
|
 |
|
|