Sprężyny -40,problem z ustawieniem geometrii. |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-09-2014, 20:53
|
|
|
Marcelinho napisał/a: | Czyli mówisz że musi być oryginał?A co tam siedzi z tyłu w oryginale? | No raczej nie, zamienniki SRL/SH, etc często odbiegają wymiarami od oryginałów a w tylnym zawieszeniu ma to spore znaczenie, bo kwestia 1mm decyduje czy ustawisz zbieżnośc czy nie.
Ponadto kwestia montazu też jest rozwiana w książce - zawieszenie dokrecamy w pozycji drogowej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
Wysłany: 15-09-2014, 15:53
|
|
|
Z tyłu założyłem wahacze Febesta.To co robić żeby to jakoś doprowadzić do ładu?
Ten mechanik co wymieniał mi te wszystkie elementy w Galancie pyta czy geometria/zbieżność nie powinna być ustawiana na dociążonym samochodzie? |
_________________ BLACK STREET BANDIT
Galant 2.4 GDI RalliArt
 |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 23-09-2014, 20:55
|
|
|
I jak? Problem geometrii rozwiązany? Bo u mnie też tył po obniżeniu się rozjechał trochę. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-09-2014, 10:29
|
|
|
Marcelinho napisał/a: | Ten mechanik co wymieniał mi te wszystkie elementy w Galancie pyta czy geometria/zbieżność nie powinna być ustawiana na dociążonym samochodzie? |
OMG..... może zaprowadź ten samochód do mechanika, bo ten facio coś chyba się z powołaniem minął......a od jego wyczynów zależy Twoje i nie tylko (niedawno mijaliśmy się na Szwedzkiej , więc moje również) życie
Jeszcze może próbowałbym zrozumieć jakbyś kombi do niego przyjechał.... ale w sedanie? Poza tym KAŻDA instrukcja ustawiania geometrii podaje ten parametr - zazwyczaj (nie inaczej w Galancie) jest to 50-70 kg na fotelu kierowcy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
Wysłany: 24-09-2014, 15:20
|
|
|
Xluki nic się nie wyjaśniło.Bartku,no to ja już nic nie rozumiem.Nowe wahacze,nowe amory,nowe sprężyny -40.I co jadę na geometrię i się nie da?To co tu jest nie tak,zdradź tą tajemnicę |
_________________ BLACK STREET BANDIT
Galant 2.4 GDI RalliArt
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-09-2014, 17:37
|
|
|
Marcelinho napisał/a: | Nowe wahacze |
z pozrywanymi tulejami?
Marcelinho napisał/a: | nowe amory |
rozpompowane oczywiście?
Marcelinho napisał/a: | nowe sprężyny -40 |
Pytanie, czy przez -40 się coś nie rozjeżdża... - 40 to konkretna gleba demolująca kąty na pewno - zbieżności nie powinna teoretycznie.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 24-09-2014, 18:38
|
|
|
Bartek napisał/a: | 40 to konkretna gleba demolująca kąty na pewno - zbieżności nie powinna |
W galu po glebie odjeżdżają kąty i zbieżności, ale nie po za granice regulowalności. Łapiesz najpierw kąty pochylenia (podkładkami pod banan) i regulujesz zbieżność (ciągle mowa o tyle). Ja już miałem glebę ale koła były rozjechane (spory negatyw i zbieżność), po wymianie trzeciej pary opon zabrałem się za to. Ale zacząłem od zmierzenia geometrii u gościa, który się na tym zna. Powiedział jak te kąty złapać i jakimi podkładkami. Mimośrody do wymiany razem z tulejami (wpadły "Olkusze") i regulować można. Także da się na pewno. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-09-2014, 19:37
|
|
|
Bartek napisał/a: | Jeszcze może próbowałbym zrozumieć jakbyś kombi do niego przyjechał.... ale w sedanie? Poza tym KAŻDA instrukcja ustawiania geometrii podaje ten parametr - zazwyczaj (nie inaczej w Galancie) jest to 50-70 kg na fotelu kierowcy | Galanta nie trzeba obciążać, ale ten co ustawia geometrie to powinien o tym wiedzieć, aut jhest cała masa zatem bez ksiązki technicznej lepiej nie ruszać geometrii bo ksiązka opisuje dokładnie gdzie i jaką mase ułożyć, są auta do których trzeba wpakowac nawet ponad 200kg |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
Wysłany: 25-09-2014, 15:28
|
|
|
Bartku,wątpię żeby amortyzatory i wahacze zepsuły się po pojeżdżeniu przez 3 dni.Czyli wynika z tego że powinienem założyć np. z tyłu -35 lub -30 i dało by się to wyprowadzić?! |
_________________ BLACK STREET BANDIT
Galant 2.4 GDI RalliArt
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3273 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 25-09-2014, 17:39
|
|
|
Marcelinho - tak z ciekawości- piszesz, że zamontowane nowe amortyzatory; dałeś seryjne ? Bo jeśli tak , to przy sprężynach -40 długo mogą nie pociągnąć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcelinho
Mitsumaniak No Risk,No fun
Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 587 Skąd: Łomianki/W-wa
|
|
|
|
 |
|