Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprężyny -40,problem z ustawieniem geometrii.
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-09-2014, 20:53   

Marcelinho napisał/a:
Czyli mówisz że musi być oryginał?A co tam siedzi z tyłu w oryginale?
No raczej nie, zamienniki SRL/SH, etc często odbiegają wymiarami od oryginałów a w tylnym zawieszeniu ma to spore znaczenie, bo kwestia 1mm decyduje czy ustawisz zbieżnośc czy nie.
Ponadto kwestia montazu też jest rozwiana w książce - zawieszenie dokrecamy w pozycji drogowej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 15-09-2014, 15:53   

Z tyłu założyłem wahacze Febesta.To co robić żeby to jakoś doprowadzić do ładu?
Ten mechanik co wymieniał mi te wszystkie elementy w Galancie pyta czy geometria/zbieżność nie powinna być ustawiana na dociążonym samochodzie?
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 23-09-2014, 20:55   

I jak? Problem geometrii rozwiązany? Bo u mnie też tył po obniżeniu się rozjechał trochę.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-09-2014, 10:29   

Marcelinho napisał/a:
Ten mechanik co wymieniał mi te wszystkie elementy w Galancie pyta czy geometria/zbieżność nie powinna być ustawiana na dociążonym samochodzie?


OMG..... może zaprowadź ten samochód do mechanika, bo ten facio coś chyba się z powołaniem minął......a od jego wyczynów zależy Twoje i nie tylko (niedawno mijaliśmy się na Szwedzkiej ;) , więc moje również) życie

Jeszcze może próbowałbym zrozumieć jakbyś kombi do niego przyjechał.... ale w sedanie? Poza tym KAŻDA instrukcja ustawiania geometrii podaje ten parametr - zazwyczaj (nie inaczej w Galancie) jest to 50-70 kg na fotelu kierowcy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 24-09-2014, 15:20   

Xluki nic się nie wyjaśniło.Bartku,no to ja już nic nie rozumiem.Nowe wahacze,nowe amory,nowe sprężyny -40.I co jadę na geometrię i się nie da?To co tu jest nie tak,zdradź tą tajemnicę :-)
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 24-09-2014, 17:37   

Marcelinho napisał/a:
Nowe wahacze


z pozrywanymi tulejami?

Marcelinho napisał/a:
nowe amory


rozpompowane oczywiście?

Marcelinho napisał/a:
nowe sprężyny -40


Pytanie, czy przez -40 się coś nie rozjeżdża... - 40 to konkretna gleba demolująca kąty na pewno - zbieżności nie powinna teoretycznie....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 24-09-2014, 18:38   

Bartek napisał/a:
40 to konkretna gleba demolująca kąty na pewno - zbieżności nie powinna

W galu po glebie odjeżdżają kąty i zbieżności, ale nie po za granice regulowalności. Łapiesz najpierw kąty pochylenia (podkładkami pod banan) i regulujesz zbieżność (ciągle mowa o tyle). Ja już miałem glebę ale koła były rozjechane (spory negatyw i zbieżność), po wymianie trzeciej pary opon zabrałem się za to. Ale zacząłem od zmierzenia geometrii u gościa, który się na tym zna. Powiedział jak te kąty złapać i jakimi podkładkami. Mimośrody do wymiany razem z tulejami (wpadły "Olkusze") i regulować można. Także da się na pewno.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-09-2014, 19:37   

Bartek napisał/a:
Jeszcze może próbowałbym zrozumieć jakbyś kombi do niego przyjechał.... ale w sedanie? Poza tym KAŻDA instrukcja ustawiania geometrii podaje ten parametr - zazwyczaj (nie inaczej w Galancie) jest to 50-70 kg na fotelu kierowcy
Galanta nie trzeba obciążać, ale ten co ustawia geometrie to powinien o tym wiedzieć, aut jhest cała masa zatem bez ksiązki technicznej lepiej nie ruszać geometrii bo ksiązka opisuje dokładnie gdzie i jaką mase ułożyć, są auta do których trzeba wpakowac nawet ponad 200kg :twisted:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 25-09-2014, 15:28   

Bartku,wątpię żeby amortyzatory i wahacze zepsuły się po pojeżdżeniu przez 3 dni.Czyli wynika z tego że powinienem założyć np. z tyłu -35 lub -30 i dało by się to wyprowadzić?!
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 25-09-2014, 17:39   

Marcelinho - tak z ciekawości- piszesz, że zamontowane nowe amortyzatory; dałeś seryjne ? Bo jeśli tak , to przy sprężynach -40 długo mogą nie pociągnąć.
_________________

 
 
 
Marcelinho 
Mitsumaniak
No Risk,No fun

Auto: Mazda 6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 587
Skąd: Łomianki/W-wa
Wysłany: 25-09-2014, 17:50   

Tak,seryjne.Brałem to pod uwagę a nawet zastanawiałem się czy nie ma to wpływu na problem z ustawieniem.Jest jeszcze opcja ze złymi amortyzatorami z tyłu.Miałem Sachsa a teraz Kyb.Obrazek pierwszy zwróćcie uwagę na tą dziurę na śrubę.

https://www.google.pl/sea...tml%3B531%3B185

a takie teraz mam

https://www.google.pl/sea...tml%3B900%3B603
_________________
BLACK STREET BANDIT

Galant 2.4 GDI RalliArt

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.