Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 4j11 2.0 150 KM Benzyna.
Autor Wiadomość
congito 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 23
Skąd: Żary
Wysłany: 05-02-2014, 10:25   Silnik 4j11 2.0 150 KM Benzyna.

Witam.
Czy ktoś wie może więcej na temat tej jednostki napędowej?
Czy jest normalne że na wolnych obrotach akustyka tego silnika jest zbliżona do odgłosów maszyny do szycia mojej Babci?
Serwis twierdzi że jest to jak najbardziej naturalne dla MMC.
 
 
elektri 
Mitsumaniak
elektri

Auto: O III INTENSE CVT 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 121
Skąd: Obrzeża puszczy ;)
Wysłany: 06-02-2014, 10:17   

congito napisał/a:
Czy jest normalne że na wolnych obrotach akustyka tego silnika jest zbliżona do odgłosów maszyny do szycia mojej Babci?

A jaką szanowna babcia ma maszynę?
Moja miała napędzaną nogą ;)

Twój opis jest subiektywny...
Poza tym, czy chodzi Ci o zimny silnik, czy rozgrzany?
Porównywałeś z innym (np. demonstracyjnym w salonie)?
 
 
Old JDM 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant 1.8 TD GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Maj 2012
Posty: 151
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 06-02-2014, 21:47   

Moze koledze chodzi o odglos grajacych zaworow, problem podobny do tego jaki byl w mniejszych Mivecach - chyba 1.6 w ASX-ach. Tam jest kilka watkow - polecam.
_________________
02832/KMM
 
 
Barti123 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 26
Skąd: Legionowo
Wysłany: 07-02-2014, 10:38   

Mam pytnie czy ktoś robił juz regulacje zaworów w tym silniku i czy jest na blaszka czy na srubach
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-02-2014, 23:50   

W 4J11 są śruby do regulacji luzów zaworowych.
_________________

 
 
congito 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 23
Skąd: Żary
Wysłany: 02-03-2014, 10:26   

Babcia Miała Silge... czy coś i też napędzaną nogami.
Chodzi mi o pracę na wolnych obrotach i ciepłym silniku.
Zawory to raczej nie są, po prostu słychać go jak silnik starego polo 1.1- to silnik w Hyundai procuje ciszej i łagodniej.
Czy ktoś jeszcze, może ma podobne spostrzeżenia ?
Czy tylko ja szukam maggi do zupy ...?
 
 
Barti123 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 26
Skąd: Legionowo
Wysłany: 05-03-2014, 11:54   

Cytat:

A jakie muszą być luzy w silniku 4j11 i jakie sa potrzebne wymiary
 
 
figi 
Forumowicz

Auto: Colt CC4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 42
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 18-03-2014, 16:30   

Valve clearance (at cold) mm

Intake valve 0.15 +/- 0.03 (-0.11 +/- 0.03*)
Exhaust valve 0.20 +/- 0.03

note *: The dial gauge reading is shown.
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-09-2014, 14:50   

Miałem takie same wrażenie akustyczne przez powiedzmy pierwsze 1500 km i teraz jakby ucichło....aktualnie mam 2300 na szafie i jest ciszej...a podobno jak wymienię olej na syntetyk to jeszcze będzie ciszej :mrgreen: ....ale ile w tym prawdy,nie wiem?
_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 24-09-2014, 21:08   

Przecież masz zalany silnik syntetykiem.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-09-2014, 22:01   

Fun napisał/a:
..aktualnie mam 2300 na szafie i jest ciszej.

Myślę, że to bardziej kwestia przyzwyczajenia, niż tego że jest ciszej :mrgreen:
 
 
elektri 
Mitsumaniak
elektri

Auto: O III INTENSE CVT 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 121
Skąd: Obrzeża puszczy ;)
Wysłany: 25-09-2014, 09:08   

sla napisał/a:
Myślę, że to bardziej kwestia przyzwyczajenia

Ja obstawiam, że może być ciszej, ze względu na przyzwyczajanie się do specyfiki samochodu.

W każdym inaczej pracuje się sprzęgłem i gazem, a w przypadku przesiadania pomiędzy ręczną skrzynia a CVT, jest to wręcz kolosalna różnica.

Najważniejsze są jednak Twoje odczucia, że jest ciszej :)

Ja przesiadając się na Misia, nim nauczyłem się jego obsługi też uważałem że jest głośniej.

Z perspektywy 20 000 km. uważam, że w moim przypadku był to dobry wybór, czego i Tobie życzę :)
 
 
Fun 
Forumowicz
Skimaniak


Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 131
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2014, 14:26   

sla napisał/a:

Myślę, że to bardziej kwestia przyzwyczajenia, niż tego że jest ciszej :mrgreen:

Dzisiaj specjalnie w garażu posłuchałem sobie auta...gdzie jest pewna akustyka inna niż na otwartej przestrzeni i efekt "maszyny do szycia" jest dużo mniejszy...może i to kwestia przyzwyczajenia,choć to aktualnie moje 14 auto i każdego zawsze starałem się "słuchać" cierpliwie z pewnym nawet skrzywieniem :mrgreen: ....na początku był wyrażny odgłos pracy silnika z rozregulowanymi zaworami....teraz auto pracuje jak na pełnych 4 cylindrach....oczywiście każdy z nas ma inną melodykę silnikową w uszach...najpiękniej pracują zawsze wielocylindrówki :P ...Grunt że jest milej dla ucha...


elektri napisał/a:
Z perspektywy 20 000 km. uważam, że w moim przypadku był to dobry wybór, czego i Tobie życzę

Jak najbardziej przekonuje się w tym że dokonałem dobrego wyboru....dziś w dość zapchanym miejscu na mieście czołgałem się mozolnie i suma sumarum spalił mi 9,1 l ...to znaczy że naumniałem się nim chyba jeżdzić z pewnym wyczuciem :lol:

paweldm napisał/a:
Przecież masz zalany silnik syntetykiem.

No właśnie według słów sprzedawcy w salonie jak odbierałem auto,poinformował mnie że teraz jest olej mineralny i jak go zmienię na syntetyk za jakieś 3 tyś km to silnik się jeszcze wyciszy :roll: ....powtarzam co mi powiedział gościu...czy to prawda,nie wiem?...pewnie są tu na forum spece z ASO że mogą to potwierdzić,albo zaprzeczyć...każdą wersję uszanuję i przyjmę do wiadomości...a może to myk żeby do pierwszego przeglądu wymienić 2x olej?...nie wiem...ale mogę to zrobić poza ASO nie tracąc nic z gwarancji.

[ Dodano: 27-09-2014, 12:28 ]
Nie otwierając nowego tematu bo ten jest zupełnie ok...mam Do Was pytanko czy silnik w O3 2.0 MIVEC SOHV (4J11) ma 8 zaworów i czy jest wskazana przy pewnych przebiegach regulacja zaworów?....bo jak mniemam to ten model silnika nie ma hydraulicznych regulacji zaworów?...to lekko chyba przestarzała technika?.....nawet w Picasso z 2004 roku miałem w silniku 1.6 16V tą regulację hydrauliczną...no i jeden wałek rozrządu bo DOHC to dwa?....niby te proste konstrukcje są trwalsze....ale nie zamierzam robić 400-500 tyś km :wink: i pewnie silnik by był bardziej cichy i wyważony?

[ Dodano: 27-09-2014, 12:30 ]
Nie otwierając nowego tematu bo ten jest zupełnie ok...mam Do Was pytanko czy silnik w O3 2.0 MIVEC SOHV (4J11) ma 8 zaworów i czy jest wskazana przy pewnych przebiegach regulacja zaworów?....bo jak mniemam to ten model silnika nie ma hydraulicznych regulacji zaworów?...to lekko chyba przestarzała technika?.....nawet w Picasso z 2004 roku miałem w silniku 1.6 16V tą regulację hydrauliczną...no i jeden wałek rozrządu bo DOHC to dwa?....niby te proste konstrukcje są trwalsze....ale nie zamierzam robić 400-500 tyś km :wink: i pewnie silnik by był bardziej cichy i wyważony?
_________________

[ Dodano: 27-09-2014, 12:31 ]
Sorki dodałem dwa posty?...i się porąbało z letka :p
_________________
Mój OIII

http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874
 
 
congito 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 23
Skąd: Żary
Wysłany: 06-10-2014, 09:42   

Witam.
No właśnie jai to silnik, z jaką regulacją zaworów? Czy ktoś może widział lub ma jego schemat ?
Jaki posiada system zasilania "gazoliny"?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 06-10-2014, 10:17   

Fun - regulacja hydrauliczna nie jest idealna. Szczególnie problematyczna jeśli jest zmienny wznios zaworów. Z tego co gdzieś przeczytałem na szczęście regulacja na śrubkach, a nie na blaszkach jak w wersji 4B10/11... Więc moim zdaniem bezproblemowa (bardzo prosta do wykonania w garażu chociaż trzeba cofnąć chyba wariator ręcznie), a przy zasilaniu benzyną (a nie gazem) pierwsze sprawdzenie chyba po 100 tys km...

Ten silnik 4J11 jest 16 zaworowy z jednym wałkiem rozrządu (teoretycznie 1 wałek ma mniejsze opory niż 2 -> mniejsze spalanie).

Więc bez takich, silniki są nowe. Są to rozwojowe wersje też dość świeżych silników 4BXX które pojawiły się mniej więcej około 2007 roku.

W porównaniu z tym, że około '85 były silniki 4G63 i chyba od początku na hydraulicznej regulacji to bym powiedział, że regulacja hydrauliczna jest przestarzała :finga:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.