Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie w oponach AT
Autor Wiadomość
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 19-09-2014, 11:30   Ciśnienie w oponach AT

Od kupienia auta latałem w zasadzie na slickach - zawsze był inny wydatek ważniejszy a opony na końcu ..

obecnie mam AT'ki - i po założeniu na 11mm bierzniku zrobiło się miękko i komfortowo . szok.

szok nr2 - na stacji zmierzyłem ciśnienie = w każdym kole 2,2 bar'a
no to zjechałem z ciśnieniem na 1,8 jak w serwisówce - no i teraz jeździ się już tak miękko i przyjemnie że aż za...

czy do AT'ków stosować ciśnienie z ramy drzwi ? tabelki 1,8 bar porzód tył ? - bo powiem że przestałem czuć studzienki ;) na których zwykle podskakiwałem... jest mega miękko i komfortowo.. aż za..
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
shagger 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 41
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 19-09-2014, 12:01   

Ja u siebie pompowałem jakieś 1,8 - 1,9 bara. Nie ma potrzeby więcej. Dodam że też miałem GRABBERY. Miałem bo już nie mam - właśnie sprzedałem Pinina
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 19-09-2014, 12:14   

shagger napisał/a:
Ja u siebie pompowałem jakieś 1,8 - 1,9 bara. Nie ma potrzeby więcej. Dodam że też miałem GRABBERY. Miałem bo już nie mam - właśnie sprzedałem Pinina

miałeś dość ? sooory za OFF top'a - ale ja jeszcze walczę, w sobotę wymiana egr'a czyszczenie dolotów.. w planach wizyta w Skoczowie - ściągniecie głowicy .. czyszczenie wszystkiego .. i walczę dalej ..;)
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
shagger 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 41
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 25-09-2014, 14:20   

Dokładnie...Miałem dość dziada
Kupiłem w styczniu. Po kupnie włożyłem na start w auto ponad 3,5 tyś. (bez dotykania blach za które już powoli zaczynała się brać Ruda Grażyna). Oczywiście w międzyczasie liczne drobne naprawy których nawet nie próbuje zliczyć, tu 100-ka tam 100-ka, tam 150 itd. Cały czas miałem w perspektywie wymianę rozrządu bo te 3,5 tysiąca na rozrząd już nie wystarczyło. Mogłem iść w zaparte i robić do samego końca - mojego lub jego (Pinina), ale stwierdziłem że to nie ma sensu. Wyrwałem chwasta....
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 26-09-2014, 10:11   

shagger napisał/a:
Dokładnie...Miałem dość dziada
Kupiłem w styczniu. Po kupnie włożyłem na start w auto ponad 3,5 tyś. (bez dotykania blach za które już powoli zaczynała się brać Ruda Grażyna). Oczywiście w międzyczasie liczne drobne naprawy których nawet nie próbuje zliczyć, tu 100-ka tam 100-ka, tam 150 itd. Cały czas miałem w perspektywie wymianę rozrządu bo te 3,5 tysiąca na rozrząd już nie wystarczyło. Mogłem iść w zaparte i robić do samego końca - mojego lub jego (Pinina), ale stwierdziłem że to nie ma sensu. Wyrwałem chwasta....


rozrząd 3,5 tys ?!?!??!?! gdzie TY TO ROBIŁEŚ ? ja za rozrząd dałem może z 1500 - a gdybym robił na oryginałach wyszło by max 1900 z robocizną.. !!!!

ale fakt - w kosztach to hohoho... ja przestałem liczyć .. Ci powiem.. i co teraz ? kupujesz ?
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
shagger 
Forumowicz


Auto: Pajero Pinin GDI 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2014
Posty: 41
Skąd: świętokrzyskie
Wysłany: 26-09-2014, 14:23   

Nie rozrząd 3,5 tylko te 3,5 które miało wystarczyć też na rozrząd - już niestety nie wystarczyło. Nieważne- sprzedałem dziada i się ciesze. Po dokładnym rachunku sumienia - co i ile kiedy i gdzie i na co, wychodzi mi że łącznie z przeglądem, OC, wszystkimi naprawami, częściami i duperelami jak dywaniki do auta wydałem przez 6 miesięcy jakieś 5 tysięcy. Wystarczy.
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 12-11-2014, 09:46   

shagger napisał/a:
Nie rozrząd 3,5 tylko te 3,5 które miało wystarczyć też na rozrząd - już niestety nie wystarczyło. Nieważne- sprzedałem dziada i się ciesze. Po dokładnym rachunku sumienia - co i ile kiedy i gdzie i na co, wychodzi mi że łącznie z przeglądem, OC, wszystkimi naprawami, częściami i duperelami jak dywaniki do auta wydałem przez 6 miesięcy jakieś 5 tysięcy. Wystarczy.
no powiem Ci że odkąd zregenerowałem pompę, wyczyściłem EGR oraz dolot + przepustnica + ustawienie TPS'a ... nie to auto .. jest miłość. a na grabberach trzyma się toto w zakrętach jak nie terenówka ;) .. spalanie spadło.. obroty miód.. ale prawda - dużo czasu i "czasu" to zajęło.. ale przynajmniej nie muszę już odwiedzać mechaników - bo wszystko tu można samemu... on jest bardzo źle zrobiony.. w sensie dojścia do różnych jego zakamarków żeby go rozmontować... no ale reszta już jest ok w sensie trwałości.. taka błahostka jak wymiana rury EGR'a to conajmniej demontaż pompy Wysokiego Ciśnienia .. jedynie przepustnica jest na wierzchu .. a żeby zdjąć dolot to 2 śruby wymagają długiego klucza i dostępne są tylko od spodu ... ale wsio zrobione w ogródku na trawie .. czyli jak prezydent mówił "moRZna ? - moRZna !!" ..
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
Heilsberg 
Forumowicz
USNI Life Member


Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 925
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 12-11-2014, 09:55   

Odnośnie ciśnienia - nie ma czegoś takiego jak jedno wzorcowe ciśnienia dla auta. Zależy od opony (rozmiar, twardość itp), podłoża po którym jedziemy, masy auta. Dlatego nie da się powiedzieć, że ma być np. 2 bary. To ciśnienie na naklejce to po prostu jakiś tam punkt wyjścia.
Tak pompuj by Ci było dobrze.
_________________
Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast
 
 
cezare 
Forumowicz

Auto: B5FL 162KM 400nm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 224
Skąd: kraków
Wysłany: 12-11-2014, 11:51   

Heilsberg napisał/a:
Odnośnie ciśnienia - nie ma czegoś takiego jak jedno wzorcowe ciśnienia dla auta. Zależy od opony (rozmiar, twardość itp), podłoża po którym jedziemy, masy auta. Dlatego nie da się powiedzieć, że ma być np. 2 bary. To ciśnienie na naklejce to po prostu jakiś tam punkt wyjścia.
Tak pompuj by Ci było dobrze.


nie no ok - ale kiedy jest dobrze ? wiesz - nigdy nie jeździłem na oponie która ma 10cm bieżnika - lepiej ... nigdy nie poruszałem się czymś 4x4.. mi tam jest OK - tylko nie wiem jak toto ma się układać.. żeby się przez niewłaściwe ciśnienie nie zużyło .. to raczej to pytanie .. na razie nabiłem jak na aucie po 1,8 bar'a przód tył..
_________________
NIE KUPUJ GDI !!! JAPOŃCZYCY BIORĄ TAKIE RZECZY, KTÓRE NAWET W NIEMCZECH NIE ROSNĄ !!!!!!
 
 
Piotrek4 
Forumowicz

Auto: Pajero Pinin MPI 5d 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 216
Skąd: Olesno
Wysłany: 12-11-2014, 20:07   

Dobrze że udało Ci się ogarnąć auto. Pinin pod względem dojścia do podstawowych elementów porównując do R 75 albo S60, jest "łatwym" autem. W R75 żeby wymienić termostat trzeba niemal silnik wyciągnąć, a zdjęcie skrzyni biegów to bite 3 godziny.
Ja biję 2.0 do przodu i 1.9 do tyłu i dość nieźle to wygląda i do tego jest jeszcze w miarę miękko. Ale ja mam 5d więc jest różnica w wadze.
_________________
2002 Pinin 5d MPI lpg 2012-
2006 Lexus ES 330 lpg 2007-
2001 Rover 45 lpg 2015 -
2004 Rover 75 2.0 D 2010-2014
1988 Mercedes C124 300CE lpg 2005-2007 w dobrych rękach jeździ do dziś
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.