Silnik przegrzewa się |
Autor |
Wiadomość |
wakosc [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2006, 22:34 Silnik przegrzewa się
|
|
|
Witam. Otóż mam pewien problem ze swoim MSR. Podczas jazdy miejskiej i szybkości stałej do 100 km/h temperatura silnika jest OK. Po przkroczeniu tej prędkości temperatura zaczyna powoli rosnąć i zaczyna mi powoli wyrzucać płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Zmniejszenie prędkości nie powoduje spadku temperatury, tylko temperatura rośnie wolniej, bo nie ma już w chłodnicy pełnego stanu płynu. Muszę się zatrzymywać i przelewać płyn ze zbiorniczka do chłodnicy. Po ostygnięciu silnika płyn zostaje wciągnięty do chłodnicy i wszystko jest od początku. Czy jest to może wina pompy?. Przerabiałem już wszystko - płukałem chłodnicę,wyjąłem termostat, zmieniłem uszczelkę pod głowicą. Czyżbym już musiał jeżdzić tylko z bezpieczną prędkością i konewką? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-09-2006, 23:26 Re: Silnik przegrzewa się
|
|
|
wakosc napisał/a: | wyjąłem termostat |
Radzę założyć nowy termostat. |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2006, 23:36
|
|
|
wyjmując termostat poprawił obieg wody, więc założenie go spowrotem pogorszy sprawę.
pompa wodna może mieć luz, ale czy od tego taki cyrk możesz mieć... hmm nie wydaje mi się. zaczeło się to jakiś czas temu czy jak go kupiłeś ?"już tak miał" ? zapłon masz dobrze wyregulowany? auto jeździ na gazie? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-09-2006, 07:44
|
|
|
Pompa lub peknieta głowica....innej opcji nie ma |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-09-2006, 08:39
|
|
|
Może wypalona uszczelka i stąd przedmuch do obiegu chłodzącego.
Daj mu na postoju przez parę minut duże obroty, zdejmij korek ze zbiornika wyrównawczego i patrzaj co się z płynem chłodzącym zacznie dziać, czy bąbli czy buzuje itp. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2006, 08:56
|
|
|
A może walnięty jest korek od chłodnicy? Nie trzyma ciśnienia i wyrzuca płyn do zbiorniczka. Proponuję wymienić korek - najtańsza metoda naprawy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-09-2006, 10:14
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | A może walnięty jest korek od chłodnicy? Nie trzyma ciśnienia i wyrzuca płyn do zbiorniczka. Proponuję wymienić korek - najtańsza metoda naprawy. |
Bardzo możliwe. Miałem taki problem, ale w n/w Daihatsu. Guma skruszała i nie trzymał ciśnienia w układzie. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-09-2006, 11:14
|
|
|
saphire napisał/a: | Może wypalona uszczelka i stąd przedmuch do obiegu chłodzącego. |
wakosc napisał/a: | zmieniłem uszczelkę pod głowicą |
Ja stawiam na pompę... |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
wakosc [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2006, 20:50
|
|
|
Bardzo dziękuję kolegom za podpowiedzi. Uszczelkę pod głowicą zmieniłem lecz nie sprawdziłem szczelności. Na wysokich obrotach nie ma przedmuchów do układu chłodzenia więc chyba to nie to. Może to faktycznie korek bo trochę ta guma twarda. Kupię nowy i sprawdzę. A wracając do pompy - czy mógł się poluzować wirnik na osi? |
|
|
|
 |
stani78
Mitsumaniak
Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 132 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 06-09-2006, 21:04
|
|
|
Witam proponuje sprawdzić pompę moze być skorodowana wewnącz . Wtedy będzie miała zamałą wydajności. |
|
|
|
 |
romek555
Mitsumaniak 00292/KMM

Auto: był: Lancer GLXi '88 4G15
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 145 Skąd: Stołuń, pow. międzyrzecki
|
Wysłany: 10-09-2006, 21:33
|
|
|
nie jestem fachowcem, ale śmierdzi to pęknięciem głowicy lub tulei
ja miałem podobny problem z wyrzucaniem płynu i była to uszczelka, która przeżyła tylko 100 tys od wymiany i to przez kierownika ASO. Twierdził, że w mitsu się nie dociąga uszczelek pod głowicą po ich wymianie - w większości samochodów robi się to 1-1,5 tys od wymiany. Za drugim razem dociągałem i siadała, czyli się dociąga.
Mój ojciec w Oplu Vectrze z silnikiem Isuzu TD miał dwa razy pękniętą głowicę i właśnie takie były objawy, jak napisałeś. Diesel to nie benzyna, a ja nie jestem mechankiem.
Kiedy mój mitsu zaczął się grzać przy 160km/h, to mial inne objawy bo stygł przy zwolnieniu do 120km/h. Kupiłem drugiego mitsa i wymieniłem silnik. Problem zniknął.
Pozdrawiam |
_________________ Pozdrawiam
Romek
był: Lancer C62 '88 4G15 12V '91 + LPG 2G
był: Ford Escort Cabrio Mk4 '89 1,6Pb 102KM
jest: Seat Toledo TD '92 1,9 75KM
jest: Audi A4 Avant TDI '96 137KM |
|
|
|
 |
DOMIN [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 20:25
|
|
|
Witam zanim zabierzesz sią za głowice
sprawdz ciśnienie w tłokach, większość mechaników posiada specjalny maometr,to pozwoli ustalić czy jest walnięta uszczelka.Przy zbiorniczku jest jeszcze mała pompka,może to ona zawiniła?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 20:54
|
|
|
A ja miałem podobną przygodę z hyundajem, okazało się ze moja chłodnica była drożna tylko w 30%. Podczas pracy wentylatorów mozna bło wuczuć ręką po temperaturze która część chłodnicy była zatkana. Tam sie dało zdemontować górną i dolną listwe i udrażniać mechanicznie jak jest u ciebie nie wiem, ale sprawdzić warto. Hujdaj smiga do dzis z tą chlodnicą i nawet z niej nie cieknie tylko teraz trudno go rozgrzać:D |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-03-2007, 21:28
|
|
|
DOMIN napisał/a: | Witam zanim zabierzesz sią za głowice
sprawdz ciśnienie w tłokach, większość mechaników posiada specjalny maometr,to pozwoli ustalić czy jest walnięta uszczelka.Przy zbiorniczku jest jeszcze mała pompka,może to ona zawiniła?
Pozdrawiam |
Ale żeście trupa z szafy wyciągnęli popatrzcie na daty postów - wrzesień zeszłego roku
PS. manometrem dużo nie zobaczysz - prędzej testerem na obecność spalin w płynie chłodzącym |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Misiek_Haribo [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2007, 20:35 Problemy z temperaturą silnika
|
|
|
Dzisiaj przytrafiło mi się coś takiego - jadę sobie i patrzę, a tu wskaźnik temperatury silnika jest prawie na maks (tzn. nie na czerwonym, tylko na ostatniej kresce wskaźnika). Zatrzymuje się, gaszę silnik, po chwili odpalam i temperatura jak należy. Ruszam jadę kawałek i widzę, że znowu idzie w górę, ale po rozpędzeniu się wyraźnie idzie w dół i wskaźnik zatrzymuje się na środku. Generalnie doszedłem do tego, że temperatura skacze kiedy jeżdżę na niskich biegach, przy ruszaniu spod świateł, czy ruszaniu w korku - kiedy się już rozpędzę i jadę sobie na 4 jakieś 80-90 km, czy nawet na 5 ponad 100 to temperatura jest jak należy. Wystarczy jednak, że się zatrzymam i ruszam i wskaźnik rośnie w oczach i podchodzi pod maks - dobrze nabieram prędkości - znowu idzie w dół. Ma ktoś może pomysł skutkiem czego mogą być takie objawy? |
|
|
|
 |
|