Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kupno Carismy
Autor Wiadomość
RivaTnT90 
Nowy Forumowicz

Auto: Clio II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
  Wysłany: 25-09-2014, 14:06   Kupno Carismy

Na początku witam wszystkich bo jestem nowym użytkownikiem.
Zamierzam kupić sobie carismę jednak jestem zielony więc postanowiłem zapytać was o kilka ofert z mojej okolicy. Mianowicie:

http://olx.pl/oferta/mits...html#46633673b6
http://otomoto.pl/mitsubi...-C34590886.html
http://otomoto.pl/mitsubi...-C34332502.html
http://olx.pl/oferta/mits...html#69c398af44
http://olx.pl/oferta/mits...html#916e0acd25
http://olx.pl/oferta/mits...html#916e0acd25
http://olx.pl/oferta/1-8-...html#916e0acd25
http://allegro.pl/mitsubi...4611223892.html

Sądzicie że któraś oferta jest godna uwagi ? Jak to jest z tym silnikiem 1.8 GDI bo zdania są widzę podzielone ? Jak sprawuje się automat w tych modelach ?
W sobotę jadę je oglądać.
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 26-09-2014, 12:50   

O automacie mówią ze troche zamula.
Wiesz co to jest gdi?
_________________

 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-09-2014, 13:35   

Z silnikiem 1.8 GDI możesz zapomnieć o instalacji LPG, i musisz mieć kumatego mechanika znającego się na tych silnikach. Jeśli w planie masz instalację LPG, to albo silnik 1.6, albo 1.8 SOHC.
No i faktycznie, 125 KM na automat to ciut mało, IMHO do automatu powinno być 150 KM lub więcej. Ale jak ktoś jeździ płynnie i spokojnie, bez szarżowania...
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
RivaTnT90 
Nowy Forumowicz

Auto: Clio II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 26-09-2014, 14:58   

Wiem co to jest GDI i nie planuję jeździć w gazie. Planuję go robić w serwisie mitsu więc raczej powinni ogarniać. Szczególnie interesuje mnie ta oferta
http://olx.pl/oferta/mits...html#46633673b6

Tak na pierwszy rzut oka sądzicie że to dobra opcja ?

Na co szczególnie zwrócić uwagę podczas oglądania ? Oczywiście przed zakupem zrobię diagnostykę.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 26-09-2014, 15:14   

Na pierwszy rzut oka to tylne zawieszenie wymaga pewnie wymiany tulejek, zapadnięty fotel kierowcy (w mojej poprzedniej Carismie przy przebiegu 200tyś. km był jak nowy). Przy oględzinach to napewno wyjdą stukające hydrauliczne popychacze i ewentualnie falujące obroty.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
RivaTnT90 
Nowy Forumowicz

Auto: Clio II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 26-09-2014, 16:01   

Popychacze to chyba normalka z tym silnikiem ? Tulejki to duży koszt ? Brać z falującymi obrotami czy to może być objaw czegoś poważniejszego ?
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 26-09-2014, 16:51   

Popychacze to usterka. Trzeba je wymienić a nie nauczyć się tolerować. Zdrowe GDI ma delikatnie cykać (dźwięk wtryskiwaczy). Stukot oznacza że któreś popychacze są poprostu zużyte. W GDI trzeba dbać o rzadki olej ( pelen syntetyk) a w Polsce nie dba się o takie rZeczy. Ja swoją pierwszą Carsime z 1998 kupiłem z falujacymi obrotami, ale sam się z tym uporalem (ustawiłem na nowo ciśnienie paliwa i wypolerowalem regulator ciśnienia paliwa - jest opis na forum). Tulejki to zależnie od sklepu, części. Większość montuje całe wahacze bo jest szybciej. W Carismie tylne zawieszenie jest wielowahaczowe.

Falujace obroty mogą być objawem uszkodzonej pompy wysokiego ciśnienią ( w GDI są dwie pompy paliwa), która nawet używana nie jest tania a można kupić też uszkodzoną. Równie dobrze może to być jakas pierdola jak filterki w pompie wysokiego ciśnienia, stary filtr paliwa, źle ciśnienie paliwa. Falujace obroty są objawem też być objawem innych usterek tak jak w silnikach z pośrednim wtryskiem.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 26-09-2014, 17:59   

pojedz obejrzeć tą drugą od góry czerwoną bez tablic ciężko będzie o jazdę próbną ale to chyba najlepiej zadbany egzemplarz i po zużyciu oceniał bym przebieg w przedziale 100-140 tyś więc podany jest chyba raczej realny, bogato wyposażona wersja dobre radio i cztery elektryczne szyby + hak to plus na wstępie będziesz musiał zainwestować w przyciski do otwierania szyb ale to właśnie mankament tego auta, dodatkowo słabe kratki nawiewowe lubią się wyłamywać blaszki i przycisk od lampy na podsufitce podczas czyszczenia potrafi wyłamać się tak jak napisali silnik nie nadaje się do gazu powinien cykać jeżeli stuka i klepie twardo jak stary diesel to lepiej sobie odpuścić zagrzać silnik i prze gazować jeżeli kreci do 4000 tyś i odcina odpuścić sobie, dobry silnik a opinie krzywdzące są oczywiście jak się "kowal" który się nie zna do niego zabiera jak pies do jeża to później trzeba się liczyć z problemami, jeżeli wszystko będzie w porządku to zobaczysz jak się odwdzięczy na trasie spalaniem ja na krajówce przy 80 km/h miałem 4,8 litra :D a w mieście przy agresywnej :twisted: jeździe nigdy nie przekroczyłem 8,5 przy spokojnej jeździe idzie zejść do 6,5
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2309
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-09-2014, 19:10   

RivaTnT90 napisał/a:
Planuję go robić w serwisie mitsu więc raczej powinni ogarniać.

1 plany planami, jak poznasz ceny w ASO, to IMHO szybko poszukasz sobie jakiegoś normalnego mechanika. No chyba że Twój wujek czy teść jest właścicielem ASO Mitsubishi ;)
2 "powinni" - właśnie...powinni...
3 tak w ogóle, to dlaczego nie szukasz Cari poliftowej ? Silnik 1.8 GDI jest przecież w obu modelach taki sam. No chyba, że wersja przed liftem bardziej Ci się podoba :finga:
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
RivaTnT90 
Nowy Forumowicz

Auto: Clio II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 26-09-2014, 20:04   

Dzięki Panowie za rady. Na pewno wezmę je sobie do serca :D Jutro pojadę zobaczę i opiszę co i jak :D
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 26-09-2014, 20:10   

Ta bordowa ma korozje na tylnym lewym błotniku + zkorodowaną blachę wokół wlewu paliwa (miałem tak w poprzedniej Cari i też były takie ślady na lakierze pod klapką). Wnętrze widać, że zadbane i może mieć rzeczywiście oryginalny przebieg. Trzeba pamiętać, że niektóre elementy mogły zostać wymienione dla niepoznaki ;) Zastanawia mnie dlaczego jest napisane w ogłoszeniu , że "stan Dobry"... wiekszosc pisze ze stan bardzo dobry a na miejscu okazuje sie ze jest masakra. Stawiam ze faluja obroty bo by bylo zbyt pieknie, ale mozemy sobie gdybac. Najlepiej podjechac, sprawdzic, pomacać takie jest moje zdanie. Ze zdjęć możemy powiedzieć trochę, ale o mechaniczne sprawy ciezko dostrzec na zdjeciu ;)
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 26-09-2014, 22:43   

Najlepszym przyjacielem przy kupowaniu Carismy GDI jest laptop+evoscan. Będzie widac czarno na białym bolączki konkretnego autka, w tym najważniejsze: kondycję pompy wysokiego ciśnienia. Popytaj na forum, moze jest w Twojej okolicy ktos kto ma "obczajony" evoscan i pomoze Ci dokonac dobrego wyboru
 
 
RivaTnT90 
Nowy Forumowicz

Auto: Clio II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 27-09-2014, 08:46   

Na stacji diagnostycznej poproszę o przeskanowanie.
 
 
benton66 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lut 2014
Posty: 118
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 27-09-2014, 10:29   

Tylko żadna stacja diagnostyczna nie ma evoscana :)
 
 
RivaTnT90 
Nowy Forumowicz

Auto: Clio II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 9
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 27-09-2014, 16:10   

Nawet nie było czego brać na diagnostykę :D Rdza i ruina wszystkie trzy. Szukam dalej. Moja granatowa faworytka była bez lusterka i przeglądu :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.