trwałe wyłączenie automatycznego wyłączania samochodu |
Autor |
Wiadomość |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 24-09-2014, 21:00 trwałe wyłączenie automatycznego wyłączania samochodu
|
|
|
Przyznam, że chyba nie ma już możliwości kupienia samochodu bez automatycznego systemu wyłączania silnika na skrzyżowaniu.
Który kabelek trzeba przeciąć lub który bezpiecznik wyjąć, żeby bezśladowo na stałe wyłączyć ten system? |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24-09-2014, 21:18
|
|
|
Po co od razu przecinać kabelek, wystarczy ustawić nawiew na przednią szybę lub jechać bez zapiętych pasów bezpieczeństwa |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 24-09-2014, 21:32
|
|
|
Jeżdżenie bez pasów bezpieczeństwa miewa negatywne skutki choćby w postaci mandatów. A nawiew na szybę trudno się sprawdza w zime, gdy chcesz sobie podgrzać nogi
Pomyślałem, że może by przeciąć kabelek od czujnika pasów, ale system będzie ciągle pikał, więc może ... bezpiecznik od czujnika pasów? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-09-2014, 22:22
|
|
|
Moze bardziej "humanistyczne" podejście pod kątem przeprogramowania systemu, pacjent ma kaszel a ślecie go odrazu pod nóż zamiast zapodać goracą herbatke na wygrzanie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 24-09-2014, 22:29
|
|
|
Zarówno w Citroenie jak i w Mitsubishi twierdzą, że akurat tego się prosto nie da przeprogramować i podobno nawet chipownicy tego nie potrafią (z tego co zrozumiałem w chwili resetu komputera zerowane są domyślne rejestry hurtem i zero oznacza właśnie WŁĄCZONY system start/stop) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 24-09-2014, 22:53
|
|
|
Deus ex machina |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
jan1994
Mitsumaniak 02505/KMM
Auto: ASX 1,6 Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 339 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-09-2014, 08:11
|
|
|
aircross napisał/a: | ... A nawiew na szybę trudno się sprawdza w zime, gdy chcesz sobie podgrzać nogi... |
Jeśli mówimy o zimie to AS&G nie działa gdy temperatura otoczenia jest niższa niż 4 stopnie. Myślę, że należałoby się dobrać do przełącznika nawiewów i sprawdzić jak zmienia stan podczas ustawienia nawiewu na szybę. Tylko jak tam się dobrać ?
Generalnie mnie system AS&G nie sprawia problemów - przyzwyczaiłem się i gdy dojeżdżam do skrzyżowania na którym na pewno się zatrzymam to "decyduję" przyciskiem czy ma mi wyłączyć silnik czy też nie |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 26-09-2014, 08:02
|
|
|
Czyli tak jak nauczyliśmy się pamiętać o włączaniu światła trzeba się nauczyć pamiętać o wyłączaniu tego G |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-09-2014, 08:05
|
|
|
Nie luzuj auta jeśli nie chcesz gasić silnika i już. Ja na luzie to stoję tylko na przejazdach kolejowych. Więc mnie by AS&G nie przeszkadzał. Zresztą jechałem autem kuzyna i ani razu AS&G nie zadziałał.. Nawet nie widziałem, że ma. |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 27-09-2014, 08:37
|
|
|
Sugerujesz, żebym cały czas trzymał wciśnięte sprzęgło? Nie szkoda Ci mechanizmu wyciskowego? |
|
|
|
 |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-09-2014, 10:51
|
|
|
No cóż niektórzy tutaj mają podejście że jakby im ASG zamykał lusterka przy okazji to po prostu by drugą ręką drugi przycisk wciskali. A cała reszta się czepia nie wiadomo czego. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-09-2014, 19:22
|
|
|
aircross - nie cały czas. Wtedy kiedy nie chcesz żeby AS&G zgasiło silnik czyli jak rozumiem na krótkich postojach. Zresztą pierwsze się i tak zużyję tarcza niż reszta o którą pytasz. A jak stoisz dłużej to czemu się wzbraniasz przed zadziałem mechanizmu oszczędzającego Twój portfel? |
|
|
|
 |
radical
Nowy Forumowicz
Auto: ASX 1,8 D-ID 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2014 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-09-2014, 11:46
|
|
|
Witam,
A czy któryś z kolegów wie jak system Stop & Go jest rozwiązany w innych markach samochodów? tzn czy można ten system trwale wyłączyć przyciskiem lub poprzez opcje w menu.
Bo ja wolałbym osobiście decydować czy chcę oszczędzać czy nie bez ciągłego pamiętania o odpowiednich ustawieniach czy każdorazowego wciskania odpowiedniego przycisku. |
|
|
|
 |
aircross
Forumowicz
Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014 Posty: 66 Skąd: LD
|
Wysłany: 29-09-2014, 11:16
|
|
|
Krzychu: automatyczne wyłączenie może negatywnie wpłynąć na koło dwumasowe, starter, akumulator i niewychłodzoną turbinę. Nie wiem czy oszczędność złotówki na 100 km zrekompensuje to, że inne koszty wzrosną (może koło dwumasowe będę musiał wymienić 20 tys km wcześniej?).
Biorąc pod uwagę że przy wyłączonym systemie start/stop obroty na luzie i tak spadają do 550 i samo naciśnięcie sprzęgła powoduje dodanie gazu do 900 obrotów, to może jednak nie warto silnika wyłączać?
[ Dodano: 29-09-2014, 11:17 ]
Radical: podobno w skodzie jeszcze gorzej jest z wyłączaniem bo trzeba wejść każdorazowo do menu komputera (ale tego nie widziałęm, więc nie wiem) |
|
|
|
 |
apikus
Mitsumaniak

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Sty 2007 Posty: 1926 Skąd: Staniszów
|
Wysłany: 29-09-2014, 13:17
|
|
|
radical napisał/a: | A czy któryś z kolegów wie jak system Stop & Go jest rozwiązany w innych markach samochodów? tzn czy można ten system trwale wyłączyć przyciskiem lub poprzez opcje w menu. |
W Fordzie Focusie za każdym razem po uruchomieniu silnika możesz wyłączyć system przyciskiem. Po nowym odpaleniu jest włączony. |
|
|
|
 |
|