Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
"Piszcząca" skrzynia biegów
Autor Wiadomość
ciekawski 
Nowy Forumowicz

Auto: asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 2
Skąd: slask
Wysłany: 12-08-2014, 20:01   "Piszcząca" skrzynia biegów

Witam wszystkich ponownie.
Moj xsa :) ma juz 10k i zauważyłem niestety ze "piszczy" coś przy drążku jak zmieniam biegi. Nie mam ciężkiej ręki wiec troche mnie to zastanawia co tam jest grane. Czy ktos miał taki defekt?
Pozdrawiam
 
 
alfredo 
Mitsumaniak

Auto: ASX benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-08-2014, 12:07   

mam i ja

Od niedawna słychać. Pomyślałem że to od tych afrykańskich upałów, ale teraz chłodniej a 'piszczy'. Póki co tylko przy zmianie z 3 na 4. Chciałem zajrzeć pod lewarek i posmarować czymś, ale nie wiem jak się do środka dobrać, żeby nie połamać tej ślicznej obwódki trzymającej tę imitację (?) skóry... ;)

wszelkie sugestie mile widziane

ps
Wydaje mi się, że przebieg nie ma znaczenia, mój ma 70k a piszczy od 2 tyg. (kilkaset km). Niestety moje auto już po gwarancji, inaczej bym zgłosił do ASO.
 
 
tonyhc 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19-08-2014, 21:42   

Mój też piszczy... masakra...
_________________
 
 
dariopa 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 39
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 28-09-2014, 20:31   

Witam, mój Misio też piszczał jak zmieniałem biegi na 2 lub 4 . Mam go od lutego myślę sobie no ładne jaja już coś się psuje. Edit by Jackie . Rozebrałem osłony przy drążku i ruszam i słucham, myślałem że przy samym drążku sucho tam jak na pustyni posmarowałem towotem i trochę lepiej ale nie do końca dalej skrzypi ,wziąłem latarkę i szukam jak skrzypi to muszą być gdzieś jakieś ślady tarcia i znalazłem !!!! Posmarujcie poziomy drążek (lewy)który wchodzi do osłonki plastikowej czarnej na dole jak ruszacie lewarkiem, (prawy też posmarowałem) . Skrzypienie znikło i jest cichutko . Pozdrawiam.
_________________
Nie ma takiej RURY której się nie da wygiąć !!
Ostatnio zmieniony przez Jackie 29-09-2014, 08:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jackie 
Mitsumaniak
Dealer Mitsumaniak


Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 3599
Skąd: Białystok
Wysłany: 29-09-2014, 08:34   

dariopa, przypominam, że bluzg wykropkowany nadal nim jest. Ostrzeżenia nie będzie z uwagi na mały staż na forum ale zasady polecam wdzięcznej uwadze.
Pozdrawiam
_________________
Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/
 
 
 
tonyhc 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2014, 17:59   

a jak ściągnąć tę osłonę lewarka skrzyni biegów, żeby jej nie uszkodzić?
_________________
 
 
dariopa 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 39
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 29-09-2014, 20:10   

Do admin Jackie , przepraszam za moje słownictwo trochę mnie poniosło więcej grzechu nie popełnię .
Aby ściągnąć osłonkę (górną przy lewarku czarną) najpierw chwyć dobrze w palce osłonę przy hamulcu ręcznym(jest to inna osłona robisz to tylko po to aby mieć lepiej podejśc do osłonki górnej) i energicznie poderwij do góry na jakieś 2 cm , możesz też podłożyć jak masz plastikowe łyżki albo twardy nóż na szmatce ja wyciągam ręcznie. Nic się nie bój osłonka jest na zatrzaskach.Jak ją troszkę uniesiesz (2cm) to zluzuje się lekko osłonka przy lewarku ta co na niej jest przełącznik 4/4 jak go masz (ja nie mam) ta osłonka kończy się za zapalniczką jest dość dobrze spasowana ale nic się nie bój ona też jest na zaczepach. Równomiernie ją poderwij od rączki hamulca potem w środku i na wysokości zapalniczki . Następnie odkręć 4 śruby osłony ozdobnej , odkręć gałkę biegów będziesz miał białą osłonkę z osłoną lewarka , z lewej i prawej strony są zaczepy musisz je popchać do środka bo tam są ząbki i je urwiesz. Delikatnie popychasz do środka i podważasz raz jedną a potem drugą stronę.Od strony zapalniczki i hamulca chyba są zatrzaski nie pamiętam już najważniejsze są zaczepy! Jak ją ściągniesz :shock: cudo techniki .Pędzel ,smar i smaruj dwa dolne drążki + siedzisko lewarka. tylko nie zapomnij ruszać biegami .Powodzenia jak coś nie dasz rady to pisz pomogę.
_________________
Nie ma takiej RURY której się nie da wygiąć !!
 
 
tonyhc 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.8 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 58
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-09-2014, 21:18   

Dzięki za dokładny opis. Myślałem, że będzie to o wiele łatwiejsze. Nie wiem czy zaryzykuje, bo nie chciałbym czegoś połamać. Niestety byłem już w ASO, coś tam niby psiknęli, ale chyba się nie postarali - bo problem całkowicie nie zniknął i szybko zrobiło się nawet gorzej. Chyba nie będę miał wyjścia, ale opis czynności skutecznie mnie odstraszył :)
_________________
 
 
dariopa 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 39
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 30-09-2014, 20:17   

Nic się kolego nie bój tylko spróbuj jak coś chcesz wiedzieć lub widzieć napisz swój e mail na pw prześle Ci zdjęcia jak to zrobić nic trudnego .Niestety nie wiem jak się dodaje zdjęcia na forum ani linki jestem w tym temacie zielony jak szczypiorek na wiosnę. Warto spróbować i cieszyć się Misiem a nie słuchać piskania. W serwisie jak by mogli to zalali by to olejem po kolana wtedy by nic nie skrzypiało. Pozdrawiam.
_________________
Nie ma takiej RURY której się nie da wygiąć !!
 
 
alfredo 
Mitsumaniak

Auto: ASX benzyna
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2011
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2014, 09:59   

Cześć.

Pozbyłem się "piszczenia".
Dziękuję koledze Dariopa za fotki, które wysłał prywatnie i za wspracie ;)

Ze swojej strony dodam, że nie wykręcałem gałki.
Całość zajmuje około 30 min.
Zatrzaski odchodzą bez problemów. Nic się nie połamało.

Pozdrawiam.
 
 
dariopa 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Lut 2014
Posty: 39
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 29-12-2014, 18:16   

Cieszę się, że kolega alfredo pozbył się piszczenia ,po to jest to forum aby sobie pomagać bo inaczej serwisy miały by z takich różnych drobnych niedoróbek kasy jak lodu!
A na marginesie powiedzcie nie można było dać trochę smaru na drążki ? i co ciekawe większość ruchomych części chodzi bez smaru zobaczcie na układ kierowniczy podnoszenie i opuszczanie ,krzyżak skrętny itp. Czasem myślę :scratch: że składała go jakaś luzacka brygada z krainy kwitnącej wiśni .
Cóż tu się poprawi i tam i dalej się milusim misiem pomyka :headbang:
_________________
Nie ma takiej RURY której się nie da wygiąć !!
 
 
mazzi81 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-02-2015, 22:06   

A czy ta akcja ze smarowaniem jest związana z nieprecyzyjnym wskakiwaniem biegów ?
U mnie też piszczy, tzn. znowu piszczy. Na pierwszym przeglądzie (20k km) posmarowali w ASO i wytrzymało ok. 2k km. Teraz efekt jest ten sam - raczej znowu się do nich wybiorę bo gwarancja a poza tym mi się nie chce :) Dodatkowo zauważyłem że 3 bieg nie wchodzi tak jak powinien. Czuć ewidentnie opór. Jest to tym bardziej wyczuwalne im szybciej się zmienia bieg. Reszta biegów ok. Zgłaszałem to też w serwisie na przeglądzie ale pewnie to zlali. Czy ktoś ma podobny problem ?
 
 
maciek_p 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Asx Intense 2011 1.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sty 2015
Posty: 1
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 12-02-2015, 08:40   [1.8DI-D] Mały problem przy zmianie biegów z 1 na 2

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum i od paru dni posiadaczem Mitsubishi ASX z 2011 roku 1.8 DI-D 150 KM. Przepraszam jeśli powtarzam temat, ale nigdzie nie znalazłem informacji. Nie wiem czy to normalne czy nie, ale mam mały problem przy zmianie biegów z 1 na 2. Może robię coś nie tak, prawie za każdym razem bieg wchodzi z lekkim trudem - stawia lekki opór, a jak już wskoczy to słychać lekkie dudnięcie. Czy macie doświadczenie z podobnym zdarzeniem?? Dzięki.
 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 12-02-2015, 12:34   

dariopa napisał/a:
posmarowałem towotem
Do smarowania wybieraka i jego elementów stosuje się smar na bazie teflonu (PTFE).
dariopa napisał/a:
sucho tam jak na pustyni
- W lancerku, jak rozebrałem wybierak przy okazji małej modyfikacji : http://forum.mitsumaniaki...24871&start=135 ,praktycznie nie było smaru. Zastosowałem smar FINISH LINE TEFLON GREASE. :D

_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
Mark442 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Łask/Warszawa
Wysłany: 12-02-2015, 14:59   

mazzi81 napisał/a:
A czy ta akcja ze smarowaniem jest związana z nieprecyzyjnym wskakiwaniem biegów ?
U mnie też piszczy, tzn. znowu piszczy. Na pierwszym przeglądzie (20k km) posmarowali w ASO i wytrzymało ok. 2k km. Teraz efekt jest ten sam - raczej znowu się do nich wybiorę bo gwarancja a poza tym mi się nie chce :) Dodatkowo zauważyłem że 3 bieg nie wchodzi tak jak powinien. Czuć ewidentnie opór. Jest to tym bardziej wyczuwalne im szybciej się zmienia bieg. Reszta biegów ok. Zgłaszałem to też w serwisie na przeglądzie ale pewnie to zlali. Czy ktoś ma podobny problem ?


Zawsze tak będziesz miał (3 bieg wchodzący z oporem), jak nie wciśniesz do końca sprzęgła, a będziesz szybko zmieniał np. w połowie, czy w 3/4 odległości od końca... Taki urok "Miśków" i ich skrzyni. Inna kwestia - u mnie 1 i 2 ciężko wchodziła. Wizyta w serwisie i gratis przesmarowano mechanizm pod drążkiem i po problemie już 3 miesiąc...
_________________
Mark
Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Edition
_____________________________
"Miś" kultowy jest i basta !!"
"- Powiedz mi: po co jest ten miś?"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.