Bardzo dziwne zachowanie silnika lub osprzętu/elektroniki??? |
Autor |
Wiadomość |
kiler2 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2007, 23:32 Bardzo dziwne zachowanie silnika lub osprzętu/elektroniki???
|
|
|
Mam carisme GDI 97 rok produkcji kupiłem ten samochód z "drobnym " efektem - nie miał wolnych obrotów od poprzedniego właściciela dowiedziałem sie że kiedyś miał załozony gaz i od tego czasu z samochodem zaczeły się dziać dziwne "numery" ponieważ gaz albo coś w silniku (on nie bardzo miał pojecie o mechance ) ciagle szwankował instalacja gazowa została zdemontowana no i tu zaczyna się moja "przygoda" z tym samochodem ponieważ jak się tu doczytałem najczęściej za brak lub problemy z wolnymi obrotami odpowiada przepustnica kupiłem inną oczywiście wyczyściłem ( nie wiem czy sprawną ale inną) ale jej wymiana nic nie zmieniła dalej samochód nie ma wolnych obrotów a czasami (mi sie zdażyło 3-4 razy) zdaża się zecz wg większości ludzi niemozliwa - czyli silnik tak zobie chodzi chodzi i jak obroty spadną i tak jakby miał zgasnąć to po dodaniu gazu zaczyna pracować "do tyłu" czyli kręci się w drugą strone . Oczywiście nie ma takiej mocy pali sie kontrolka silnika ale CHODZI oczywiście jak tylko to zauważam to go gasze (wiadomo że np nie ma cisnienia oleju bo pompa też chodzi odwrotnie) kontrolka chek engine pali sie przy obrotach do ok 1200-1500 obr potem gaśnie . i tutaj pojawia się cos jeszcze dziwniejszego ok 2-3 tyg temu "padła" pompa paliwa oczywiście pompa została wymieniona ale nie wiem czy ma to zwiazek z bardzo dziwną następną awarią (moze to tylko zbieg okoliczności) nastepną awarią która wystapiła niedawno jest to ze silnik czasami chodzi jakby w trybie awaryjnym czyli nie przekracza ok 3000 obr ale nie zapala sie kontrolka silnika silnik po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu się poprostu dławi . nigdy nie zdażyło mi się zeby np chodził normalnie a w czasie jazdy mu sie "odmieniło" (poprostu silnik jak działa normalnie to mozna nim jechać 300 km i nic się nie dzieje . a czasami zgasze go i zapale i już chodzi w takim "jakby awaryjnym " trybie natomiast juz kilka razy zdażyło się że chodząc w tym "awaryjnym " trybie w czasie jazdy mu przeszło i zaczął normalnie pracować . acha w momencie kiedy silnik chodzi w tym "dziwnym trybie" komputer pokazuje absurdalnie wysokie chwilowe zużycie paliwa (40-50 l/100 km) tylko pokazuje silnik spala troche więcej ale nie dużo wiecej i tu następna ciekawostka w tym trybie silnik ma prawie normalne wolne obroty (troszke falują) . czy ma ktos pomysł co z tym zrobić ew namiary na jakiegoś speca w Poznaniu który zna się na GDI bo każdy z kim rozmawiam boi sie tego robić |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-03-2007, 00:06
|
|
|
Ja proponuję szybką wizytę w ASO i podpięcie do komputera celem odczytania błędów i parametrów pracy silnika.
Powiem krótko: chyba wlazłeś na ładną minę...
Po pierwsze: GDI się nie gazuje.
Po drugie: gazownicy prawdopodobnie ładnie namieszali podczas swoich zabiegów.
Wizyta w ASO i jak będziesz miał jakieś konkrety z komputera to może wtedy ktoś będzie w stanie coś więcej powiedzieć. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-03-2007, 07:16
|
|
|
GDI można gazować ale specjalną instalacją (chyba Vialle) która jest piekielnie droga (8-10k zł) i praktycznie robiona tylko w Holandii i tam instalowana. Jak masz cokolwiek innego toś wdepnął w niezłe g***o |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
kiler2 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 09:43
|
|
|
saphire napisał/a: | GDI można gazować ale specjalną instalacją (chyba Vialle) która jest piekielnie droga (8-10k zł) i praktycznie robiona tylko w Holandii i tam instalowana. Jak masz cokolwiek innego toś wdepnął w niezłe g***o |
W tej chwili nie ma tam żadnej instalacji gazowej - poprzedni właściciel mówił że była ale się nie sprawdzała i została zdemontowana |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-03-2007, 09:51
|
|
|
dam Ci rade moze radykalna, ale niestety jedyna skuteczna, mozesz albo:
- wymienic silnik wraz z osprzetem - bo brak instalacji nie oznacza, ze silnik i osprzet jest w stanie jak przed montazem
- sprzedac to auto (lepiej zezlomowac - zeby kogos nie wsadzac na mine)
po prostu twierdze, ze inaczej nie doprowadzisz go do stanu uzywalnosci
mozesz probowac samemu doprowadzic instalacje el. i osprzet do porzadku oraz wymienic wtryskiwacze, ale nie ma gwarancji, ze bedzie dobrze |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-03-2007, 10:05
|
|
|
Wtryski zapewne mogą już być nieźle zdewastowane a ponadto jeszcze pewnie i przepływkę trzeba by dokładnie sprawdzić i pooglądać plaster miodu ale jeśli goście po montażu instalacji ją zdemontowali bo ,,były problemy'' no to tylko współczuć temu silnikowi i jego właścicielowi bo ja to czarno widzę. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-03-2007, 10:39
|
|
|
Stawiam na uszkodzenie czujnika położenia wału lub wejścia tego czujnika w komputerze.
[ Dodano: 13-03-2007, 10:44 ]
ps. jeżeli mnie pamięć nie nyli jesteś nie pierwszym właścicielem tego okazu - ze 2 lata temu pojawił się na naszym forum - chyba, że zbieg okoliczności (problemy po nieudanej próbie zagazowania objawiające się odwrotną pracą silnika_ |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kiler2 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-03-2007, 23:16
|
|
|
Bartek napisał/a: | Stawiam na uszkodzenie czujnika położenia wału |
Czujnik połozenia wału był wymieniony .Ale nikt nie sprawdał jego wejścia do komputera .
saphire napisał/a: | ponadto jeszcze pewnie i przepływkę trzeba by dokładnie sprawdzić i pooglądać plaster miodu ale jeśli goście po montażu instalacji ją zdemontowali bo ,,były problemy'' no to tylko współczuć temu silnikowi i jego właścicielowi bo ja to czarno widzę. |
przepływomież też był wymieniony
W sumie silnik gdyby miał wolne obroty i nie występowały by te dziwne przypadki kiedy nie chce się kręcić ponad ok 3000 obr (a to dzieje się od okm2-3 tyg ) nie mógłbym na niego narzekać na trasie pali ok 7 litrów w nieście niecałe 11 (oczywiście zależy od stylu jazdy) oleju dolewam co ok 5000-6000 litr więc jego kondycja nie jest taka zła tylko te dziwne "zachowania"
Pozatym juz pytałem ale mogło gdzieś uciec w całej mojej długiej wypowiedzi
CZY W POZNANIU JEST JAKIŚ DOBRY FACHOWIEC OD TAKICH SILNIKÓW ???????
oczywiście nie mówie o ASO bo tam ceny są ....................................... |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-03-2007, 01:36
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | - wymienic silnik wraz z osprzetem - bo brak instalacji nie oznacza, ze silnik i osprzet jest w stanie jak przed montazem |
Jestem tego samego zdania...masz nawet tu cos takiego :
http://www.motoallegro.pl...an_idealny.html
...powtorze sie, ale silnik GDI nie znosi Gazu jak... woda, ognia ( wyjatek to ta holenderska instalacja...ale ogolnie nie lubi i koniec )
Rozwaz kupno gotowego silniczka, bo to moze Ci zaoszczedzic i kupe kasy i kupe nerwow...
pozdrawiam |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
|